Gå til innhold

23/5-regelen og barn


Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Jeg blir ikke helt klok på dette her, jeg er over 23 år, den biten er grei ;o) Jeg har fagene som kreves, eller dvs jeg tar siste faget nå.

Så var det disse 5 poengene. Noen sa at så lenge jeg har barn, han er 8 år nå, så har jeg nok poeng. Jeg hadde jo bare han hjemme til han var 2.5 år, så begynte han i barnehage. Har 1 år på vgs, så der har jeg jo poeng. Og da 2.5 poeng på guttungen når han var hjemme. Resten er verre med. Teller de fagene jeg har tatt nå? Har tatt fag for fag jeg, ikke samlet.

Hadde vært greitt om det var slik at jeg har poeng siden jeg har barn, for nå ser jeg målet i sikte. Det er både skummelt og spennende på samme tid! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er noe av det minst dokumenterte man kan lete etter.

Begynte selv på høgskole etter å ha møtt 23/5-kravene med et sammensurium av fag, år og omsorgsarbeid - men jeg var hjemme med barnet. Jeg vil tolke reglene som at det skal være heltids omsorgsarbeid, men heltid regnes jo bare som 37,5 timer per uke ;-) selv utenom barnehage er man jo lett oppe i dette timetallet.

Beviset på omsorgsarbeid for egne barn var bare bostedsbevis, noe som ikke sa stort om barnet gikk i barnehage eller ikke.

En telefon til samordna opptak kan kanskje gjøre deg klokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Tror det er noe av det minst dokumenterte man kan lete etter.

Begynte selv på høgskole etter å ha møtt 23/5-kravene med et sammensurium av fag, år og omsorgsarbeid - men jeg var hjemme med barnet. Jeg vil tolke reglene som at det skal være heltids omsorgsarbeid, men heltid regnes jo bare som 37,5 timer per uke ;-) selv utenom barnehage er man jo lett oppe i dette timetallet.

Beviset på omsorgsarbeid for egne barn var bare bostedsbevis, noe som ikke sa stort om barnet gikk i barnehage eller ikke.

En telefon til samordna opptak kan kanskje gjøre deg klokere.

Det er ikke lett å finne nok informasjon nei.

Jeg tror jeg får ringe. Guttungen har jo bodd sammen med meg hele tiden, og gikk ikke fullt i barnehagen i starten heller. Jeg har vært under rehabilitering og TU, men det teller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...