Gå til innhold

Sykelig?


ung mamma!:)

Anbefalte innlegg

Kjæresten min er perfeksjonist. Selvom jeg ikke ser han så ofte så blir jeg veldig sliten av det når jeg er med han. Jeg går og er redd for at jeg gjør noe feil, glemmer å rydde opp etter meg osv..Jeg mener tingene han henger seg opp i er på grensen til sykelig, vil gjerne ha noen andre synspunkter på dette, og om dere tror at han kan endre seg. Eksempler: Når vi har hatt sex vasker han seg og pusser tennene i ti minutter MINST med en gang etterpå. Når vi har spist middag og jeg har ryddet opp blir han fryktelig irritert om jeg glemmer å tørke av komfyren eller om det står et glass igjen. (dette har skjedde to ganger,jeg ser han som sagt sjelden) jeg tok på et eple en gang uten å vaske hendene først, han ble irritert, jeg serverte drikke fem minutter før middagen,han sa at sånn måtte jeg ikke gjøre med en irritert stemme, sko må settes utenfor ytterdøren, han har system i kjøleskapet og skap så jeg får knapt sette ting inn der. Han har sagt at jeg kan lage mat om jeg gjør det på en tilfredsstillende måte. Noen av mangen eksempler..hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hva jeg tror

Og han skal du eventuelt en gang i framtiden flytte sammen med? Han høres ut som en psykopat som skal ha alt rundt seg i systematisk orden. Om så stemmer kan det utvikle seg og bli verre. Når du allerede nå har problemer med hans hersketrang og behov for orden, hvordan tror du det blir når du bor sammen med han og må leve med det hele tiden? Han kommer mest sannsynlig til å ta kontrollen over deg og ditt liv. Tenk å bli hakket på hele tiden. Du må sitte der som på pidestall for å imøtekomme hans krav. Forhast deg for all del ikke med å flytte sammen med denne fyren. Og nei, jeg tror ikke det er forhåpninger om forbedringer, jeg tror heller det vil bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Han har sannsynligvis en tvangspreget personlighetsforstyrrelse. Det vil ikke endre seg.

Du bør lese om denne lidelsen på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Og han skal du eventuelt en gang i framtiden flytte sammen med? Han høres ut som en psykopat som skal ha alt rundt seg i systematisk orden. Om så stemmer kan det utvikle seg og bli verre. Når du allerede nå har problemer med hans hersketrang og behov for orden, hvordan tror du det blir når du bor sammen med han og må leve med det hele tiden? Han kommer mest sannsynlig til å ta kontrollen over deg og ditt liv. Tenk å bli hakket på hele tiden. Du må sitte der som på pidestall for å imøtekomme hans krav. Forhast deg for all del ikke med å flytte sammen med denne fyren. Og nei, jeg tror ikke det er forhåpninger om forbedringer, jeg tror heller det vil bli verre.

Dette er ikke en psykopat. Han har en tvangspreget pf.

Oppfordrer alle til å avstå fra lettvint omgang med psykopatbegrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kunnet leve med en sånn fyr. Sånn er det bare. Etter min mening har han en eller annen tvangslidelse på å måtte ha alt i system og så rotete som jeg er hadde det aldri fungert, ikke for noen av oss. Stakkaren hadde havnet på lukket avdeling raskere enn svint med meg i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en psykopat. Han har en tvangspreget pf.

Oppfordrer alle til å avstå fra lettvint omgang med psykopatbegrepet.

Hvis vi tar bort ordet psykopat, så er vel det stor sannsynlighet for at en fremtid med denne mannen kan arte seg slik "hva jeg tror" beskriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å ha det ryddig, men denne mannen kunne jeg aldri bodd sammen med...

Vet ikke om dere er unge og kommer til å få barn sammen, men hva skjer da? Unger er ikke akkurat ryddige....

Jeg hadde ikke turt å satse på dette forholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt i å ha det ryddig rundt seg,-og angående vasking og pussing av tenner så hadde jeg det slik med en jeg var sammen før: Jeg likte ikke å ha sex med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tvangspreget pf

Han har sannsynligvis en tvangspreget personlighetsforstyrrelse. Det vil ikke endre seg.

Du bør lese om denne lidelsen på nettet.

hvorfor i all verden kan det ikke endre seg. hva med psykoterapi???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

hvorfor i all verden kan det ikke endre seg. hva med psykoterapi???

