Gå til innhold

Sammenvoksninger etter keisersnitt og infertilitet


Gjest håp om nr 2

Anbefalte innlegg

Gjest håp om nr 2

Hei Mette! Først må jeg bare si at du virker så utrolig dyktig. Jeg har et barn på 15 måneder som ble født med katastrofesnitt pga at pulsen til babyen falt og det viste seg at morkaken hadde løsnet for tidlig men det gikk bra med barnet. Jeg fikk E.Coli blodforgiftning etter det som de ikke vet hvor kom fra, Jeg måtte reopereres for overfladisk hematom og fikk bølgedren innlagt som ble fjernet etter å ha hatt de en dag. Dette står i op.journalen: Blærekateter innlagt.Pfannenstielsnitt, Skarpt gjennom fascie.Identifiserer blæreperitoneum, løsnes og skyves ned.Ledeincisjon nedre uterinsegment.Går sentralt inn med saks. Placenta kom spontant og hel, Allicetenger i nedre uterinsegment, lukker uterotomien fortløpende med låste suturer. Inspeksjon av genitalia interna u.a.Uterus står nå greit. God hemostase. Lukker fascien fortløpende. Agraffer. Spørsmål: 1. Hvor kan det oppstå sammenvoksninger etter keisersnittet jeg har hatt og hvor stor er risikoen for at jeg får slike sammenvoksninger etter ETT keisersnitt? 2.Og i så fall:Hvor stor er risikoen for infertilitet pga disse sammenvoksningene? 3. Hvordan behandles sammenvoksninger som gir infertilitet og hvor stor er da muligheten for at graviditet oppnås etterpå? Vi har ikke begynt å prøve bli gravid igjen ennå men jeg bekymrer meg veldig og er veldig lei meg for at det ble keisersnitt hvis konsekvensen blir at vi ikke får et søsken til barnet vårt. Leser så mye forskjellig.. På forhånd takk for svar ¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...