Gjest usikker på dette 0 0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jobber på en rehabiliteringsavdeling med pasienter som er innlagt over flere måneder, ikke psykisk sykdom. Har fått et godt vennskapsforhold til en innlagt som IKKE er min pasient, det ligger ikke noe mer enn vennskap i relasjonen. Pasienten ønsker å ha kontakt etter utskrivelse, jeg vil også gjerne dette, men holder tilbake for øyeblikket og er usikker på om dette er greit med tanke på min arbeidsplass og hvordan vi har møttes. Vil jeg kunne få problemer dersom jeg møter vedkommende i privat sammenheng når h*n er utskrevet? Jeg er klar over taushetsplikten og hvordan den bør overholdes, men fins det noe i en slik relasjon som er direkte ulovlig? Vi er omtrent på samme alder. Det har som sagt aldri vært min pasient. Presiserer også at det ikke er snakk om noe romantisk, fra noen av partene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ronse 0 0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du er profesjonell og skal unngå slik kontakt. Pasienten bli skrevet ut, men hva om h*n kommer tilbake? Da vil det blir vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 1 993 0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe ulovlig i det å ha et vennskap utenom, så lenge du skiller jobb og fritid. Selv bor jeg i en liten by og ved lokalsykehuset jobber både venner og gamle klassekamerater. Er jeg på sykehuset er jeg pasient, og utenom er vi gode venner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 1 993 0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du er profesjonell og skal unngå slik kontakt. Pasienten bli skrevet ut, men hva om h*n kommer tilbake? Da vil det blir vanskelig. 'Da vil det blir vanskelig.'' Hvorfor skulle det bli vanskelig? Dette dreier seg om rehabilitering, ikke psykiske lidelser, og da tenker jeg i retning av ryggplager eller annet kroppslig. Om man er venn med noen som jobber på avdelingen behøver det vel ikke være negativt i det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ronse 0 0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 'Da vil det blir vanskelig.'' Hvorfor skulle det bli vanskelig? Dette dreier seg om rehabilitering, ikke psykiske lidelser, og da tenker jeg i retning av ryggplager eller annet kroppslig. Om man er venn med noen som jobber på avdelingen behøver det vel ikke være negativt i det. Fordi man skal ikke blande jobb og fritid. Det kan lede til katastrofe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 1 993 0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Fordi man skal ikke blande jobb og fritid. Det kan lede til katastrofe. ''Det kan lede til katastrofe.'' Hvorfor skulle det ende opp med katastofe? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vennskap itt'no problem 0 0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har sosial omgang med min fastlege og hans familie. Det har ikke på noe tidspunkt vært et problem. Når jeg kommer på kontoret hans håndhilser vi og jeg er på etternavn med ham. Har ellers vokst opp med mormor og morfar som begge var leger. De hadde mange venner blant sine pasienter. Jeg var rørt over hvor mange av disse som var tilstede da hver av dem ble begravet. Hvis man ellers er proff på jobb er det slett ikke noe problem med slike relasjoner. Lykke til med vennskapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katastrofalt? Vil ikke si det! 0 0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Fordi man skal ikke blande jobb og fritid. Det kan lede til katastrofe. ''Fordi man skal ikke blande jobb og fritid. Det kan lede til katastrofe.'' Nja, vil vel ikke akkurat kalle ekteskapet mitt for en katastrofe, da, det har holdt i snart 15 år og blir i grunnen bare bedre og bedre. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ronse 0 0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 ''Det kan lede til katastrofe.'' Hvorfor skulle det ende opp med katastofe? Vennskap kan ende i fiendeskap og da blir det svært vanskelig å ha et behandlerforhold til vedkommende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teah 0 0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 På små steder er ikke mulig å unngå slikt, og jeg ser ingen problemer med dette. Hadde ikke det vært litt hyggelig hvis det ble romantikk ut av dette:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franzeska 602 28 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Vennskap kan ende i fiendeskap og da blir det svært vanskelig å ha et behandlerforhold til vedkommende. Men pasienten er jo ikke trådstarters pasient!! I denne situasjonen er det ikke noe galt å fortsette vennskapet med denne pasienten. Pasienten velger selv hva som skal være taushetsbelagt eller ei. Hvem vet, kanskje er denne pasienten selv helt åpen om hva som feiler h*n eller hva h*n har slitt med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban 29 064 4 367 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Fordi man skal ikke blande jobb og fritid. Det kan lede til katastrofe. Døh - jeg er gift med en fyr som var representant for kunden mens jeg var konsulent. Det er vel ikke mer katastrofalt enn at folk blir sammen på egen arbeidsplass? Man sørger selvfølgelig for at det ikke går ut over jobben. Gubbens kolleger fleipet riktignok mye med at de ville sikre seg gratis support og at han hadde "ofret seg". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist jente 0 0 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 De fleste arbeidsplasser har retningslinjer i forhold til dette så jeg ville undersøkt hva som gjelder hos deg. Noen steder sier at kontakt etter utskrivelse ikke er noe problem, andre steder er det helt nei til enhver kontakt utover å hilse på gaten og kanskje utveksle et par ord. Erfart både i egen jobbsituasjon og som pasient ulike retningslinjer ulike steder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gnmdfklgh 0 0 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du bør ta opp problemstillingen med nærmeste leder. Antar at det ikke er noe problem at du opprettholder kontakten så lenge du ikke har noe profesjonelt forhold til vedkommende. Ikke bland deg borti noe som har med vedkommendes innleggelse/behandling å gjøre selv om det kan være fristende dersom du ser at du kan være til hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.