Gå til innhold

NHD: erfaring med CRT-metode mot sf?

Gjest interessert i fagfeltet
 Del

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om du har tatt denne metoden i bruk for de som sliter med anoreksi, og hvilke erfaringer du har med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg arbeider kun med de aller, aller alvorligste tilfellene. Har ingen erfaring med CRT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Jeg arbeider kun med de aller, aller alvorligste tilfellene. Har ingen erfaring med CRT.

Dle bare veldig nysgjerrig da du svarte at du kun jobber med de aller alvorligste tilfellene.

Jeg er litt innen spiseforstyrrelsesfagmiljøet på østlandet og der har navnet ditt aldri kommet opp. Tror du har sagt noe om at du bor i nord et sted, så kanskje derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dle bare veldig nysgjerrig da du svarte at du kun jobber med de aller alvorligste tilfellene.

Jeg er litt innen spiseforstyrrelsesfagmiljøet på østlandet og der har navnet ditt aldri kommet opp. Tror du har sagt noe om at du bor i nord et sted, så kanskje derfor.

Vi har et "Regionalt kompetansesenter for SF" - RKSF hvor Sigrid Bjørnelv og Henrik Lundh er sentrale.

Jeg har ansvar for de pas som er så syke at de trenger å få spesialbehandling for å bli i stand til å nyttiggjøre seg behandling i RKSF. Har hatt flere pasiente rfra Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Vi har et "Regionalt kompetansesenter for SF" - RKSF hvor Sigrid Bjørnelv og Henrik Lundh er sentrale.

Jeg har ansvar for de pas som er så syke at de trenger å få spesialbehandling for å bli i stand til å nyttiggjøre seg behandling i RKSF. Har hatt flere pasiente rfra Østlandet.

Takk for at du svarte på nysgjerrigheten min;)

Litt rart at navnet ditt ikke er kommet opp i forbindelse med feks RASP, noen der er jo sendt til eller kommet fra RKSF.

Men jeg er jo ikke med på alt. Trodde jeg kjente til de fleste som jobbet spesifikt med spiseforstyrrelser, men det gjorde jeg altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du svarte på nysgjerrigheten min;)

Litt rart at navnet ditt ikke er kommet opp i forbindelse med feks RASP, noen der er jo sendt til eller kommet fra RKSF.

Men jeg er jo ikke med på alt. Trodde jeg kjente til de fleste som jobbet spesifikt med spiseforstyrrelser, men det gjorde jeg altså ikke.

Vi som jobber i teamet med de dårligste gjør bare jobben. Utad er det andre som representerer.Vi har noen få ganger vært ute og vurdert pasienten på forhånd der andre ha kommet til kort - deriblant RASP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trist jente

Vi som jobber i teamet med de dårligste gjør bare jobben. Utad er det andre som representerer.Vi har noen få ganger vært ute og vurdert pasienten på forhånd der andre ha kommet til kort - deriblant RASP.

Det forklarer det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trodde at denne metoden ble brukt på nettopp denne pasientgruppen, men de er kanskje for dårlige? Men bruker du noe av metodikken som blir brukt i forhold til autisme, da noen forskere mener at autismespekterforstyrrelse og anoreksi kan ha sammenheng

Forøvrig; hva slags behandling brukes ifht til dine pasienter, jeg går ut i fra at det bare er anorektikere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trodde at denne metoden ble brukt på nettopp denne pasientgruppen, men de er kanskje for dårlige? Men bruker du noe av metodikken som blir brukt i forhold til autisme, da noen forskere mener at autismespekterforstyrrelse og anoreksi kan ha sammenheng

Forøvrig; hva slags behandling brukes ifht til dine pasienter, jeg går ut i fra at det bare er anorektikere?

Nei, vi bruker ingen av disse metodene. Vi fokuserer på vektøkning, få dem til å spise vanlig mat til rett tid på eget initiativ og ønske om å fortsette behandling i RKSF på frivillig grunnlag.

Vi bryr oss overhode ikke om psykologiske årsaker til problemet. Vi bryr oss kun om resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...