Gå til innhold

Uff for et liv


rose23

Anbefalte innlegg

Våknet i dag tidlig, som mange andre morgener, og husker ikke gårsdagen. Hukommelsen er elendig og på jobb har jeg fått spørsmål om jeg begynner å få alzheimers da jeg kan si det samme opp igjen med korte mellomrom. Hver kveld drikker jeg 1-2 flasker vin. Har drukket hver kveld i månedsvis. Er et rom inni meg som skriker dypt og høyt etter noe jeg ikke vet hva er.

Jeg har ingen mål eller drømmer som driver meg lengre. Orker ikke gjøre noe eller være sosial. Jeg får angst på steder med mye folk, bevegelse eller av høye lyder eller mye lyd på en gang.

Alt dreier seg om å utføre daglige plikter. Ellers ser jeg på tv, drikker eller surfer litt på data. Det største problemet er ikke at jeg drikker, men at jeg er så urolig inni meg. Gnisten er slukket. Hvordan skal jeg få tent den igjen?

Har ofte lyst å dø, men jeg greier ikke ta livet av meg av hensyn til alle som er glad i meg.

Går på antidepressiva og antipsykotiske medisiner. De gjør meg i tilegg ganske dorsk. Går til en psykolog, men får ikke så mye ut av det. Psykologen lider også av kronisk søvnmangel, så blir ikke så inspirert til å snakke når han sitter der å gjepser og gnir seg i øynene av trøtthet.

I går skulle jeg skjære over et tau... tok kniven og tenkte "Skal jeg stikke den i magen min?". men det var bare en syk tanke. Jeg la fra meg kniven igjen. Vet ikke om det er alle traumene og alt hverdagsslitet som har ødelagt meg...,

Greier heller ikke slutte å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke rart du har det som du har det,når du drikker 1-2 flasker vin hver dag. Du må gjøre noe med ditt forhold til alkohol,på avrusning...så kan du ta fatt i dine andre problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mange av dine problemer er knyttet til at du drikker så mye, det er ikke akkurat lite du tyller i deg i løpet av en dag, uke eller måned. Ikke er det rart at du ikke klarer å slutte å drikke med den mengden med alkohol du har i deg. Du har alkoholproblemer så det holder.

Når du sier at drikingen ikke er problemet så er det vel akkurat det, det er.

Du bør til avrusning så raskt som mulig.

Er du kun 23? ser på nicket.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest greenfox

Hallo!!!

Du har vel et stort alkoholproblem? Det første du må si til deg selv når du våkner i morgen er: Hei, jeg er en alkoholiker og nå skal jeg søke hjelp for drikkingen min!!!

Jeg har psykiske problemer. Hver gang jeg har tatt noen glass for mye har jeg fått mere angst, mere symptomer på de psykiske lidelsene. Alkohol forstørrer problemene dine mange ganger.

Bestem deg for avrusing, så kan du etter å ha vært uten alkohol i noen måneder se hvordan du har det psykisk. Jeg er sikker på at du vil få det bedre.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!!

Du har vel et stort alkoholproblem? Det første du må si til deg selv når du våkner i morgen er: Hei, jeg er en alkoholiker og nå skal jeg søke hjelp for drikkingen min!!!

Jeg har psykiske problemer. Hver gang jeg har tatt noen glass for mye har jeg fått mere angst, mere symptomer på de psykiske lidelsene. Alkohol forstørrer problemene dine mange ganger.

Bestem deg for avrusing, så kan du etter å ha vært uten alkohol i noen måneder se hvordan du har det psykisk. Jeg er sikker på at du vil få det bedre.

Lykke til!!

Takk for at dere er så direkte. Den siste perioden jeg ikke drakk sultet jeg i steden og gikk ned 20 kilo ca. Hele livet (Er i slutten av 20-årene) har jeg hatt et selvdestruktivt mønster. Har det med å sette veldig store krav til meg selv. Hatt en arbeidskarriere der jeg har blitt annerkjent og også motatt pris.

