Gå til innhold

Høyt blodtrykk, hvor farlig?


Gjest blodpressure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uten å være noen ekspert så vil jeg si at det er fare for at hjertet(muskelen) kan vokse. Hjertet jobber og det er økt press på blodårene. Nyrene blir belastet pga de skal prøve å avlaste hjertet. Hjerneslag kan være noe en risikerer dersom blodtrykket ikke stabiliseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Uten å være noen ekspert så vil jeg si at det er fare for at hjertet(muskelen) kan vokse. Hjertet jobber og det er økt press på blodårene. Nyrene blir belastet pga de skal prøve å avlaste hjertet. Hjerneslag kan være noe en risikerer dersom blodtrykket ikke stabiliseres.

Signerer her.

Hjerneslag må det nok høyere trykk til for å utløse, men det øker risikoen for å få det. Har du målt hjemme og fått disse verdiene over tid, eller har du tatt det hos lege? Hvis dette er noe nyoppdaget og du vet at du ikke er svært sensitiv for stress (som noen får når blodtrykket måles), ville jeg fått tatt et EKG bare for å sjekke at hjertet ikke har blitt utsatt for noe stress. En døgnmåling av blodtrykket er det beste redskapet for å danne seg et fullgodt bilde av hvordan situasjonen er. Dersom dette gjelder deg eller en venn, snakk med legen eller anbefal å gå til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mannen min du snakker om :-) ??

Mannen min hadde det samme.. etter å ha mast på han lenge så gikk han til legen.. Nå må han gå på blodtrykksmedisin resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mannen min du snakker om :-) ??

Mannen min hadde det samme.. etter å ha mast på han lenge så gikk han til legen.. Nå må han gå på blodtrykksmedisin resten av livet.

Det vet han vel ikke enda. Med et godt kosthold og trening kan man jo få blodtrykket ned og stabilt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet han vel ikke enda. Med et godt kosthold og trening kan man jo få blodtrykket ned og stabilt igjen.

Han har fått vite at han må gå på dette resten av livet.

Det ligger oss i familien, både faren hans og bestemoren sliter med høyt blodtrykk. Nå er mannen min kanskje 15 kg overvektig, mens de andre to er normalvektige... Så mannen min hadde hatt stort behov for å gå ned i vekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fått vite at han må gå på dette resten av livet.

Det ligger oss i familien, både faren hans og bestemoren sliter med høyt blodtrykk. Nå er mannen min kanskje 15 kg overvektig, mens de andre to er normalvektige... Så mannen min hadde hatt stort behov for å gå ned i vekt..

Ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...