Gå til innhold

- Vi tilgir knusemannen!


Gjest Ronse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det sitter langt inne, men hvis arrangørene og barna som har bakt klarer det, skal nok jeg også klare det...;). Blir bare mektig provosert over at EN enkeltperson skal kunne ødelegge noe som er til glede for så mange og så bare forvente at det er greit hvis han sier unnskyld (antakelig er det mer komplisert, men likevel. Andre folk som også har en komplisert situasjon ødelegger ikke nødvendigvis pepperkakebyer). Håper virkelig han må gå rundt til hver eneste barnehage og skoleklasse og personlig si unnskyld. Kanskje han da forstår at det IKKE er greit å trampe på det fine her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter langt inne, men hvis arrangørene og barna som har bakt klarer det, skal nok jeg også klare det...;). Blir bare mektig provosert over at EN enkeltperson skal kunne ødelegge noe som er til glede for så mange og så bare forvente at det er greit hvis han sier unnskyld (antakelig er det mer komplisert, men likevel. Andre folk som også har en komplisert situasjon ødelegger ikke nødvendigvis pepperkakebyer). Håper virkelig han må gå rundt til hver eneste barnehage og skoleklasse og personlig si unnskyld. Kanskje han da forstår at det IKKE er greit å trampe på det fine her i verden.

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ grusomt var det ikke da.. Det er pepperkaker liksom. Han angrer seg og oppførte seg dustete, men det er ikke vits å ta helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ grusomt var det ikke da.. Det er pepperkaker liksom. Han angrer seg og oppførte seg dustete, men det er ikke vits å ta helt av.

Pepperkakebyen har lange og sterke tradisjoner, må nesten kjenne til det for å forstå fortvilelsen.

Nå ser det jo ut som at byen reiser seg igjen :o) Det var veldig leit for ungene som hadde brukt mye tid på å lage bygninger i barnehagene bl.a. Det var mange kreative barnehager som hadde bidratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1259235681' post='4257696]

Pepperkakebyen har lange og sterke tradisjoner, må nesten kjenne til det for å forstå fortvilelsen.

Nå ser det jo ut som at byen reiser seg igjen :o) Det var veldig leit for ungene som hadde brukt mye tid på å lage bygninger i barnehagene bl.a. Det var mange kreative barnehager som hadde bidratt.

Joda, ser den.. men det er da ikke vits i å henge gutten fordet da. Han gjorde noe kjempedumt, men han ber om unnskyldning. Ikke vits å henge han da syns jeg.. Gå rundt på alle skoler og barnehager å be om unnskyldning er i det meste laget synes nå jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare pepperkaker.

Hver dag er det en kriminell som ødelegger helsen og fremtiden til folk.

Sett det i perspektiv!

Enig i å sette ting i perspektiv, men prinsippet om å la noen slippe straff fordi andre mennesker gjør verre ting, blir likevel feil.

Akkurat denne saken har jeg ikke satt meg spesielt inn i, så jeg snakker helt generelt her. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ grusomt var det ikke da.. Det er pepperkaker liksom. Han angrer seg og oppførte seg dustete, men det er ikke vits å ta helt av.

Jeg er faktisk helt enig med deg. Denne saken har jo tatt fullstendig av. Ja, det var dårlig gjort å ødelegge, men det er PEPPERKAKER det er snakk om, for fuck's sake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk helt enig med deg. Denne saken har jo tatt fullstendig av. Ja, det var dårlig gjort å ødelegge, men det er PEPPERKAKER det er snakk om, for fuck's sake.

Hehe.. ikke sant ;o) Jula er ikke ødelagt for alle barna fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Joda, ser den.. men det er da ikke vits i å henge gutten fordet da. Han gjorde noe kjempedumt, men han ber om unnskyldning. Ikke vits å henge han da syns jeg.. Gå rundt på alle skoler og barnehager å be om unnskyldning er i det meste laget synes nå jeg da..