Jeg er alkoholiker for tiden. En gang fikk jeg plass på et behandlingssenter, men da greide jeg å slutte av meg selv,... for et halvt år. Vi har et rusteam i helse-regionen... kanskje jeg skal be om å bli satt i kontakt med dem. Men vet ikke hvordan de jobber... Det er veldig vanskelig for meg å være bortreist og utilgjengelig over lengre tid. Derfor håper jeg at det kan finnes noe poliklinisk opplegg. Noen som har erfaring med dette? Personlig tror jeg at det som kanskje kan hjelpe meg er tett oppfølging en periode på kveldstid... For jeg drikker ikke på dagtid. Da er jeg på jobb. Men så er det slik med alle jeg har med å gjøre i behandlingsapparatet jobber fra 8-16. Akkurat da jeg er på jobb. Har neon fridager innimellom... Har vært sykemeldt en god del siste par månedene, og jeg får jævlig dårlig samvittighet når jeg ser hvor sliten de andre blir over å måtte ta seg av mine oppgaver. Sukk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere er så direkte. Den siste perioden jeg ikke drakk sultet jeg i steden og gikk ned 20 kilo ca. Hele livet (Er i slutten av 20-årene) har jeg hatt et selvdestruktivt mønster. Har det med å sette veldig store krav til meg selv. Hatt en arbeidskarriere der jeg har blitt annerkjent og også motatt pris.

Jeg er alkoholiker for tiden. En gang fikk jeg plass på et behandlingssenter, men da greide jeg å slutte av meg selv,... for et halvt år. Vi har et rusteam i helse-regionen... kanskje jeg skal be om å bli satt i kontakt med dem. Men vet ikke hvordan de jobber... Det er veldig vanskelig for meg å være bortreist og utilgjengelig over lengre tid. Derfor håper jeg at det kan finnes noe poliklinisk opplegg. Noen som har erfaring med dette? Personlig tror jeg at det som kanskje kan hjelpe meg er tett oppfølging en periode på kveldstid... For jeg drikker ikke på dagtid. Da er jeg på jobb. Men så er det slik med alle jeg har med å gjøre i behandlingsapparatet jobber fra 8-16. Akkurat da jeg er på jobb. Har neon fridager innimellom... Har vært sykemeldt en god del siste par månedene, og jeg får jævlig dårlig samvittighet når jeg ser hvor sliten de andre blir over å måtte ta seg av mine oppgaver. Sukk igjen.

Du har faktisk ikke annet valg enn å gå inn i et behandlingsopplegg for drikkingen din, dette går ikke i årevis fremover. Derfor må du nå tenke på deg selv og ikke at det blir mye jobb på andre fordi du ikke er på jobb.

Du kommer til å drikke på deg enda flere problemer og helsa kommer til å bli dårliger og du vil tilslutt ikke klare å gå på jobb.

Enn så lenge så drikker du ikke på dagtid, men sann mine ord, du kommer dit, det er bare et tidsspørsmål. Dette er antagelig utenkelig nå, men det var utenkelig for deg å drikke så mye hver dag for en tid siden også. Du har flyttet grenser hele tiden og det er ikke noe som tilsier at det stopper nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at dere er så direkte. Den siste perioden jeg ikke drakk sultet jeg i steden og gikk ned 20 kilo ca. Hele livet (Er i slutten av 20-årene) har jeg hatt et selvdestruktivt mønster. Har det med å sette veldig store krav til meg selv. Hatt en arbeidskarriere der jeg har blitt annerkjent og også motatt pris.

Jeg er alkoholiker for tiden. En gang fikk jeg plass på et behandlingssenter, men da greide jeg å slutte av meg selv,... for et halvt år. Vi har et rusteam i helse-regionen... kanskje jeg skal be om å bli satt i kontakt med dem. Men vet ikke hvordan de jobber... Det er veldig vanskelig for meg å være bortreist og utilgjengelig over lengre tid. Derfor håper jeg at det kan finnes noe poliklinisk opplegg. Noen som har erfaring med dette? Personlig tror jeg at det som kanskje kan hjelpe meg er tett oppfølging en periode på kveldstid... For jeg drikker ikke på dagtid. Da er jeg på jobb. Men så er det slik med alle jeg har med å gjøre i behandlingsapparatet jobber fra 8-16. Akkurat da jeg er på jobb. Har neon fridager innimellom... Har vært sykemeldt en god del siste par månedene, og jeg får jævlig dårlig samvittighet når jeg ser hvor sliten de andre blir over å måtte ta seg av mine oppgaver. Sukk igjen.

Jeg tenker som vanlig at du ikke kommer noen vei så lenge du ikke vil ta et mer helhetlig ansvar for deg selv. Hjelper lite at du til stadighet fremhever at ting fungerer på jobb, når du mer eller mindre systematisk undergraver deg selv og din egen fremtid på alle andre områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...