Gå til innhold

Medisiner og uenige psykiatere - NHD


Gjest husker ikke hva jeg har brukt tidligere

Anbefalte innlegg

Gjest husker ikke hva jeg har brukt tidligere

Hvorfor er dere leger/psykiatere så uenige?

Du mener at dersom man har hatt mange tilbakevendende depressive perioder, og har prøvd ørten forskjellige antidepressiva, og har en lang sykhistorie, så må man bare slå seg til ro med at man trenger AD livet ut?

Du mener at dersom man skal foreta vesentlige endringer i livet ellers, slik som f.eks jobbytte, så er det ikke rette tiden for å gjøre endringer i medisinbruk. Livet skal være stabilt ellers før man gjør endringer?

Eller har jeg misforstått deg helt? Jeg mener å huske jeg også har lagt frem min historie til deg tidligere her inne, og du svarte at du ikke mente det var lurt å trappe ned uten å bytte til noe annet.

Jeg har en årelang sykehistorie i psykiatrien. Tilbakevendende depresjoner bl.a. Jeg har prøvd mange forskjellige AD, og har nå funnet noen som fungerer kjempebra. Har gått på dem i to år, og har aldri hatt det så fint. Sånn rent bortsett ifra en vektøkning som plager meg litt. Pga vektøkningen var jeg nå henvist til psykiater for medisinvurdering.

Psykiateren mener jeg skal prøve å trappe ned disse AD jeg går på, uten å sette meg over på noe annet. Bare trappe ned.

Jeg har søkt en ny jobb, og sa at dersom jeg fikk den ønsket jeg å vente med nedtrapping til jeg hadde kommet igang og var stabilisert i den nye jobben. Han mente det ikke var nødvendig, og at jeg kunne begynne å trappe ned med en gang.

Han mente at jeg nok hadde lært så mye på disse to årene nå, at det ville gå bra, og dessuten var det ikke bra å gå på medisiner resten av livet, og i alle fall ikke mer enn man behøvde.

Jeg går nå på 60mg Remeron. Han ville ha meg ned til først 45, og om det gikk bra, så 30 og så 15, og så kanskje slutte helt.

Det er vanskelig å vite hva man skal stole på. Han hørtes fornuftig ut han også. Og egentlig er det vel bare å trappe opp igjen dersom det ikke går. Men det er jo rart at dere skal være så uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

http://www.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2009/09/17/1253175728515_850.jpg

http://mm.aftenbladet.no/multimedia/dynamic/00196/gahr_store_jpg_196367m.jpg

Det er forskjell på politikere, selv innen samme parti, og det er forskjell på psykiatere.

Rudolf Nilsen (Revolusjonens røst): "Bedre enn mange som sier de tror, trenger jeg noen som vet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest husker ikke hva jeg har brukt før.

http://www.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2009/09/17/1253175728515_850.jpg

http://mm.aftenbladet.no/multimedia/dynamic/00196/gahr_store_jpg_196367m.jpg

Det er forskjell på politikere, selv innen samme parti, og det er forskjell på psykiatere.

Rudolf Nilsen (Revolusjonens røst): "Bedre enn mange som sier de tror, trenger jeg noen som vet."

Joda, men når det gjelder politikk står man jo fritt til å velge selv hva og hvem man tror på og vil holde med. Når det gjelder psykiatere er man liksom litt låst alt etter hvem man kommer til, og de færreste av oss kan velge fritt blant psykiatere.

Jeg tror jeg tygger på det noen dager og ser hva jeg gjør. Jeg er vel ikke tvunget til å følge denne psykiateren heller, med mindre fastlegen nekter å skrive ut flere resepter på bakgrunn av tilbakemelding fra denne psykiateren. Jeg skulle visst ta et speil først uansett, og det tar vel litt tid før jeg får tatt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...