Gå til innhold

Lovlig å låne ut kommunal leilighet?

Gjest bipolarlidelse har ØDELAGT MITT LIV
 Del

Anbefalte innlegg

Jeg har ødelagt økonomien min på grunn av sydenturer med kredittkort og lån, jeg ble så forelsket i en fyr i syden, at jeg lånte venner penger for å få reise tilbake igjen og igjen i sommer. Disse pengene får jeg ikke tilbake, de har lurt meg grundig om at de liksom kunne betale tilbake. Ikke at det hadde hjulpet hundre prosent, men litt...

Jeg lever på attføring og har leieinntekter! Jeg ser meg nødt til å selge leiligheten min pga dette, men får ikke lov! Tanta mi bestemmer frem til jeg er 29, og det er to år til! Jeg har vurdert selvmord og prostitusjon, men får meg ikke til å gå til det skrittet!

Jeg får ikke nye lån fordi jeg har attføring og sa opp helgejobben min da jeg ble forelsket, jeg kom meg aldri i praksis, så mistet studieplassen min, eller sa opp, jeg vet ikke helt, så mistet studielånet mitt, så nå klarer jeg ikke betjente kontokreditten min lenger som ikke var noe problem før. Nå er kontoen 40 tusen i minus! Jeg har 180.000 kr i boliglån, som også er et problem, fordi jeg ikke visste at tanta mi måtte godkjenne at banken tok sikkerhet i leiligheten. Og jeg kan ikke fortelle tanta mi hva som har skjedd! Hun vet ingenting om at jeg har bipolar lidelse og derfor har kommet i dette uføret, hun ville aldri forstått! Legen min ville ikke forklare henne det for meg en gang, han kan ikke noe om sånt han. Bare henviste til en sosionom! Som om hun kan hjelpe meg å få jobb og lån? Tror ikke det

Fordi tanta mi måtte godkjenne at banken tok sikkerhet i lånet sender banken masse mail og prøver ringe og jeg tørr ikke svar en gang. Jeg sa jo ikke hele sannheten til dem da jeg fikk boliglånet. Jeg kan like gjerne dø. Alt er helt ødelagt!

Jeg får leieinntekter på to forskjellige tidspunkt i måneden, og attføring to forskjellige tidspunkt i måneden, så pengene mine blir slukt i renter med en gang de kommer på konto!

Ikke får jeg selge bilen min heller, for den er pantsatt. alt er helt håpløst for meg. har glemt å betale fellesutgifter i sommer da jeg var i syden hele tiden og har trussel med inkasso på 12 tusen kr! Jeg må lære meg å leve uten mat og næring jeg da, for har jo ingenting å betale med?

Så jeg ser ikke annet valg enn å ta inn enda en leieboer, som da tar mitt rom, så kan jeg være i huset på dagene, og så dra til en venninne som er innlagt langtids på DPS og sove i leiligheten hennes. Det er greit for henne.

men er det lovlig?

Hun har sånn base med personale der, vil de anmelde meg eller noe sånt om de ser jeg sover i en kommunal leilighet som ikke er min? Venninna mi sover der jo meget sjelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frosken

''Bare henviste til en sosionom! Som om hun kan hjelpe meg å få jobb og lån? Tror ikke det

''

Har du snakket med sosionomen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Bare henviste til en sosionom! Som om hun kan hjelpe meg å få jobb og lån? Tror ikke det

''

Har du snakket med sosionomen?

Ja.

Hun kunne prøve ordne så jeg fikk lavere rente på lånene jeg hadde, men det ordnet jeg selv ved å få lån i boligen. Helt til jeg fikk mail om at de ikke kan ta sikkerhet i leiligheten fordi tanta mi må godkjenne det, så nå er alt fucket opp igjen. Kanskje jeg kan be om å snakke med sosionomen igjen, men hva kan hun egnetlig gjøre da? Hun kan jo ikke gi meg jobb eller lån eller trylle sånn at testamentet som gjør at tanta mi må godkjenne ting ikke fins mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken

Ja.

