Gå til innhold

Hvor klage (sykehus uten psykiatrimed.)??


Gjest MedicNerd

Anbefalte innlegg

Gjest MedicNerd

Jeg ble akutt skikkelig dårlig sist fredag (heldigvis ikke noe alvorlig viste det seg), og derfor lagt inn til observasjon. Kom inn med ambulanse sånn i ti-tida. In the first place, så fikk jeg medisinene mine flere timer for seint til tross for at legevaktslegen som sendte meg videre fikk skriftlig hva jeg bruker. Også hadde de ikke nok Seroquel, og da hadde de vært nødt til å sjekke ALLE avdelingene på hele sykehuset før de i det hele tatt fant 200mg. Jeg skal ha 450mg på kvelden. Ikke hadde de nok Lamictal heller. 50mg for lite. På morgenen hadde de heldigvis fikset litt mer Seroquel, men jeg fikk fortsatt for lite Lamictal, og Efexor hadde de ikke. De drev endatil og spurte meg om jeg hadde med meg noe av mitt eget fordi de dessverre ikke hadde! Men hvem i all verden tenker på å ta med seg medisinene sine i en temmelig redusert tilstand som tilsier at man må hentes med ambulanse!?! De unskylder seg med at "vi er jo ikke så vant med disse psykiatrimedisinene." Skjønner de ikke at man kan bli somatisk dårlig på lik linje med andre når man har en psykdom?? Jeg har opplevd dette to ganger før ved samme sykehus, og nå har jeg seriøst lyst til å klage det inn! Slik kan det bare ikke være.

Jeg tillater meg å være så ekkel nok å oppgi at dette gjelder Sykehuset Asker og Bærum HF. Ta med deg egne medisiner om du har en psykdom og må inn der :P

Men over til å være seriøs igjen. HVOR henvender jeg meg med en formell klage på dette? Hva om jeg kom og hadde lite insulin igjen da, og havnet på et sykehus som ikke kunne skaffe meg mer!? Da kunne jeg strøket med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trist jente

Det jeg vet om somatiske avdelinger er at de sjelden har psykiatrimedisiner. Sykehusene jeg har erfaring fra er at sjelden har psykiatrimedisiner.- Utifra mine erfaringer når jeg fulgt/vært på besøk på somatisk er at de somatiske avdelingene har lite psykiatrimedisiner og ikke vært særlig velvillig til å skaffe riktige medisner.

Har ikke vært mye på somatisk jeg, men har fulgt flere til somatisk og vært på besøk.

Hvor du skal klage er jeg ikke sikker på. Tenker at pasientombudet bør ha kompetanse til å forklare hvordan du skal gå frem og hva du bør skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Du klager til Helsetilsynet v/Fylkeslegen.

Takk skal du ha :-)

De skal få høre det. Leit at dette ser ut til å være et problem både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er dette helt vanlig. De færreste sykehusavdelinger klarer å oppdrive medikamenter som ikke er av livsviktig karakter, øyeblikkelig.

Blir interessant å evt. høre fylkeslegens vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest deprimert58

Takk skal du ha :-)

De skal få høre det. Leit at dette ser ut til å være et problem både her og der.

På mange store sykehus har de eget apotek.Dette sykehuset er da tydligvis ikke stort nok.

MIn mor som døde av kreft fikk beskjed om å reise hjem da hun klagde over vondt i ryggen."Ta 2 Paralgin Forte du jenta mi"Det viste seg at kreften hadde spred deg fra eggstokker til nyrer og at dette gav smerter langt bak,i nærheten av ryggsøylen.Dette var rundt juletider 2004 på Moss Legevakt.

Den 5 januar døde mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...