Gjest blodpressure 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hvis man går med et blodtrykk på 160/112 over tid, hvor farlig er dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline 13 583 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Uten å være noen ekspert så vil jeg si at det er fare for at hjertet(muskelen) kan vokse. Hjertet jobber og det er økt press på blodårene. Nyrene blir belastet pga de skal prøve å avlaste hjertet. Hjerneslag kan være noe en risikerer dersom blodtrykket ikke stabiliseres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fattigmor 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hørtes ikke bra ut...kom deg til legen straks! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MedicNerd 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Uten å være noen ekspert så vil jeg si at det er fare for at hjertet(muskelen) kan vokse. Hjertet jobber og det er økt press på blodårene. Nyrene blir belastet pga de skal prøve å avlaste hjertet. Hjerneslag kan være noe en risikerer dersom blodtrykket ikke stabiliseres. Signerer her. Hjerneslag må det nok høyere trykk til for å utløse, men det øker risikoen for å få det. Har du målt hjemme og fått disse verdiene over tid, eller har du tatt det hos lege? Hvis dette er noe nyoppdaget og du vet at du ikke er svært sensitiv for stress (som noen får når blodtrykket måles), ville jeg fått tatt et EKG bare for å sjekke at hjertet ikke har blitt utsatt for noe stress. En døgnmåling av blodtrykket er det beste redskapet for å danne seg et fullgodt bilde av hvordan situasjonen er. Dersom dette gjelder deg eller en venn, snakk med legen eller anbefal å gå til lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nedtelling 2 833 0 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Er det mannen min du snakker om :-) ?? Mannen min hadde det samme.. etter å ha mast på han lenge så gikk han til legen.. Nå må han gå på blodtrykksmedisin resten av livet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 11 417 0 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Er det mannen min du snakker om :-) ?? Mannen min hadde det samme.. etter å ha mast på han lenge så gikk han til legen.. Nå må han gå på blodtrykksmedisin resten av livet. Det vet han vel ikke enda. Med et godt kosthold og trening kan man jo få blodtrykket ned og stabilt igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nedtelling 2 833 0 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det vet han vel ikke enda. Med et godt kosthold og trening kan man jo få blodtrykket ned og stabilt igjen. Han har fått vite at han må gå på dette resten av livet. Det ligger oss i familien, både faren hans og bestemoren sliter med høyt blodtrykk. Nå er mannen min kanskje 15 kg overvektig, mens de andre to er normalvektige... Så mannen min hadde hatt stort behov for å gå ned i vekt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 11 417 0 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Han har fått vite at han må gå på dette resten av livet. Det ligger oss i familien, både faren hans og bestemoren sliter med høyt blodtrykk. Nå er mannen min kanskje 15 kg overvektig, mens de andre to er normalvektige... Så mannen min hadde hatt stort behov for å gå ned i vekt.. Ok.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.