Ja, det er nå så. Alt med måte, men jeg føler veldig med disse barna, jeg har selv tatt del i forberedelsene før, og så stolte vi var! Gikk med andakt rundt i byen og høydepunktet var når vårt bakverk kom. Små barn, store gleder vet du :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1259235681' post='4257696]

Pepperkakebyen har lange og sterke tradisjoner, må nesten kjenne til det for å forstå fortvilelsen.

Nå ser det jo ut som at byen reiser seg igjen :o) Det var veldig leit for ungene som hadde brukt mye tid på å lage bygninger i barnehagene bl.a. Det var mange kreative barnehager som hadde bidratt.

''Pepperkakebyen har lange og sterke tradisjoner, må nesten kjenne til det for å forstå fortvilelsen. ''

Jeg har aldri hørt om det før nå i år jeg. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter langt inne, men hvis arrangørene og barna som har bakt klarer det, skal nok jeg også klare det...;). Blir bare mektig provosert over at EN enkeltperson skal kunne ødelegge noe som er til glede for så mange og så bare forvente at det er greit hvis han sier unnskyld (antakelig er det mer komplisert, men likevel. Andre folk som også har en komplisert situasjon ødelegger ikke nødvendigvis pepperkakebyer). Håper virkelig han må gå rundt til hver eneste barnehage og skoleklasse og personlig si unnskyld. Kanskje han da forstår at det IKKE er greit å trampe på det fine her i verden.

Jeg tenker at han kanskje hadde noe vondt inni seg som skulle ut, og da var en pepperkakeby fin å bruke til det. Ingen harmoniske mennesker gjør vel sånt?

Han burde nok tenkt seg om to ganger, men gjort er gjort og knust er knust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Pepperkakebyen har lange og sterke tradisjoner, må nesten kjenne til det for å forstå fortvilelsen. ''

Jeg har aldri hørt om det før nå i år jeg. Merkelig.

Har du tilknytning til Bergen? Jeg har ikke bodd i Bergen på svært mange år, men pepperkakebyen har jeg så og si besøkt hvert år allikevel. :o) I år rekker jeg det dessverre ikke.

Før var den på Galleriet (kjøpesenter), nå er den på torgallmenningen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synes ikke dette er pytt, pytt

Blir litt for naivt og sukkersøtt for meg.

Det er mange mennesker, og ikke minst masser med glade, små barn, som har drevet på i mange timer og dager og hatt stor glede av dette her.

Skal ting tilgies bare sånn uten videre. Fordi han sier undskyld?

Tilgi og tilgi fru Blom. Folk bør vel ikke hate ham i evigheter, men at han får en skikkelig smekk for dette her synes jeg så helt klart er på sin plass.

Han kunne f.eks. hjulpet til hver eneste dag med oppbygging, pynting, og annet arbeide med å få pepperkakebyen på plass igjen. I det minste.

En eller annen straff skulle han få, skulle bare mangle.

Greit vi skal være sukkersøte, og snille og gode og greie...jippiii, det er jul liksom. Men hva forteller vi ungene våre da når vandaler kan holde på sånn og slippe så billig unna bare forde de sier undskyld?

Blir masse godt oppdratte barn i heimen etterhvert du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1259244369' post='4257741]

Har du tilknytning til Bergen? Jeg har ikke bodd i Bergen på svært mange år, men pepperkakebyen har jeg så og si besøkt hvert år allikevel. :o) I år rekker jeg det dessverre ikke.

Før var den på Galleriet (kjøpesenter), nå er den på torgallmenningen tror jeg.

Nei, jeg har ikke det. Kanskje derfor jeg ikke har hørt om det. Hehe. Men siden det tydeligvis hadde så lange tradisjoner syns jeg det var rart jeg ikke har hørt om det tidligere. I nyhetene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ grusomt var det ikke da.. Det er pepperkaker liksom. Han angrer seg og oppførte seg dustete, men det er ikke vits å ta helt av.

Tydelig at du ikke kommer fra Bergen....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...