Gjest balansekunstneren 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Leste siste utgave av "Mat og helse" hvor det kom mange oppsiktsvekkende påstander om Litium. Det ble nevnt at Litium er et giftstoff og at de bipolare ikke burde få dette middelet men heller lære seg å håndtere sine humørforandringer på andre måter. Dette er et blad for alternativ medisin, men hvor alternativ har man lov til å være? Kan man skrive så mye sprøyt man bare vil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken 39 298 4 029 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hvordan vil du definere "giftstoff"? Litium kan også defineres som et grunnstoff, et stoff som finnes naturlig i naturen. Det kan imidlertid sikkert også kalles giftstoff, da for store doser at litium som kjent kan være dødelig. Noe av det samme kan sies om mange medikamenter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imzedimze 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 " lære seg å håndtere sine humørforandringer på andre måter." herregud. hva heter forfatteren av den artikkelen? jeg skal reise ned med hagle og drepe idioten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunglettlett 89 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hvordan vil du definere "giftstoff"? Litium kan også defineres som et grunnstoff, et stoff som finnes naturlig i naturen. Det kan imidlertid sikkert også kalles giftstoff, da for store doser at litium som kjent kan være dødelig. Noe av det samme kan sies om mange medikamenter. Jeg hadde ikke greid meg uten litium. Og artikkelforfatteren kunne gjerne prøvd hvordan det er å kjøre berg- og dalbane gjennom livet. Kunne like gjerne skrevet "ta seg sammen" - det er like tullete. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Dette er 100% sprøyt. Å skrive noe slikt burde være straffbart. Litium er et grunnstoff som ligner meget på natrium. Som kjent er NaCl (koksalt) også dødelig om en inntar nok ( >500gram). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken 39 298 4 029 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg hadde ikke greid meg uten litium. Og artikkelforfatteren kunne gjerne prøvd hvordan det er å kjøre berg- og dalbane gjennom livet. Kunne like gjerne skrevet "ta seg sammen" - det er like tullete. Poenget mitt var overhodet ikke å være kritisk til bruk av litium (kunne sikkert ha uttrykt meg litt klarere). Jeg mente mer å oppfordre til å være kritisk til det man leser, ingen grunn til å ta alt på alvor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest balansekunstneren 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Poenget mitt var overhodet ikke å være kritisk til bruk av litium (kunne sikkert ha uttrykt meg litt klarere). Jeg mente mer å oppfordre til å være kritisk til det man leser, ingen grunn til å ta alt på alvor. Jeg tar ikke alt på alvor, .likevel blir jeg forbannet når jeg leser sånt sprøyt i et blad som vil fremstå som seriøs. Og hva med de som av ulike grunner har problemer med virkelighetsoppfatningen og leser dette, vil bladet da ta ansvar for at folk slutter med medisinen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken 39 298 4 029 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg tar ikke alt på alvor, .likevel blir jeg forbannet når jeg leser sånt sprøyt i et blad som vil fremstå som seriøs. Og hva med de som av ulike grunner har problemer med virkelighetsoppfatningen og leser dette, vil bladet da ta ansvar for at folk slutter med medisinen? De som skriver slike ting, tror på det selv. De tenker nok at de "hjelper" folk gjennom sin opplysning. Dette er en av ulempene ved demokratiseringen av samfunnet og den økte tilgangen til informasjon som folk har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest balansekunstneren 0 0 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 De som skriver slike ting, tror på det selv. De tenker nok at de "hjelper" folk gjennom sin opplysning. Dette er en av ulempene ved demokratiseringen av samfunnet og den økte tilgangen til informasjon som folk har. Jeg satt og lurte på om de hadde trykket det, hvis jeg skrev et innlegg om noe som var tull, feks at jeg hadde blitt kvitt mine psykiske problemer ved å spise to advokado daglig og å spise speltbrød. Så kunne jeg vist til forskning i USA som bare er tull. Hadde jeg fått spalteplass da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.