Gå til innhold

Influensa7hvor lenge varer den egentlig?


Gjest Maniana

Anbefalte innlegg

Kan influensaen vare opp til en uke?

Er på femte dagen nå,og er skikkelig lei. Med en gang jeg prøver å gjøre noe stiger feberen, og blir slapp, må bare legge meg. Er det noen vits i å ringe legekontoret i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

En influensa vil gjerne var rundt 7 dager +/-.

Bare ta det med ro, og slapp av. Husk å drikke godt :)

God bedring :D

Takk.

Snakket med legekontroret i dag,de mente det var svineinfluensa. Er bare det som går her nå sa hun,er på sjette dagen nå. Håper det går over. Hun sa vi måtte ringe hvis vi fikk problemer med pusten,da fikk jeg litt hetta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Sist gang jeg hadde influensa (for 3 år siden) lå jeg med høy feber i 6 dager.

Ta det med ro og ta paracet jevnlig. Pass på deg selv og slapp av masse - ikke press deg til noe du ikke må gjøre.

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg hadde influensa (for 3 år siden) lå jeg med høy feber i 6 dager.

Ta det med ro og ta paracet jevnlig. Pass på deg selv og slapp av masse - ikke press deg til noe du ikke må gjøre.

God bedring

Takk. Er min sjette dag i dag,håper inderlig det er bra til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Snakket med legekontroret i dag,de mente det var svineinfluensa. Er bare det som går her nå sa hun,er på sjette dagen nå. Håper det går over. Hun sa vi måtte ringe hvis vi fikk problemer med pusten,da fikk jeg litt hetta.

Ikke noe å få hetta for. Noen veldig få blir tette i pusten. De aller fleste har bare en vanlig influensa (som jo er ganske fælt, men til å overleve ;))

SKulle hun bli tett i pusten, så ringer dere bare legevakta - uten å få hetta. Forklar hva som har skjedd. Dere vil antageligvis bli bedt om å komme dit for en sjekk.

Men som sagt, de aller færreste får slike symptomer, og de fleste av de som får det får det veldig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe å få hetta for. Noen veldig få blir tette i pusten. De aller fleste har bare en vanlig influensa (som jo er ganske fælt, men til å overleve ;))

SKulle hun bli tett i pusten, så ringer dere bare legevakta - uten å få hetta. Forklar hva som har skjedd. Dere vil antageligvis bli bedt om å komme dit for en sjekk.

Men som sagt, de aller færreste får slike symptomer, og de fleste av de som får det får det veldig lett.

Det var betryggende.

Ble verre etter jeg snakket med legekontoret i dag,fikk pustebesvær rett etter at hun nevnte pusten. Ble svimmel og uvel,er vel "god" gammeldags angst. Føles som om da jeg var psykisk syk,forbinder dette med det...ligge hele dagen-ikke orke noenting. Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var betryggende.

Ble verre etter jeg snakket med legekontoret i dag,fikk pustebesvær rett etter at hun nevnte pusten. Ble svimmel og uvel,er vel "god" gammeldags angst. Føles som om da jeg var psykisk syk,forbinder dette med det...ligge hele dagen-ikke orke noenting. Grøss!

Det kan jo godt tenkes at reaksjonen din var litt angstfylt.

Prøv å slappe helt av, puste rolig og tenke at dette er en helt vanlig influensa (som den er for de aller, aller, aller fleste).

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Får se lyst på det,er bedre nå enn jeg var på onsdag.

Jeg var sykmeldt litt over en uke - men formen var langt fra bra når jeg startet på jobb igjen. Men var så klart mye bedre, og hadde vært feberfri i noen dager før jeg startet på jobb igjen. Men tror jeg gikk og var litt slapp i nesten 2 uker etter jeg startet på jobb.

God bedring til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo godt tenkes at reaksjonen din var litt angstfylt.

Prøv å slappe helt av, puste rolig og tenke at dette er en helt vanlig influensa (som den er for de aller, aller, aller fleste).

God bedring :)

Takk. Får ta det med ro,sjuende dagen i dag og jeg synes det stakk i brystet i natt,men det kan jo være angst. Pleier ikke få influensa jeg til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykmeldt litt over en uke - men formen var langt fra bra når jeg startet på jobb igjen. Men var så klart mye bedre, og hadde vært feberfri i noen dager før jeg startet på jobb igjen. Men tror jeg gikk og var litt slapp i nesten 2 uker etter jeg startet på jobb.

God bedring til deg

Takk. Ja,man blir vel slapp en stund etter at dette viruset har herjet i kroppen. Skal få samboeren min til å kjøpe gerimax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Får ta det med ro,sjuende dagen i dag og jeg synes det stakk i brystet i natt,men det kan jo være angst. Pleier ikke få influensa jeg til vanlig.

Alle kan få influensa, selv om det går flere år mellom.

Prøv å ikke tenke så mye, men slapp helt av. Legg deg under dyna eller under teppet og sov så mye du kan. Det er den beste medisinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...