Gå til innhold

julebord


Gjest oppgitt og lei meg

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt og lei meg

Jobben skal ha julebord. Jeg skal ha en operasjon noen dager før og skal ikke gå. Nå har jeg ikke gått offentlig ut med det til kollegene mine ennå, bare de aller neærmeste og sjefen. De andre spurte hva jeg skulle ha å spise (bestilling) og jeg sa som sant var at i år skulle jeg ikke komme pga av andre omstendigheter. Ingen sa noe på det da, men senere kom en i arrangementskomiteen bort til meg, trakk meg litt til side og sa at hun syns det var litt dårlig gjort mot de andre å ikke stille opp på en festlig anledning, og selv om jeg var på slankekur, kunne jeg jo bare spise litt mindre.

Jeg ble temmelig satt ut må jeg si. Både over at noen kan få seg til å si sånt, og for det andre automatisk gå ut fra at jeg er på slankekur. Nå er jeg ikke blant de slankeste, men jeg er da langt fra tykk. Og heretter kommer jeg ikke til å orke å spise lunsjen min i kantina, med tanke på at andre faktisk vurderer hvor mye jeg spiser. Jeg er både sinna, oppgitt og lei meg på en gang.

Akkurat nå sitter jeg og vurdere å skifte jobb,,,,,,,snufs,,,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha, at det går an!

Klarte du å si noe der og da? F.eks. spørre hvor hun hadde det fra? Er det mange som er hysterisk opptatt av slanking på arbeidsplassen din, slik at maten stadig er tema når dere skal ha et fellesarrangement?

Det er jo ikke du som skal bebreide deg noe eller holde deg borte fra noe her, det er kollegaen din som er helt på jordet.

Hev deg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel, for en idiotisk kommentar. Jeg tror jeg ville mannet meg opp og gått til vedkommende (eller skrevet en mail) og sagt rett ut at jeg syntes kommentaren var både nedlatende og sårende, og forklart at grunnen til at jeg ikke kom var at jeg skulle ha en operasjon like før. Så får det være opp til vedkommende å være tøff nok til å komme med en unnskyldning. Jeg synes i alle fall du skal heve hodet og prøve å gi blaffen i denne ene kollegaen, hvis du ellers trives på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med laban. Du har overhodet ingenting å skamme deg over, men det har kollegaen din.

Hev deg over det hele. Du vet hvorfor du ikke skal på julebordet, og det rekker.

Og du, fortsett å spise i kantina. Ikke bry deg med folk som ikke eier folkeskikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erta berta tilbake

Vet du hva jeg tror jeg ville gjort? Jeg tror jeg ville fortalt åpent i lunsjen eller på et personalmøte hva vedkommende hadde sagt (med fullt navn). Og si at den slags taktløse kommentarer forsurer arbeidsmiljøet. Deretter ville jeg sagt at grunnen til at du ikke kommer på julebordet, overhodet ikke har noe med slanking å gjøre. Hvis du virkelig vil sette henne på plass, så fortelle dem at du skal ha en operasjon.

Da burde hun blitt flau, og kanskje de andre også fikk en lærepenge.

Du kan selvsagt også sende alle en mail, hvor du skriver om det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud bedre for en idiotisk kommentar.. Er det mulig å være så blåst?!

Hadde vært kult om du fikk satt vedkommende litt på plass, for dette var svært langt over grensen fro hva som er akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre for en idiotisk kommentar.. Er det mulig å være så blåst?!

Hadde vært kult om du fikk satt vedkommende litt på plass, for dette var svært langt over grensen fro hva som er akseptabelt.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Hev deg over det.

Hun som tok deg til side dummet seg kraftig ut. Direkte frekk var hun.

Hun tabbet seg ut. Hev deg over det. Ikke la dette påvirke deg så mye at du vurdere skifte jobb bare av en tåpelig og tankeløs kollega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for ei frekk kjerring!!!

Jeg tror jeg hadde blitt så sinna at jeg hadde tatt henne til side og sagt at jeg følte meg mobba av henne pga kommentaren hennes. Dessuten hadde jeg nok fortalt at jeg ikke hadde behov for å utbrodere at årsaken til at jeg ikke kom på julebordet var en operasjon, men at jeg nå følte behov for å forsvare meg.

Hun venter nok ikke at du vil nevne dette, så jeg vil tro hun får seg et lite sjokk om du våger å "ta" henne. Stå på!! Det er hun som er en idiot uten sosiale antenner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppgitt og lei meg

Takk for alle støtte erklæringer. I dag har jeg sendt en mail til alle på min avdeling hvor jeg informerte om at jeg for å avkrefte en del rykter, ikke kom på julebord grunnet en operasjon. Og så gikk jeg ned i kantina og bestilte og spiste TO wienerbrød.

Og så tror jeg ikke jeg kommer til å si opp jobben likevel he, he. Blei bare litt satt ut sånn med en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle støtte erklæringer. I dag har jeg sendt en mail til alle på min avdeling hvor jeg informerte om at jeg for å avkrefte en del rykter, ikke kom på julebord grunnet en operasjon. Og så gikk jeg ned i kantina og bestilte og spiste TO wienerbrød.

Og så tror jeg ikke jeg kommer til å si opp jobben likevel he, he. Blei bare litt satt ut sånn med en gang!!

Veldig bra gjort! *applauderer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...