Gå til innhold

hva synes dere om kvelningsleker hos barn?


Gjest efexora

Anbefalte innlegg

i legespalten i norsk ukeblad uttalte legen at det farligste ved denne leken var at den som besvimte kunne skade seg dersom de andre ikke holdt den fast.

Men er det virkelig det farligste ved denne leken? Er det ufarlig å fremkalle besvimelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker vi drev med det i tenårene.

Hos en venninne endte det med kramper, ganske langvarige. Hun hadde ikke epilepsi eller lignende, men hjernen ble uten surstoff så lenge at den reagerte med krampeanfall. Dette varte en stund før det stoppet.

Rimelig streng beskjed fra legen at man risikerte hjerneskade.

http://deadlygameschildrenplay.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Forstår ikke helt hva du mener med å bli holdt fast.

Men husker at da jeg gikk på barneskolen, i 1 . eller 2. klasse så var det en i gutt i en klasse mange trinn over meg som døde av kvelningslek. Tror det var badehette over hodet og om å gjøre å holde ut lengst. Ikke sikker på detaljene jeg var liten og vi fikk vite lite - ville nok unngå smitteeffekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer jo forsåvidt at det som regel ikke er farlig å besvime. Men man vet ikke hvem som har skjulte hjertefeil eller er disponert for kramper eller andre anfall, så dette er ikke noe å tulle med. Skjer det noe uventet, er det tragisk og totalt unødvendig for alle involverte.

Det er farlig og man bør la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...