Gå til innhold

Piercing i navlen


Gjest Litt streng mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Litt streng mamma

Eg har ei datter på 16 år. Ho ønsker seg piercing i navlen. Synest egentleg det er greitt, ho har ikkje slike ting ellers på kroppen.

MEN, har høyrt at piercing kan skade viktige akupunkturpunkt i navlen. Så då blei me begge litt skeptiske. Og lurer derfor å kva de på DOL har av erfaring når det gjeld piercing i navlen, evt akupunktur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 16 åringen min fikk piercing i øyenbrynet

Sørg for at datteren din går til et annerkjent piercingstudio så skal ikke dette være noen fare i det hele tatt.

Det er viktig at hun pleier det godt etterpå og gjør som hun får beskjed om.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Sørg for at datteren din går til et annerkjent piercingstudio så skal ikke dette være noen fare i det hele tatt.

Det er viktig at hun pleier det godt etterpå og gjør som hun får beskjed om.

:)

Vi ga oss på halvveien. 16-åringen fikk ta i navlen, mot et løfte at hun ikke skulle ta i tungen. Det har gått helt fint, ingen problemer, og nå har hun hatt den i fire år. Og fortsatt ingen i tunga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt streng mamma

Sørg for at datteren din går til et annerkjent piercingstudio så skal ikke dette være noen fare i det hele tatt.

Det er viktig at hun pleier det godt etterpå og gjør som hun får beskjed om.

:)

Betyr det at de seriøse piercing studioene unngår å stikke i dei akupunkturpunktene som evt ikkje skal stikkes i ? Eg berre lurer litt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt stren mamma

Vi ga oss på halvveien. 16-åringen fikk ta i navlen, mot et løfte at hun ikke skulle ta i tungen. Det har gått helt fint, ingen problemer, og nå har hun hatt den i fire år. Og fortsatt ingen i tunga!!

Hun vil heldigvis ikkje ha i tunga, så den diskusjonen slepp eg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 16 åringen min fikk pericing i øyenbrynet

Betyr det at de seriøse piercing studioene unngår å stikke i dei akupunkturpunktene som evt ikkje skal stikkes i ? Eg berre lurer litt......

Nå har ikke jeg greie på alle akupunkturpunker. Men seriøse piercere har god utdanning på området og vet hvor alt av nerver og blodårer ligger. Jeg er helt sikker på at det ikke er noen fare så lenge dere benytter seriøse steder.

Har selv tatt pericing et "skummelt" sted og det gikk helt fint. Snakket mye med pierceren og han fortalte om nerver, blodbaner, skader hvis en ikke viste hva en drev med osv. De vet hva de gjør.

Sjekk disse linkene f.eks.

http://verden.abcsok.no/index.html?q=hvordan+ta+percing&x=0&y=0&lr=lang_no

Min sønn fikk som sakt ta en i øyenbrynet nå nylig. Han har vært flink til å stelle og dette har gått helt smertefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litt streng mamma

Nå har ikke jeg greie på alle akupunkturpunker. Men seriøse piercere har god utdanning på området og vet hvor alt av nerver og blodårer ligger. Jeg er helt sikker på at det ikke er noen fare så lenge dere benytter seriøse steder.

Har selv tatt pericing et "skummelt" sted og det gikk helt fint. Snakket mye med pierceren og han fortalte om nerver, blodbaner, skader hvis en ikke viste hva en drev med osv. De vet hva de gjør.

Sjekk disse linkene f.eks.

http://verden.abcsok.no/index.html?q=hvordan+ta+percing&x=0&y=0&lr=lang_no

Min sønn fikk som sakt ta en i øyenbrynet nå nylig. Han har vært flink til å stelle og dette har gått helt smertefritt.

Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga oss på halvveien. 16-åringen fikk ta i navlen, mot et løfte at hun ikke skulle ta i tungen. Det har gått helt fint, ingen problemer, og nå har hun hatt den i fire år. Og fortsatt ingen i tunga!!

Bra deal! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt streng mamma

Ta kontakt med en akupunktør og få markert opp hvor akupunkturpunktene i navlen er. Dermed vet pierceren hvor han ikke skal stikke.

Skal sjå kva me får til. Bur litt langt fra nærmaste akupunktør. Men ein god ide:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnea79

Vi ga oss på halvveien. 16-åringen fikk ta i navlen, mot et løfte at hun ikke skulle ta i tungen. Det har gått helt fint, ingen problemer, og nå har hun hatt den i fire år. Og fortsatt ingen i tunga!!

Forstår ikke hvorfor det er så mye verre med piercing i tunga ift navlen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Upierca.

Forstår ikke hvorfor det er så mye verre med piercing i tunga ift navlen?

1. Det er mye mer bakterier i munnen enn i navlen.

2. Det er matrester i munnen som kan feste seg til smykket og skape en enda større bakterieflora i munnen. Man har sjelden matrester i navlen.

3. Man har tenner i munnen. Piercing i tunga ødelegger baksiden av tennene. Man har jevnt over ikke tenner i navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor det er så mye verre med piercing i tunga ift navlen?

Piercing i tunga er visstnok _mye_ mer utsatt for alvorlige infeksjoner (dødsfall har visstnok forekommet) + at det ødelegger tennene for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Det er mye mer bakterier i munnen enn i navlen.

2. Det er matrester i munnen som kan feste seg til smykket og skape en enda større bakterieflora i munnen. Man har sjelden matrester i navlen.

3. Man har tenner i munnen. Piercing i tunga ødelegger baksiden av tennene. Man har jevnt over ikke tenner i navlen.

''Man har jevnt over ikke tenner i navlen.''

Ha - ha - der fikk jeg meg en god latter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnea79

1. Det er mye mer bakterier i munnen enn i navlen.

2. Det er matrester i munnen som kan feste seg til smykket og skape en enda større bakterieflora i munnen. Man har sjelden matrester i navlen.

3. Man har tenner i munnen. Piercing i tunga ødelegger baksiden av tennene. Man har jevnt over ikke tenner i navlen.

Ok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Upierca.

''Man har jevnt over ikke tenner i navlen.''

Ha - ha - der fikk jeg meg en god latter :-)

Viktig å ta noen forbehold her inne innimellom. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...