Gå til innhold

BDD, Body Dysmorphic disorder


Gjest Mor til BDD

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til BDD

Et familiemedlem har mest sannsynlig denne diagnosen, som oversatt til norsk blir: Det forvrengte bildet. Jeg har undersøkt flere steder og kan ikke finne noen i Norge som kan noe om dette spesielt. Er vi nødt til å dra til Stokholm der det finnes spesialister eller vet du om fagfolk her i landet. Dette er en grusom ting å leve med, for man klarer ikke følge vanlige studie og arbeidsrutiner. De ikke kan komme seg ut i lange perioder, og blir dermed isolert fra alt og alle. Hjelp! Vær så snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trist jente

Jeg kjenner ikke mye til denne diagnosen og vet ikke om noe i Norge, men har hørt om det i Stockholm.

Jeg ville kontaktet Stockholm og spurt om de vet om noe i Norge. Sannsynligvis vet de hva Norge har av kompetanse ifht dette og hvor du kan henvende deg. Denne diagnosen er sjelden og dermed er fagmiljøet lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest balansekunstneren

hva med å ringe til legeforeningen og psykologforeningen for å høre om de har kompetanse på dette feltet? Jeg ville nok satset på en psykiater i første omgang, da dette kanskje sitter så dypt at vedkommende vil trenge medisinering en periode. Kan det være elementer av tvang her? Har vedkommende tidligere slitt med dette? vært perfeksjonistisk, nøye med detaljer etc? Da kan de jo tenkes at det kunne være til hjelp å få en psykiater som er god på OCD, hvis dette kan kalles en tvangslidelse/besettelse.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...