Gå til innhold

Blekkpatroner


IngenEkspertAkkurat

Anbefalte innlegg

IngenEkspertAkkurat

Jeg har gjentatte ganger hatt problemer med at printeren "tuller" med fargene, stort sett har det gått ut på at hele eller deler av utskriften blir skrevet ut i farger, selv om den skulle vært i svart. Dvs. jeg TRODDE det var en printerfeil, men det har vist seg at når fargepatronen blir skiftet, er alt i orden. Og dette selv om det var rikelig med blekk igjen på den gamle patronen.

En skal kanskje ikke navngi produsenten i slike sammenhenger, men det dreier seg altså om patroner som bare kan kjøpes hos merkeleverandøren.

Det er irriterende, og ikke minst kostbart, å måtte kassere halvfulle blekkpatroner.

Er det noen som har tilsvarende erfaringer, generelt eller til bestemte merker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres mer ut som et problem som ligger på PCen, muligens i driveren til skriverprogrammet, der du stiller inn at utskriften skal være i svart/hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenEkspertAkkurat

Det høres mer ut som et problem som ligger på PCen, muligens i driveren til skriverprogrammet, der du stiller inn at utskriften skal være i svart/hvitt.

Jeg har tidligere tatt dette opp med PC-/skriverfabrikanten. Det ble da lastet ned ny driver for skriveren, og da dette ikke hjalp, fikk jeg ny skriver (samme type). Men problemet var der fortsatt. Først da jeg hadde fulgt konsulentens råd om å skifte ut fargepatronen, fungerte alt som det skulle. Den samme erfaringen har jeg gjort senere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenEkspertAkkurat

Det høres mer ut som et problem som ligger på PCen, muligens i driveren til skriverprogrammet, der du stiller inn at utskriften skal være i svart/hvitt.

''Det høres mer ut som et problem som ligger på PCen, muligens i driveren til skriverprogrammet.''

Det er sikkert den mest logiske diagnosen ut fra opplysningene jeg ga. Ser i etterkant at jeg burde tatt med det jeg skrev i mitt andre innlegg også, pluss at forholdet var det samme før jeg skiftet PC for ikke så lenge siden.

Men takk for hjelpen.

(Jeg får vel kanskje satse på at problemet forsvinner om jeg kjøper ny printer. Kanskje du har en bra multi-utførelse å anbefale - om det er lov her i DOL, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenEkspertAkkurat

Hehe har du en flerpatron-printer? Kanskje du har feilplassert patronene?

''Hehe har du en flerpatron-printer? Kanskje du har feilplassert patronene?''

Faktisk ikke, du. SÅ dum er ikke engang en ikke-ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...