Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av adventstråden under, prøvde jeg å finne igjen et "fem på gaten"-svar av en mann som fikk spørsmål om han skulle pynte til advent, og han kom med et svar ala det var noe han overlot til kona; hans jobb var å finne fram staken!

Jeg fant ikke den, men jeg fant noen andre gullkorn:

* Om handling og ekteskap, og om elrasjonering:

http://pub.tv2.no/multimedia/slideshow/124061/1.jpg

* Om barnearbeid (KLASSIKER!):

http://pub.tv2.no/multimedia/slideshow/124061/2.jpg

Skrevet

:o er liksom alt jeg kan si til hun svenske om barnearbeid.

Håper virkelig at journalisten har stilt spørmålet så feil at det kan mistolkes.. på en måte! ?

Skrevet

Helt enig angående barnearbeid altså! :o) Det er vel derfor man jobber mot barnearbeid også såvidt jeg har fått med meg...

Skrevet

:o er liksom alt jeg kan si til hun svenske om barnearbeid.

Håper virkelig at journalisten har stilt spørmålet så feil at det kan mistolkes.. på en måte! ?

Ja, man kan alltids håpe, men særlig sannsynlig er det vel ikke;-)

Journalisten kunna ha spurt "hva mener du om barnearbeid?" eller "hvilket syn har du på at klesbutikker kjøper inn klær som er laget på fabrikker i utlandet der de bruker barn til å utføre jobben?" og mannge andre varianter, men jeg klarer ikke å tenke meg en variant som kan misforstås slik at den dama der likevel ikke fremstår som en fjott! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...