Orio 7 569 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg har bakt mange kransekaker etterhvert, og liker å gjøre det. Har bakt til familie, og det er greit. Men nå har det kommet forespørsler fra venner av dem om jeg baker på bestilling, og hvor mye jeg skal ha for det. Hvor mye er rimelig å ta betalt for å lage en kransekake på 18 ringer? (Ønsker svar både fra kjøper og selger/de som spiser og de som baker.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liten peiling 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hva koster ingrediensene i kaka? Kostnader + 200-250 kr? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kransekaka 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Da jeg kjøpte ifjor, så ga jeg 300 for den, husker ikke hvor mange ringer det var ..... er 18 ringer den minste ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hypoen 187 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hva koster ingrediensene i kaka? Kostnader + 200-250 kr? 300 synes jeg ...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio 7 569 0 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Da jeg kjøpte ifjor, så ga jeg 300 for den, husker ikke hvor mange ringer det var ..... er 18 ringer den minste ? 18 ringer er ganske standard, de formene du får kjøpt er til 18 ringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly 24 735 311 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 *Imponert* Jeg synes 300,- + råvarekostnadene ikke er dyrt. Men jeg aner ikke hva som er vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 1 993 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 En konditorbakt kransekake kommer på rundt 4-500.En hjemmebakt ville jeg betalt litt mindre for, 3-350 kroner kanskje. Butikkene har gjerne kransekaker på tilbud nå før jul til et par hundre kroner. Disse er fine å se til, men smaken er langt unna hjemmebakt. Kjøpte en til jul i fjor og mandelsmaken var besk og ikke god. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline 13 583 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Tror jeg betalte 300kr da jeg bestilte i fjor. Har en på vei i år også. Skal innom tråden her til deg med prisen om jeg husker på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg kjøper verdens beste kransekake fra et eldre familiemedlem av en venn, hun selger dem for 250 kr. stykket. Da får jeg den frossen i en eske, og monterer selv. Har sagt fra at jeg synes det er for billig, her brukes kun de beste råvarer og den er perfekt stekt. Så spørs om nok om hun ikke setter prisen opp litt snart, og det er henne vel unt :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken 39 298 4 029 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det lønner seg ikke å bake for salg, altfor mye arbeid sammenlignet med hva du får igjen. Vet om folk som selger for kr 250,- pr stk, men skjønner ikke helt at de gidder. Jeg vil heller gi bort kransekaker som gaver, da har jeg i det minste gleden av å føle meg litt generøs...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det lønner seg ikke å bake for salg, altfor mye arbeid sammenlignet med hva du får igjen. Vet om folk som selger for kr 250,- pr stk, men skjønner ikke helt at de gidder. Jeg vil heller gi bort kransekaker som gaver, da har jeg i det minste gleden av å føle meg litt generøs...*s* ''Jeg vil heller gi bort kransekaker som gaver, da har jeg i det minste gleden av å føle meg litt generøs...*s*'' Jeg kjøper rimelige og nydelige hjembakte kransekaker og gir bort i gaver - vinn vinn (for meg)! *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio 7 569 0 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Det lønner seg ikke å bake for salg, altfor mye arbeid sammenlignet med hva du får igjen. Vet om folk som selger for kr 250,- pr stk, men skjønner ikke helt at de gidder. Jeg vil heller gi bort kransekaker som gaver, da har jeg i det minste gleden av å føle meg litt generøs...*s* Hvis jeg får ånden over meg og baker en del pleier jeg å gi bort i gave. Nå har jeg fått forespørsel om å bake på bestilling, venner av søsken, som jeg ville synes det var veldig unaturlig å gi gaver til. Siden jeg liker å lage kransekaker vurderer jeg å si ja. Samtidig så er det en del problemer forbundet med det. Baking i forbindelse med jul har lett for å bli tradisjon, og jeg er skeptisk til å "forplikte" meg til å lage kransekaker til x antall ukjente i flere år fremover. Og så er det problemet med at jeg har lett for å ta på meg/legge opp til alt for mye som skal gjøres før jul, og min tendens til å bli deprimert rundt juletider. Den ene forespørselen dreier seg om kake til en barnedåp, en venninne av min søster. Det kommer jeg nok til å si ja til, barnedåp er jo ikke noe som kommer hver jul. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken 39 298 4 029 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 ''Jeg vil heller gi bort kransekaker som gaver, da har jeg i det minste gleden av å føle meg litt generøs...*s*'' Jeg kjøper rimelige og nydelige hjembakte kransekaker og gir bort i gaver - vinn vinn (for meg)! *S* Er ikke det på grensen til å være sleip? ...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken 39 298 4 029 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hvis jeg får ånden over meg og baker en del pleier jeg å gi bort i gave. Nå har jeg fått forespørsel om å bake på bestilling, venner av søsken, som jeg ville synes det var veldig unaturlig å gi gaver til. Siden jeg liker å lage kransekaker vurderer jeg å si ja. Samtidig så er det en del problemer forbundet med det. Baking i forbindelse med jul har lett for å bli tradisjon, og jeg er skeptisk til å "forplikte" meg til å lage kransekaker til x antall ukjente i flere år fremover. Og så er det problemet med at jeg har lett for å ta på meg/legge opp til alt for mye som skal gjøres før jul, og min tendens til å bli deprimert rundt juletider. Den ene forespørselen dreier seg om kake til en barnedåp, en venninne av min søster. Det kommer jeg nok til å si ja til, barnedåp er jo ikke noe som kommer hver jul. Jeg ville sagt nei til det som ikke var ekstraordinære begivenheter, hvis jeg var deg. Rotet meg nemlig inn i det å bake til folk mot litt betaling for en del år siden, og det er som kjent morsommere å si ja enn nei til senere forespørsler... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio 7 569 0 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Jeg ville sagt nei til det som ikke var ekstraordinære begivenheter, hvis jeg var deg. Rotet meg nemlig inn i det å bake til folk mot litt betaling for en del år siden, og det er som kjent morsommere å si ja enn nei til senere forespørsler... Tror jeg blir nødt til å si nei. Har jeg først sagt ja et år blir det veldig vanskelig å si nei året etter (eller til andre samme år). Og julen er vel egentlig slitsom nok som den er. Det er fornuften og tidligere erfaringer som snakker. Her og nå har jeg litt følelsen av at alt lar seg gjøre, det er ingen grenser for hva jeg skal rekke og ha krefter til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 801 5 399 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Tror jeg blir nødt til å si nei. Har jeg først sagt ja et år blir det veldig vanskelig å si nei året etter (eller til andre samme år). Og julen er vel egentlig slitsom nok som den er. Det er fornuften og tidligere erfaringer som snakker. Her og nå har jeg litt følelsen av at alt lar seg gjøre, det er ingen grenser for hva jeg skal rekke og ha krefter til. Si nei du og om du skulle få dårlig samvittighet så tenk på at det var Lillemus som sa du skulle si det. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Er ikke det på grensen til å være sleip? ...*s* Nå, jeg gir meg ikke ut for å ha bakt dem *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.