Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Jeg er 33 år, gift og mamma til to små. Jobber som sykepleier til vanlig, men er nå sykemeldt. For ti år siden led jeg av alvorlig spiseforstyrrelser, og var innlagt i halvannet år. Var heldig og fikk hjelp, og har hatt det greit siden. Men det siste året har jeg følt meg tiltakende sliten og lei. Jeg syns det meste er et ork, jeg syns bagateller blir til store fjell, jeg gråter lett, og har superkort lunte. Sover avbrutt, og har igjen begynt å henge meg opp i mat. Antakelig fordi jeg syns alt annet i livet er veldig komplisert akkurat nå. Har gått ned fem kg, og er litt inne i en ond sirkel nå føler jeg, der jeg syns alt er for mye, og hvor ingenting er det enkleste å forholde seg til. Etter sju ukers ventetid fikk jeg i dag time hos en psykiater, som sier at han mener jeg har en depresjon. Som trenger hjelp til å komme ut av. I form av samtale og også mulig medikamenter (skeptisk..) Deretter forteller han meg at det antakelig blir tre mnd å vente på dette. Og jeg kan ikke fatte hvordan det er mulig?? Tre mnd til med å ha det slik, da kommer jeg jo til å bli enda værre. Dette går jo utover både familien min, og venner, og jobben min. Jeg vet også at det er sjanse for at spiseproblemene mine kan bli værre, og nå er jeg bare så redd for at det virkelig skal ta tre mnd. Skal jeg bare gå her og vente i tre mnd? Og være sykemeldt, og mest sannsynlig bli værre og værre? Fins det noen annen utvei?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fastlegen kan gi deg medisiner allerede i morgen. Kontakt henne i morgen tidlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...