Gå til innhold

Heroin


Gjest krøllis

Anbefalte innlegg

Gjest krøllis

Det er mange narkotiske stoffer som finnes i tabletter. Heroin settes såvidt jeg vet kun intravenøst. Virkningen kommer jo fortere på den måten, men det virker jo veldig tungvint... Finnes det i tabletter også?

Jeg har ikke planer om å prøve altså, bare litt nysgjerrig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Tror ikke heroin finnes i noen tabletter her i Norge, men kun i form som morfin. Stoffene er særdeles avhengighetsskapende, og bør så langt som mulig ungås.

I Norge gis det kun morfin til døende og de med sterke kroniske smerter. Eventuelt etter en smertefull operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Tror ikke heroin finnes i noen tabletter her i Norge, men kun i form som morfin. Stoffene er særdeles avhengighetsskapende, og bør så langt som mulig ungås.

I Norge gis det kun morfin til døende og de med sterke kroniske smerter. Eventuelt etter en smertefull operasjon.

Tidligere fikk man også morfin mot sterke smerter. Vet min onkel fikk morfin over lengre tid da han hadde hjerteproblemer for endel år tilbake. Han måtte trappes ned etterpå. Har også en venninne som har morfintabletter mot migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Tidligere fikk man også morfin mot sterke smerter. Vet min onkel fikk morfin over lengre tid da han hadde hjerteproblemer for endel år tilbake. Han måtte trappes ned etterpå. Har også en venninne som har morfintabletter mot migrene.

Jeg sa at de ble skrevet ut mot sterke smerter, men kun i en periode.

Det er ikke heroin i tablettene, injeksjonene eller i noe annet smertelindrende i Norge. En variasjon av stoffet heroin er morfin, men de er begge ekstremt avhengighetsskapende.

Du sier at du ikke er fristet, hvorfor spør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Herion er pulver.

Pulver kan gjøres om til det meste, også tabletter. Men; jeg tror ikke det er noe særlig å svelge heroin - jeg tror ikke det får samme effekten da.

Så enten blander man det med noe og injiserer det, eller så blander man det med noe annet og røyker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Herion er pulver.

Pulver kan gjøres om til det meste, også tabletter. Men; jeg tror ikke det er noe særlig å svelge heroin - jeg tror ikke det får samme effekten da.

Så enten blander man det med noe og injiserer det, eller så blander man det med noe annet og røyker det.

''Pulver kan gjøres om til det meste, også tabletter. Men; jeg tror ikke det er noe særlig å svelge heroin - jeg tror ikke det får samme effekten da.''

Hvorfor skulle det være verre å svelge heroin enn å sprøyte det inn?

Hvorfor svare når du ikke har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Pulver kan gjøres om til det meste, også tabletter. Men; jeg tror ikke det er noe særlig å svelge heroin - jeg tror ikke det får samme effekten da.''

Hvorfor skulle det være verre å svelge heroin enn å sprøyte det inn?

Hvorfor svare når du ikke har peiling?

Hun har jo peiling, svarer jo at de ikke får samme effekten hvis de svelges..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Pulver kan gjøres om til det meste, også tabletter. Men; jeg tror ikke det er noe særlig å svelge heroin - jeg tror ikke det får samme effekten da.''

Hvorfor skulle det være verre å svelge heroin enn å sprøyte det inn?

Hvorfor svare når du ikke har peiling?

Jeg antar du vet at kjemikalier virker forskjellig om du svelger det, sniffer det eller injiserer det?

Mao vil jeg ikke tro det har samme virkning om man svelger heroin som om man injiserer det - på samme måte som alle andre ting man putter i kroppen, uten at jeg har forsøkt det selv.

Amfetamin f.eks - stor forskjell på å svelge og å sniffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Pulver kan gjøres om til det meste, også tabletter. Men; jeg tror ikke det er noe særlig å svelge heroin - jeg tror ikke det får samme effekten da.''

Hvorfor skulle det være verre å svelge heroin enn å sprøyte det inn?

Hvorfor svare når du ikke har peiling?

Jeg skrev forøvrig ikke at det var verre - jeg skrev at det ikke er det samme.

http://no.wikipedia.org/wiki/Heroin

''Heroin som tas peroralt omdannes fullstendig til morfin i lever før det når systemisk sirkulasjon, og intravenøs bruk er derfor mest potent (Brun heroin omdannes ikke, og må derfor injiseres for å oppnå ruseffekt). Ettersom heroin er varmestabilt og tas effektivt opp i lungevev er det også vanlig å røyke heroin.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere fikk man også morfin mot sterke smerter. Vet min onkel fikk morfin over lengre tid da han hadde hjerteproblemer for endel år tilbake. Han måtte trappes ned etterpå. Har også en venninne som har morfintabletter mot migrene.

Jeg får morfintabletter mot FM-smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at de ble skrevet ut mot sterke smerter, men kun i en periode.

Det er ikke heroin i tablettene, injeksjonene eller i noe annet smertelindrende i Norge. En variasjon av stoffet heroin er morfin, men de er begge ekstremt avhengighetsskapende.

Du sier at du ikke er fristet, hvorfor spør du?

Det stemmer ikke Hidi, jeg har brukt morfin i flere år fast som smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Det stemmer ikke Hidi, jeg har brukt morfin i flere år fast som smertestillende.

Ja, men kommer ikke du under kronisk smertebehandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...