Hun kunne prøve ordne så jeg fikk lavere rente på lånene jeg hadde, men det ordnet jeg selv ved å få lån i boligen. Helt til jeg fikk mail om at de ikke kan ta sikkerhet i leiligheten fordi tanta mi må godkjenne det, så nå er alt fucket opp igjen. Kanskje jeg kan be om å snakke med sosionomen igjen, men hva kan hun egnetlig gjøre da? Hun kan jo ikke gi meg jobb eller lån eller trylle sånn at testamentet som gjør at tanta mi må godkjenne ting ikke fins mer.

Er du sikker på at du ikke kan få din tante til å godkjenne dette? En ting er at hun ikke på noen måte bør godkjenne salg av boligen, men det å gjøre det mulig for deg å få lånene refinansiert på en måte som blir overkommelig, bør hun kunne si ja til.

Hva har du tenkt å gjøre i forhold til utdannelsen og attføringen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke kan få din tante til å godkjenne dette? En ting er at hun ikke på noen måte bør godkjenne salg av boligen, men det å gjøre det mulig for deg å få lånene refinansiert på en måte som blir overkommelig, bør hun kunne si ja til.

Hva har du tenkt å gjøre i forhold til utdannelsen og attføringen din?

Hun sier det er første skritt til å bli husløs, det at banken får ta pant i leiligheten og jeg har for stor skam til å innrømme hvordan jeg har kommet opp i dette uføret :(

Banken tror alt gikk til tenner,bil og førerkort, ikke at jeg ville ligge med en fyr i syden, og når de ber om å ringe tanta mi for å si at pengene gikk da til tenner, bil og førerkort, vil hun si at hun har allerede godkjent å betale for førerkortet, så er jeg avslørt som løgner og vet ikke hvor store problemer dette vil gi meg. det er et enormt stress at banken mailer meg og maser om å få ringe henne eller om jeg har snakket med henne...

Har sluttet å studere jeg, skal i samtale om å ha praksis /avklaring i fretex og der skal jeg si jeg må ut i ordinær jobb snarest mulig!! Må da være greit å sitte i kassa på rema for min del, så kan jeg få ordnet opp i dette rotet=( Men tar sikkert år og dag før en får jobb, så derfor lurer jeg på å leie ut soverommet mitt og låne senga til venninna mi... Blir litt stress å leve slik, men ser ikke annet mulighet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lånte DU bort penger for å få reise til syden?

Ja, jeg betalte både mine egne billetter, og venners billetter, og de skulle betale tilbake, noe de selvsagt ikke gjør.

Veldig greit å utnytte andre økonomisk når de ikke er hundre prosent tilregnelig, ikke sant?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ja, jeg betalte både mine egne billetter, og venners billetter, og de skulle betale tilbake, noe de selvsagt ikke gjør.

Veldig greit å utnytte andre økonomisk når de ikke er hundre prosent tilregnelig, ikke sant?.

Da er det ikke venner du har, men snyltere!

Du får troppe opp hos dem og forlange å få tilbake det de skylder deg. Deretter er tiden inne til å finne seg andre venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken

Hun sier det er første skritt til å bli husløs, det at banken får ta pant i leiligheten og jeg har for stor skam til å innrømme hvordan jeg har kommet opp i dette uføret :(

Banken tror alt gikk til tenner,bil og førerkort, ikke at jeg ville ligge med en fyr i syden, og når de ber om å ringe tanta mi for å si at pengene gikk da til tenner, bil og førerkort, vil hun si at hun har allerede godkjent å betale for førerkortet, så er jeg avslørt som løgner og vet ikke hvor store problemer dette vil gi meg. det er et enormt stress at banken mailer meg og maser om å få ringe henne eller om jeg har snakket med henne...

Har sluttet å studere jeg, skal i samtale om å ha praksis /avklaring i fretex og der skal jeg si jeg må ut i ordinær jobb snarest mulig!! Må da være greit å sitte i kassa på rema for min del, så kan jeg få ordnet opp i dette rotet=( Men tar sikkert år og dag før en får jobb, så derfor lurer jeg på å leie ut soverommet mitt og låne senga til venninna mi... Blir litt stress å leve slik, men ser ikke annet mulighet jeg.

Dette høres det ut som om du kan ordne opp i ved å snakke med tanten din. Det er en grunn til at moren din valgte nettopp henne som den som kunne stoppe deg fra å kaste bort arven din i ung alder, moren din stolte på at hun ville hjelpe til.

Synes du skal bite i det sure eplet og be om en ordentlig samtale med tanten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...