Gå til innhold

EU-godkjenning av bil


Gjest gjelder forsikringen?

Anbefalte innlegg

Gjest gjelder forsikringen?

Har nettopp hatt vår gamle bil på EU-godkjenning, må legge ut 10-15 tusen - noe vi ikke vil. Lurer på om vi kan kjøre til event skiltene blit klippet/eller vi leverer skiltene i mars - gjelder forsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skiltene kan ryke når som helst etter bjæring på bilen kommer.

Blir du stoppet i kontroll av enten politiet, Statens vegvesen eller Tollen ryker skiltene dine. Dessuten får du en bot på 1200 kr :)

Dessuten kjører du på skiltene frem til mars, er du pliktig til å betale neste års årsavgift i sin HELHET, men leverer du inn skiltene selv før 31 Desember slipper du mere strev i det hele. Er ikke det like enkelt?

Forsikringer varer til du sier den opp, avtalt oppsigelsedato eller du rett og slett driter i å betale regnina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiltene kan ryke når som helst etter bjæring på bilen kommer.

Blir du stoppet i kontroll av enten politiet, Statens vegvesen eller Tollen ryker skiltene dine. Dessuten får du en bot på 1200 kr :)

Dessuten kjører du på skiltene frem til mars, er du pliktig til å betale neste års årsavgift i sin HELHET, men leverer du inn skiltene selv før 31 Desember slipper du mere strev i det hele. Er ikke det like enkelt?

Forsikringer varer til du sier den opp, avtalt oppsigelsedato eller du rett og slett driter i å betale regnina!

''Forsikringer varer til du sier den opp, avtalt oppsigelsedato eller du rett og slett driter i å betale regnina!''

Jeg vil ikke tro at forsikringen er gyldig om man kjører med en ikke godkjent EU-bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiltene kan ryke når som helst etter bjæring på bilen kommer.

Blir du stoppet i kontroll av enten politiet, Statens vegvesen eller Tollen ryker skiltene dine. Dessuten får du en bot på 1200 kr :)

Dessuten kjører du på skiltene frem til mars, er du pliktig til å betale neste års årsavgift i sin HELHET, men leverer du inn skiltene selv før 31 Desember slipper du mere strev i det hele. Er ikke det like enkelt?

Forsikringer varer til du sier den opp, avtalt oppsigelsedato eller du rett og slett driter i å betale regnina!

''Dessuten får du en bot på 1200 kr :) ''

Nei, dette er ingen bot, men en ekstra avgift du må betale hvis du skal ha skilt på bilen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest taxisjåførene

Hvis bilen ikke ble eu-godkjent ryker vel skiltene ganske snart?

Nåja..jeg unnlot å møte til EU-kontroll og kjørte rundt et år etterpå. Da leverte jeg selv inn skiltene...så det går an. Jeg fikk et purrebrev i mellomtiden, det var alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåja..jeg unnlot å møte til EU-kontroll og kjørte rundt et år etterpå. Da leverte jeg selv inn skiltene...så det går an. Jeg fikk et purrebrev i mellomtiden, det var alt.

Flaks at du ikke drepte noen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest taxisjåførene

Flaks at du ikke drepte noen da...

Hva har det med saken å gjøre? Om jeg droppet å dra på eu-kontroll betyr det vel ikke at bilen var en potensiell drapsmaskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja..jeg unnlot å møte til EU-kontroll og kjørte rundt et år etterpå. Da leverte jeg selv inn skiltene...så det går an. Jeg fikk et purrebrev i mellomtiden, det var alt.

Jeg vet om noen som ikke fikk tatt eu-kontrollen et år og det tok ikke mange ukene før de fikk beskjed om at bilen skulle avskiltes pga manglende kontroll.

Hadde du blitt tatt i en eller annen kontroll hadde nok skiltene dine røket der og da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre? Om jeg droppet å dra på eu-kontroll betyr det vel ikke at bilen var en potensiell drapsmaskin?

Egentlig har det vel noe med forsikringen å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forsikringer varer til du sier den opp, avtalt oppsigelsedato eller du rett og slett driter i å betale regnina!''

Jeg vil ikke tro at forsikringen er gyldig om man kjører med en ikke godkjent EU-bil.

Det var nettopp det jeg lurte på. Får sjekke med forsikringsselskapet i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forsikringer varer til du sier den opp, avtalt oppsigelsedato eller du rett og slett driter i å betale regnina!''

Jeg vil ikke tro at forsikringen er gyldig om man kjører med en ikke godkjent EU-bil.

Forsikringen er fortsatt gyldig jo. Forsikringen vil ligge inne i Autosys som fortsatt aktiv.

Men det vil være begjæring på bilen til du har fått den Eu godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja..jeg unnlot å møte til EU-kontroll og kjørte rundt et år etterpå. Da leverte jeg selv inn skiltene...så det går an. Jeg fikk et purrebrev i mellomtiden, det var alt.

Hadde du møtt på politi eller vegvesen hadde de nok røket fortere enn F.

Eller kansje du bor en plass der de ikke gjør jobben sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...