Gå til innhold

Sende mat til USA


Platina

Anbefalte innlegg

Er det noen restriksjoner på å sende mat til USA? (Regner vel egentlig med at det er det.)

Jeg har lyst til å sende en julegave til en venninne i USA som skal minne henne om den norske julen. Jeg tenker type pepperkake, gløgg, kongerøkelse og et juleblad eller noe. Det er da eventuelt noen som reiser dit som tar det med i bagasjen.

Vil det kunne bli noen problemer med det?

Andre forslag til hva som kan være med i en slik norsk julepakke mottas med takk. Kan IKKE være noe stort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er melkesjokolade typisk norsk da? Julemarsipan hadde kanskje vært noe. :)

Både England og USA har overflod av ekstra søte, ekle sjokolader som smaker "billig". Melkesjokolade er derfor spesielt savnet av meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen tar mat med seg så må de henvende seg i tollen når de kommer. Da bør det gå greit å ta med det meste. Bare ikke prøv å smugle det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både England og USA har overflod av ekstra søte, ekle sjokolader som smaker "billig". Melkesjokolade er derfor spesielt savnet av meg ;)

Åkæi! Får slenge med en 200 grams da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen tar mat med seg så må de henvende seg i tollen når de kommer. Da bør det gå greit å ta med det meste. Bare ikke prøv å smugle det inn.

Hm... Det gjør det hele litt mer tungvint siden jeg ikke skal ta det med selv. Når man sender det i posten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har hatt med mat til USA hver gang jeg har vært over. Har hatt med brunost, knekkebrød og diverse sjokolader.

Det har gått greit. Sist måtte jeg gjennom et ekstra check-point i tollen - mat-toll :)

Gikk helt greit.

Ellers sender jeg sjokolade hvert år med posten. Julegaver.

Går bra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både sendt pr. post og tatt med i bagasjen. Aldri fått noe problemer med det. (Med unntak av når gubben hadde med pultost som han hadde pakket ekstremt godt inn. Da ble de misstenksome *ler*)

Marsipan og seigmenn tok bl.a. med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Det gjør det hele litt mer tungvint siden jeg ikke skal ta det med selv. Når man sender det i posten da?

Det er ikke tungvindt i det hele tatt. Går raskt igjennom. Sjokolade og knekkebrød tror jeg ikke teller med. Kun hvis det er ferske matvarer som kjøtt og fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest savner Cadburry

Både England og USA har overflod av ekstra søte, ekle sjokolader som smaker "billig". Melkesjokolade er derfor spesielt savnet av meg ;)

Men ingen sjokolade i verden overgår Cadburry! (er det ikke i England du bor?) Freia sin melkesjokolader er og forblir en god nummer to i min verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ingen sjokolade i verden overgår Cadburry! (er det ikke i England du bor?) Freia sin melkesjokolader er og forblir en god nummer to i min verden.

Cadburry? Nei, nei, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er melkesjokolade typisk norsk da? Julemarsipan hadde kanskje vært noe. :)

Åhhh, da jeg var utvekslingsstudent i USA, var den flotteste julegaven fra Norge melkesjokolade! Deilig, Freia melkesjokolade....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...