Gå til innhold

Astmatiker med grisesjuka?


rose23

Anbefalte innlegg

Kom meg aldri til vaksinasjonsstasjonen. I går ettermiddag fikk jeg feber og sinnsykt med muskelsmerter. I dag er jeg tungpusten og kjenner jeg er litt tett i lungene. Har moderate astmaplager... tar medisiner daglig. Diskus og ventoline. Tatt fire doser i dag. Andre med astma som har hatt svineinfluensa her?

Bare lurer på om jeg er på det sykeste nå eller om det vil bli mye verre. Begynner på tamiflu i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle som er i risikogruppa og tror de har fått influensaen skal kontakte lege.. Man kan bli veldig dårlig på kort tid (time).

God bedring :o)

Det der er bare tull!

Er selv i risikosonen og ble nektet å komme til lege da jeg hadde svineinfluensaen.

Legen min vet utmerket godt at jeg er i risikogruppen, og at jeg ikke vil ta vaksinen pga eggeallergi og dessuten vil jeg ikke ha i meg gift!

men legen min nektet meg å komme inn ( dette var i september da panikken var som værst ) først etter en uke med plager fikk jeg tvunget meg inn på helsesenteret for å få konstantere at det sikkert nok var svineinfluensaen jeg hadde... Så bra at jeg ikke fikk komplikasjoner!

Så dette blir praktisert litt vel forskjellig i fra kommune til kommune!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare tull!

Er selv i risikosonen og ble nektet å komme til lege da jeg hadde svineinfluensaen.

Legen min vet utmerket godt at jeg er i risikogruppen, og at jeg ikke vil ta vaksinen pga eggeallergi og dessuten vil jeg ikke ha i meg gift!

men legen min nektet meg å komme inn ( dette var i september da panikken var som værst ) først etter en uke med plager fikk jeg tvunget meg inn på helsesenteret for å få konstantere at det sikkert nok var svineinfluensaen jeg hadde... Så bra at jeg ikke fikk komplikasjoner!

Så dette blir praktisert litt vel forskjellig i fra kommune til kommune!

javel... Jeg er i risikogruppen jeg og, og har fått beskjed fra sykehuset om at hvis jeg får symptomer på svineinfluensa skal jeg kontakte dem med en gang tilfelle det kan bli komplikasjoner..

Tviler sterkt på at vaksina er gift da men.. :) Glad jeg tok den jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare tull!

Er selv i risikosonen og ble nektet å komme til lege da jeg hadde svineinfluensaen.

Legen min vet utmerket godt at jeg er i risikogruppen, og at jeg ikke vil ta vaksinen pga eggeallergi og dessuten vil jeg ikke ha i meg gift!

men legen min nektet meg å komme inn ( dette var i september da panikken var som værst ) først etter en uke med plager fikk jeg tvunget meg inn på helsesenteret for å få konstantere at det sikkert nok var svineinfluensaen jeg hadde... Så bra at jeg ikke fikk komplikasjoner!

Så dette blir praktisert litt vel forskjellig i fra kommune til kommune!

det står også her at man skal kontakte legen... http://www.pandemi.no/pandemi/risikogrupper/r_d_til_personer_med__kt_risiko_for_influensa_og_komplikasjoner_397164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel... Jeg er i risikogruppen jeg og, og har fått beskjed fra sykehuset om at hvis jeg får symptomer på svineinfluensa skal jeg kontakte dem med en gang tilfelle det kan bli komplikasjoner..

Tviler sterkt på at vaksina er gift da men.. :) Glad jeg tok den jeg! :o)

Litt skremmende at en kan bli så brått dårlig :-/ Har overlevd mange influensaer tidligere. Har forstått det slik at svineinfluensaen ikke er så mye annerledess enn andre influensaer....?

har time med legen i morgen uansett. Vedkommende som hentet tamiflu til meg fikk også med seg munnbind. Men det ser da bra teit ut å gå med. Hadde heller foretrukket å gå inn med en Burger King-krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt skremmende at en kan bli så brått dårlig :-/ Har overlevd mange influensaer tidligere. Har forstått det slik at svineinfluensaen ikke er så mye annerledess enn andre influensaer....?

har time med legen i morgen uansett. Vedkommende som hentet tamiflu til meg fikk også med seg munnbind. Men det ser da bra teit ut å gå med. Hadde heller foretrukket å gå inn med en Burger King-krone.

Haha! :o) Ta på deg krone og munnbind da vel - da bir du lækker. Kjenner flere som har hatt den, og beskriver den som en mild influensa.. Men det som er skummelt (særlig for for oss i risikogruppa) er at man kan bli veldig dårlig på kort tid og få pustebesvær, da er det 113 altså... Men håper du har starta med tamiflu i dag, og ikke er alene hjemme så du har noen til å se til deg. Eneste legen får gjort er å ta en test for å sjekke om det faktisk er det (tas oppi nesa) og gi deg tamiflu, men det har du jo allerede. men greit å få snakka med legen da.

Det kan jo også være vanlig forkjølelse.. Er jo ganske likt. Håper du blir raskt frisk da. :) Du trenger jo ikke gå med munnbindet til legen, men en kollega som var forkjøla hos legen fikk utdelt munnind og ble plassert på egen venterom med en gjeng med andre folk med munnbind, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...