Gå til innhold

Filmer å anbefale? Kjærlighet? Drama?


Gjest romantikk-takk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cinema Paradiso

Broene i Madison County

Dansk drama-trilogi: Benken, Arven og Drapet (den siste har jeg ikke sett)

Festen (også dansk) - kanskje litt i overkant etter min smak

Stekte, grønne tomater

Pay it forward (husker ikke om den har norsk tittel)

Mathieu og korguttene (hvis du tåler filmer som antyder at korsang redder verden, men det er jo sant)

Så som i himmelen (samme forbehold)

Dagen er din (Dead poets society)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om forlatelsde (atonement) - nydelig film! : http://www.workingtitlefilms.com/film.php?filmID=104

Slumdog Millionaire: http://www.filmweb.no/kino/article179412.ece

Av gamle, gode holder jeg en knapp på: The Shawshank Redemption http://www.imdb.com/title/tt0111161/

Ellers har Laban flere gode tips i sitt innlegg.

''Av gamle, gode holder jeg en knapp på: The Shawshank Redemption http://www.imdb.com/title/tt0111161/''

En absolutt favoritt!

Ellers er "Legends of the Fall", "Autumn in New York" og "Cold Mountain" også veldig fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hvor kresen er du?

Spørs hvor kresen du er på kvalitet. Se etter Hugh Grant sine filmer hvis klisjklasjromantikk er i din gate. Reese Witherspoon og Meg Ryan spiller vel også i samme type filmer. You got mail er en søt film.

Jeg ville gått for Before sunrise og Before Sunset (i den rekkefølgen), veldig romantiske filmer! Brokeback Mountain, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Titanic (klassiker), Jane Austen-baserte filmer (f.eks Sense and sensibility),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cinema Paradiso

Broene i Madison County

Dansk drama-trilogi: Benken, Arven og Drapet (den siste har jeg ikke sett)

Festen (også dansk) - kanskje litt i overkant etter min smak

Stekte, grønne tomater

Pay it forward (husker ikke om den har norsk tittel)

Mathieu og korguttene (hvis du tåler filmer som antyder at korsang redder verden, men det er jo sant)

Så som i himmelen (samme forbehold)

Dagen er din (Dead poets society)

Ååååå - det er lenge siden jeg så Dead poets society!!!!

Husker jeg var helt yr av den filmen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå - det er lenge siden jeg så Dead poets society!!!!

Husker jeg var helt yr av den filmen :-)

Datteren min skulle skrive foredrag om en engelsk eller amerikansk skuespiller på engelsk da hun gikk på ungdomsskolen. Hun ville ikke ta noe tenåringsidol som alle de andre skrev om, og valgte til slutt Robin Williams. Jeg hjalp til litt - hun hadde nettopp sett On Hour Photo og var opptatt av de nyeste filmene, men jeg husker hun ble dritt lei av å høre meg skryte av Dead poets society...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest romantikk-takk

Spørs hvor kresen du er på kvalitet. Se etter Hugh Grant sine filmer hvis klisjklasjromantikk er i din gate. Reese Witherspoon og Meg Ryan spiller vel også i samme type filmer. You got mail er en søt film.

Jeg ville gått for Before sunrise og Before Sunset (i den rekkefølgen), veldig romantiske filmer! Brokeback Mountain, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Titanic (klassiker), Jane Austen-baserte filmer (f.eks Sense and sensibility),

Takk for tips! Er ikke så kresen, men filmer hvor Hugh Grant er med har jeg aldri hatt sansen for..:P

Before og after sunset har jeg sett, og dette er akkurat typen jeg er ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...