Gå til innhold

Smerter


Gjest Ailin Wiberg

Anbefalte innlegg

Gjest Ailin Wiberg

Jeg har i et par uker hattsemerter i underlivet, kjenner ut som om det er eggstokkene men vet jo ikke. Jeg har også sterk urinlukt hele tiden. Jeg fødte for 9 mnd siden men har ikke hatt det sånn før. Har vært hos legen, men urinprøven viste ingenting. Kan dette være noen form for kreft? Jeg har også innbilt meg at jeg kanskje har glemt å ta ut en tampong, selv om jeg ikke tror det er så sannsynlig, men får man da noen symptomer? Har også lest at man kan få noe som kalles for tampongsyken? Får også veldig vondt når jeg promper eller har avføring. også når jeg er tissetrengt.. Tør nesten ikke gå til gynekologen for er så redd det er noe farlig. Har også store smerter ved samleie. Jeg var og tok en celleprøve for ca halvannen mnd siden (noe jeg ikke her tatt før), og fikk et brev at jeg måtte komme tilbake om 6 mnd for en ny undersøkelse. Betyr det da at det er mistanke om livmorhalskreft??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vil nesten si at kreft dessverre gir sjelden smerter, da ville det kunne oppdages tidligere.

Det vil være lett å kjenne etter i skjeden om du har glemt en tampong.

Tampongsyke er en blodforgiftning hvor kvinnen får feber og evt et utslett.

Hvis det var mistanke om kreft ved prøven ville man ikke vente et halvt år med sjekk. Det kan være det har vært for lite celler eller at prøven ble tatt før du fikk dine menstruasjoner tilbake og dermed din hormonproduksjon.

Har du fått menstruasjonen tilbake? Hvis ikke kan smertene skyldes hormonmangel, det oppstår da tørrhet og sårhet i skjeden.

Det er vanskelig å si hva smertene skyldes, infeksjon må utelukkes. Jeg synes absolutt du skal ta kontakt med din fastlege for vurdering, ellers vil du bare engste deg unødig i en periode hvor du skulle glede deg over ditt barn.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ailin wiberg

Jeg vil nesten si at kreft dessverre gir sjelden smerter, da ville det kunne oppdages tidligere.

Det vil være lett å kjenne etter i skjeden om du har glemt en tampong.

Tampongsyke er en blodforgiftning hvor kvinnen får feber og evt et utslett.

Hvis det var mistanke om kreft ved prøven ville man ikke vente et halvt år med sjekk. Det kan være det har vært for lite celler eller at prøven ble tatt før du fikk dine menstruasjoner tilbake og dermed din hormonproduksjon.

Har du fått menstruasjonen tilbake? Hvis ikke kan smertene skyldes hormonmangel, det oppstår da tørrhet og sårhet i skjeden.

Det er vanskelig å si hva smertene skyldes, infeksjon må utelukkes. Jeg synes absolutt du skal ta kontakt med din fastlege for vurdering, ellers vil du bare engste deg unødig i en periode hvor du skulle glede deg over ditt barn.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Ok:) Tusen takk for svar:) Jeg er glad jeg kan utelukke infeksjon og kreft:) Ja, nå er tiden for å nyte den nye tilværelsen som mor :):)

Jeg skal til gynekolog i mars, så får be om en helsjekk da;)

Mvh

Ailin wiberg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...