Gå til innhold

Hvor viktig er det å få en klar diagnose ?


Gjest sitronmelissa

Anbefalte innlegg

Gjest sitronmelissa

Jeg har slitt med konsentrasjonsproblemer, oppmerksomhet og kosentrasjon fra jeg var liten. Jeg har alltid fått mye kjeft fordi jeg ikke hørte etter, ikke fikk med meg beskjeder osv. Jeg har også følt mye uro i kroppen.

Jeg tok en nevropsykologisk utredning hvor de konkluderte meden del nevropsykologiske vansker, men jeg fikk ikke diagnosen ADHD, selv om de så at jeg slet med konsentrasjonen og hukommelsen.

Så det jeg lurer på er om jeg ikke har det like vanskelig som de som har ADHD, eller om jeg bare ikke passet helt inn i diagnosekriteriene? det hadde vært mye enklere for meg å kunne forklare mine problemer med ADHD, enn at jeg bare slet med disse tingene. Da får jeg ofte følelsen av at andre tenker at jeg bare kan ta meg sammen.

har også et søskenbarn på 13 som er adoptert, og sliter med store sosiale vansker. Problemet er at han ikke har falt helt inn under noen diagnoser. Mye av vanskene kan stemme med AS, men så er det noe her som ikke stemmer heller, så han får ikke den diagnosen. Betyr det at hans problemer ikke er like reelle som en person med Asperger? Hva med hans rettigheter og behov for hjelp når han ikke faller helt inn under diagnosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...