Gå til innhold

Kransekaker på bestilling

Orio
 Del

Anbefalte innlegg

Orio

Jeg har bakt mange kransekaker etterhvert, og liker å gjøre det. Har bakt til familie, og det er greit. Men nå har det kommet forespørsler fra venner av dem om jeg baker på bestilling, og hvor mye jeg skal ha for det.

Hvor mye er rimelig å ta betalt for å lage en kransekake på 18 ringer? (Ønsker svar både fra kjøper og selger/de som spiser og de som baker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orio

Da jeg kjøpte ifjor, så ga jeg 300 for den, husker ikke hvor mange ringer det var ..... er 18 ringer den minste ?

18 ringer er ganske standard, de formene du får kjøpt er til 18 ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag1365380628

En konditorbakt kransekake kommer på rundt 4-500.En hjemmebakt ville jeg betalt litt mindre for, 3-350 kroner kanskje. Butikkene har gjerne kransekaker på tilbud nå før jul til et par hundre kroner. Disse er fine å se til, men smaken er langt unna hjemmebakt. Kjøpte en til jul i fjor og mandelsmaken var besk og ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pekkaline

Tror jeg betalte 300kr da jeg bestilte i fjor. Har en på vei i år også. Skal innom tråden her til deg med prisen om jeg husker på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg kjøper verdens beste kransekake fra et eldre familiemedlem av en venn, hun selger dem for 250 kr. stykket. Da får jeg den frossen i en eske, og monterer selv.

Har sagt fra at jeg synes det er for billig, her brukes kun de beste råvarer og den er perfekt stekt. Så spørs om nok om hun ikke setter prisen opp litt snart, og det er henne vel unt :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken

Det lønner seg ikke å bake for salg, altfor mye arbeid sammenlignet med hva du får igjen. Vet om folk som selger for kr 250,- pr stk, men skjønner ikke helt at de gidder.

Jeg vil heller gi bort kransekaker som gaver, da har jeg i det minste gleden av å føle meg litt generøs...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det lønner seg ikke å bake for salg, altfor mye arbeid sammenlignet med hva du får igjen. Vet om folk som selger for kr 250,- pr stk, men skjønner ikke helt at de gidder.

Jeg vil heller gi bort kransekaker som gaver, da har jeg i det minste gleden av å føle meg litt generøs...*s*

''Jeg vil heller gi bort kransekaker som gaver, da har jeg i det minste gleden av å føle meg litt generøs...*s*''

Jeg kjøper rimelige og nydelige hjembakte kransekaker og gir bort i gaver - vinn vinn (for meg)! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orio

Hvis jeg får ånden over meg og baker en del pleier jeg å gi bort i gave. Nå har jeg fått forespørsel om å bake på bestilling, venner av søsken, som jeg ville synes det var veldig unaturlig å gi gaver til. Siden jeg liker å lage kransekaker vurderer jeg å si ja.

Samtidig så er det en del problemer forbundet med det. Baking i forbindelse med jul har lett for å bli tradisjon, og jeg er skeptisk til å "forplikte" meg til å lage kransekaker til x antall ukjente i flere år fremover. Og så er det problemet med at jeg har lett for å ta på meg/legge opp til alt for mye som skal gjøres før jul, og min tendens til å bli deprimert rundt juletider.

Den ene forespørselen dreier seg om kake til en barnedåp, en venninne av min søster. Det kommer jeg nok til å si ja til, barnedåp er jo ikke noe som kommer hver jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken

''Jeg vil heller gi bort kransekaker som gaver, da har jeg i det minste gleden av å føle meg litt generøs...*s*''

Jeg kjøper rimelige og nydelige hjembakte kransekaker og gir bort i gaver - vinn vinn (for meg)! *S*

Er ikke det på grensen til å være sleip? ...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken

Hvis jeg får ånden over meg og baker en del pleier jeg å gi bort i gave. Nå har jeg fått forespørsel om å bake på bestilling, venner av søsken, som jeg ville synes det var veldig unaturlig å gi gaver til. Siden jeg liker å lage kransekaker vurderer jeg å si ja.

Samtidig så er det en del problemer forbundet med det. Baking i forbindelse med jul har lett for å bli tradisjon, og jeg er skeptisk til å "forplikte" meg til å lage kransekaker til x antall ukjente i flere år fremover. Og så er det problemet med at jeg har lett for å ta på meg/legge opp til alt for mye som skal gjøres før jul, og min tendens til å bli deprimert rundt juletider.

Den ene forespørselen dreier seg om kake til en barnedåp, en venninne av min søster. Det kommer jeg nok til å si ja til, barnedåp er jo ikke noe som kommer hver jul.

Jeg ville sagt nei til det som ikke var ekstraordinære begivenheter, hvis jeg var deg. Rotet meg nemlig inn i det å bake til folk mot litt betaling for en del år siden, og det er som kjent morsommere å si ja enn nei til senere forespørsler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orio

Jeg ville sagt nei til det som ikke var ekstraordinære begivenheter, hvis jeg var deg. Rotet meg nemlig inn i det å bake til folk mot litt betaling for en del år siden, og det er som kjent morsommere å si ja enn nei til senere forespørsler...

Tror jeg blir nødt til å si nei. Har jeg først sagt ja et år blir det veldig vanskelig å si nei året etter (eller til andre samme år). Og julen er vel egentlig slitsom nok som den er. Det er fornuften og tidligere erfaringer som snakker. Her og nå har jeg litt følelsen av at alt lar seg gjøre, det er ingen grenser for hva jeg skal rekke og ha krefter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Tror jeg blir nødt til å si nei. Har jeg først sagt ja et år blir det veldig vanskelig å si nei året etter (eller til andre samme år). Og julen er vel egentlig slitsom nok som den er. Det er fornuften og tidligere erfaringer som snakker. Her og nå har jeg litt følelsen av at alt lar seg gjøre, det er ingen grenser for hva jeg skal rekke og ha krefter til.

Si nei du og om du skulle få dårlig samvittighet så tenk på at det var Lillemus som sa du skulle si det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...