Hvis denne mannen klart ser at problemet ligger hos han OG i tillegg har et intenst ønske om å endre seg OG er villig til å arbeide hardt for det i psykoterpapi over lang tid, KAN han selvsagt endre seg i noen grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har også hatt en slik kjæreste

Jeg hadde ikke kunnet leve med en sånn fyr. Sånn er det bare. Etter min mening har han en eller annen tvangslidelse på å måtte ha alt i system og så rotete som jeg er hadde det aldri fungert, ikke for noen av oss. Stakkaren hadde havnet på lukket avdeling raskere enn svint med meg i huset...

'' Stakkaren hadde havnet på lukket avdeling raskere enn svint med meg i huset...''

Eller du med han i huset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "datet" en slik mann i noen få dager. En ukes tid tok det, før jeg slo opp. Jeg unnskylder meg med at jeg hadde høy feber hele den uka og det er grunnen til at det tok så lang tid før jeg ble kvitt han ;)

Seriøst - du burde vurdere sterkt om dette er noe du kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Stakkaren hadde havnet på lukket avdeling raskere enn svint med meg i huset...''

Eller du med han i huset....

''Eller du med han i huset....''

Heldigvis har jeg forholdsvis robust psykisk helse. Jeg hadde heller aldri flyttet sammen med en sånn fyr. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke noe galt i å ha det ryddig rundt seg,-og angående vasking og pussing av tenner så hadde jeg det slik med en jeg var sammen før: Jeg likte ikke å ha sex med han

''Ser ikke noe galt i å ha det ryddig rundt seg,-''

Hvis du virkelig leser innlegget ser du at dette dreier seg om noe helt annet enn bare å ha det normalt ryddig og rent rundt seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha det ryddig, men denne mannen kunne jeg aldri bodd sammen med...

Vet ikke om dere er unge og kommer til å få barn sammen, men hva skjer da? Unger er ikke akkurat ryddige....

Jeg hadde ikke turt å satse på dette forholdet!

Han har ei jente på ti fra et tidligere forhold. Når hun har vært hos han har han kommentert til meg at det er helt klart at hun ikke har NOE grensesetting hjemme hos moren fordi hun legger fra seg klær på gulvet og griser når hun spiser. Jeg elsker denne mannen men dette går nok ikke i lengden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deprimert58

Hvis vi tar bort ordet psykopat, så er vel det stor sannsynlighet for at en fremtid med denne mannen kan arte seg slik "hva jeg tror" beskriver?

Det er vel fult mulig både å være drittsekk,pedant,pirkete og egoistisk uten å være psykopat?

En psykopat later som han er snill og grei mot alle andre og oppfører seg slik bare hjemme.

Han er falsk og eier ikke følelser for andre enn seg selv.

Jeg hadde mistanke om at jeg var gift med en men hun hadde for få negative sider.

Men hun hadde nok en personlighetssforstyrrelse av et slag.

Ta med deg ev. barn og kom deg ut av forholdet så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette høres alt for ekstremt ut til at jeg hadde klart å leve med det.

Han virker utrolig pertentlig og perfeksjonistisk.

Og hvilken turn-off at han må vaske seg og pusse tenner rett etter sex!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han glefser så mye for bagateller nå mens dere møtes sjeldent, hvordan blir det da å skulle dele hverdager sammen?

Tror du at du vil orke å leve helt og holdent etter hans standarder og premisser for hus, hjem, system, orden, når og hvordan ting skal gjøres, hygiene og jeg vet ikke hva?

Og hvordan vil det bli for jenta di?

Det er svært usannsynlig at han kommer til å fire en eneste tomme.

Jeg hadde nok flyktet ganske kjapt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest greenfox

Dette er ikke en psykopat. Han har en tvangspreget pf.

Oppfordrer alle til å avstå fra lettvint omgang med psykopatbegrepet.

Signerer. Altfor mange blir kalt for psykopater når de egentlig er noen store drittsekker. Påfallende mange ekser er psykopater, synes jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ei jente på ti fra et tidligere forhold. Når hun har vært hos han har han kommentert til meg at det er helt klart at hun ikke har NOE grensesetting hjemme hos moren fordi hun legger fra seg klær på gulvet og griser når hun spiser. Jeg elsker denne mannen men dette går nok ikke i lengden :(

Nei, det går nok ikke....desverre. Dette blir ikke bedre, men det kan tenkes at det blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...