Gå til innhold

diabetes og lavt stoffskifte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skrev et innlegg her på DOL om at jeg var 14 år veier 80kg og har diabetes. Jeg spurte om det kunne være om jeg hadde lavt stoffskifte siden jeg la så fort på meg nå som jeg egentlig trener mer enn da jeg ikke la på meg så raskt!

Svaret jeg fikk var at jeg måtte prøve å få vekta mi under kontroll får å kontrollere diabetesen. Det vet jeg og det er en av grunnene jeg har så lav selvtillit nå er fordi jeg jeg føler meg som et null fordi jeg ikke veier 40kg!

Jeg har begynt med pumpe...

kan noen svare på om jeg kan ha lavt stoffskifte??

venter på svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33864-diabetes-og-lavt-stoffskifte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Lavt stoffskifte forekommer noe hyppigere blant personer med diabetes enn i befolkningen for øvrig. En blodprøve er vanligvis tilstrekkelig for å stille diagnosen. Legen din vil kunne hjelpe deg med dette.

Gjest Windsong

Lavt stoffskifte forekommer noe hyppigere blant personer med diabetes enn i befolkningen for øvrig. En blodprøve er vanligvis tilstrekkelig for å stille diagnosen. Legen din vil kunne hjelpe deg med dette.

Hei susi2!

En del opplever at de legger på seg etter å ha gått over på insulinpumpe. Sannsynligvis kommer det av at kontrollen på blodsukkeret blir bedre, slik at man ikke taper så mye energi på sukker som skilles ut i urinen.

Selv har jeg ikke opplevd det, men flere jeg kjenner har beskrevet det.

Det er greit å vite at det tross alt er bedre å legge på seg litt enn å gå med for høyt blodsukker over tid. Jeg tror det er det som er verst for kroppen. Det beste er å spise små, men hyppige måltider. Grønnsaker og grovt brød er gunstig for blodsukkeret.

Det finnes forresten mail lister for pumpebrukere. Noen finner du på http://www.insulin-pumpers.com/

Der er bl.a. en skandinavisk språklig.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...