Gjest Geissler Skrevet 25. november 2009 Skrevet 25. november 2009 Mann 28 år.100% sykemeldt i ett år fra studier. Symptomer: utmattelse og hodepine som forverres ytterligere ved fysisk eller mental aktivitet. Spasertur kan resultere i to dager med sengeleie. Dårlig samsyn / latent strabismus oppdaget hos nevrolog. Ordnet prismebriller for en uke siden, og hodepinen ble redusert med 70-80%, men utmattelse er den samme foreløpig. Andre undersøkelser normale (blodprøve, MR). Mulig diagnose: Chronic Fatigue Syndrome(CFS), feil med samsynet, eller atypisk depresjon. Er ressurssterk og føler meg ikke deprimert, men noe sosial angst som ble behandlet bra for 6 år siden. Allmenlegene sier jeg er et sjeldent tilfelle og har bare vage formeninger. Jeg utredes for CFS, og må sjekkes opp mot atypisk depresjon. Men det eneste sikre er at prismebrillene reduserte hodepinen med 70-80%. Hva tror du? CFS, depresjon eller synsproblemer? Eller en kombinasjon? Vært borti lignende sykehistorier? Jeg har fått time hos øyelege først om hele 9 måneder, og begynner å bli meget fortvilet over situasjonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.