Gå til innhold

når du vet det har gått for langt?


Gjest hvagjørduda?

Anbefalte innlegg

Gjest hvagjørduda?

jeg er en mor ¨på 30 år, har et barn på fem jeg "deler" mer faren, barnet bor hos meg. jeg jobber 100%, har en samboer som jobber 150%. tia strekker ikke til. jeg prøvdre med helsestudiso, men jeg får det bare ikke til. jeg liker å trene, men får dårlig samvittighet for mann og barn. jwg gjøe det meste hjemme, men mannwn gjør det han kan han og. jeg trøster meg med et glass vin el helst en flaske og en drink. jeg ser jo seøv jeg drikker for mye, men, jeg klarer ikke strekke til som mor, arbeidstaker, husmor og egen person så alkoho hjelper meg. jeg ønsker meg gravid for da vil jeg slutte og fokusere mer på familie, jeg ønsker meg sterkt er barn til og

jeg drikker aldri så barnet mitt ser det, og det får alt det trenger og mer til, men jeg er redd hvordan det vil utvikle seg? Mannen min har sagt jeg drikker ffor mye (han tar og en øl el to på hverdan) men han vet ikke hvor for mye jeg drikker. er sliten av det, og vil slutte. hadde jeg blitt gravid ville alt blitt annerledes. jeg vil ha et fint familieliv,men nå er det for mye alkohol og går dagan litt trøttså er vin redningenn.

skammer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hvagjørduda?

Hvordan tror du tiden skal strekke til med enda et barn om du nå føler at du må drikke for å holde ut?

jeg vil dlutte å drikke med en gang vi vil planlegge en graviditet. jeg ønsker meg et stille og rolig familieforhold, og vil ikke la barna mine lide. jeg tro em grividitet vil redde alt. for da ha jeg ikke et valg lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frudoline

jeg vil dlutte å drikke med en gang vi vil planlegge en graviditet. jeg ønsker meg et stille og rolig familieforhold, og vil ikke la barna mine lide. jeg tro em grividitet vil redde alt. for da ha jeg ikke et valg lenger

Du har nøyaktig det samme valget i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke greier å slutte å drikke hver dag for det barnet du har i dag, vil du garantert ikke greie å slutte/få det mye bedre med deg selv/bli lykkelig lell om du ble gravid.

Hva ville endre seg om du oppdaget at du var gravid i morgen? Kun det at du ville bært på et nytt lit og "delt" alkoholen med et barn. Kanskje ville du fått vilje til å kutte ut drikkingen, ja mest sannsynlig. Men du ville ikke fått det bedre med deg selv eller dine rundt deg. Det ville blitt like travelt i hverdagen. Og når du så var ferdig med permisjonen din, så ville det bli ennå travlere hverdag. Og hvordan skulle du da greie å holde seg unna alkohol?

Nei, prøv å få til et familieliv som fungerer for dere alle tre nå, før du blander ennå et barn inn et det. Og få hjelp, selv om du tror at drikkingen ikke går ut over barnet ditt, så gjør det det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt blir det ikke noe annerledes om du skulle bli gravid, du bruker masse unnskyldninger fordi du drikker, bare ditt og datt blir sånn og slik så skal du slutte å drikke.

Fokuser på drikkingen og løs det problemet, så vil de andre problemene dine bli mindre. Akoholen løser ikke noe som helst, den bare forsterker det du mener ikke er bra.

Hvordan du mener at familielivet skal bli bedre med enda et barn i huset skjønner jeg ikke, når du mener du ikke klarer å strekke til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tanken på å ville bli gravid for å "behandle" seg, er fullstendig hårreisende!! Ærlig talt - du klager allerede over lite tid til den familien du har i dag, og du vil ha flere unger (men helst bare fordi da _må_ du slutte å drikke).

Nei, du får ta tak i de problemene du har, og gjøre noe med dem før du evt. setter flere barn til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært vanlig å føle at man ikke strekker til i småbarnsfasen. Å døyve denne følelsen med alkohol er garantert ikke noen vei ut av problemene.

Å få et barn for å kunne slutte å røyke, slutte å drikke, redde ekteskapet, få svigermor eller naboen eller bestevenninnen fornøyd, synes jeg er svært dårlige grunner. Sånt må man ta tak i med andre midler, uten å blande inn et uskyldig barn som man skal ha ansvar for i 20 år framover.

En baby på toppen er dessuten ikke tingen dersom man føler at hverdagen er krevende. Permisjonstiden tar fort slutt, og så er man tilbake i kjøret med et ettårig monster i bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil dlutte å drikke med en gang vi vil planlegge en graviditet. jeg ønsker meg et stille og rolig familieforhold, og vil ikke la barna mine lide. jeg tro em grividitet vil redde alt. for da ha jeg ikke et valg lenger

''jeg tro em grividitet vil redde alt. for da ha jeg ikke et valg lenger''

Og graviditeten varer i 9 måneder, og etterpå har du enda mer ansvar og tidspress, så hva tror du skal gjøre at du ikke tyr til alkoholen igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Tror virkelig ikke veien å gå er å bli gravid. Kanskje du klarer å la være å drikke undersvangerskapet, men hva med etterpå?

Du sier du drikker for det er så mye for deg slik det er nå med ett barn. Med et barn til blir det enda mer.

Og jeg synes ikke man skal bruke graviditet for å slutte enten det er røyk, alkohol, piller..

Anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen å legge kortene på bordet å kanskej få den nødvendige hjelpen du trenger for å komme ut av denne sirkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli gravid på nytt vil garantert ikke hjelpe deg på lengre sikt!

Kortsiktig kan det nok hende at du skjerper deg og slutter å drikke ( eller drikker mindre.) Men på lang sikt vil en ny baby bare føre til at du har enda mere å gjøre, og enda mindre tid til deg selv.

Høres ut som du nå griper etter et halmstrå fordi du ikke har vært istand til å finne motivasjon i deg selv til å skjerpe deg med drikkingen.

Og nå prøver du heller å skape ytre omstendigheter som kan "redde" deg ut av situasjonen du er i.

Men uansett hva man sliter med, så er det vel svært sjelden at ansvaret for et nytt barn løser problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir gravid nå er det på helt feil betingelser, synes jeg. Rydd opp i livet først, ikke gjør det til barnets fødselsoppgave å rydde opp for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vil dlutte å drikke med en gang vi vil planlegge en graviditet. jeg ønsker meg et stille og rolig familieforhold, og vil ikke la barna mine lide. jeg tro em grividitet vil redde alt. for da ha jeg ikke et valg lenger

Valg har du uansett!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''jeg ønsker meg gravid for da vil jeg slutte og fokusere mer på familie''

Hæ?

Tenk inn et "heller" før "fokusere", så forstår du det.

Det er forskjell på "slutte og (heller) fokusere" og "slutte (med) å fokusere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første ville jeg ryddet opp i prioriteringene rundt barn, mann, hus og jobb.

Hva er viktig for deg å ha tid til?

Hvordan skal du få til å trene et par ganger i uken?

Er det mulig å endre på arbeidsfordelingen hjemme, slik at dere begge får litt egentid?

Har du anledning til fleksitid eller kanskje jobbe litt redusert en periode, for å få opp motivasjon til å slutte å drikke, alstå få tid til trening og evt. annen egentid?

Bare noen tanker du kan reflektere rundt.

Å få et barn på nåværende tidspunkt når du drikker mye alkohol, samt føler at tiden ikke strekker til, vil ikke løse noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...