Gå til innhold

Julekort - igjen...


Gjest Elextra

Anbefalte innlegg

Nesten litt beskjemmet over å spørre om dette igjen, men...

Må snarest få bestilt julekort. Har prøvd både Eurofoto, Elite og Fotoknudsen tidligere (med fler?), tror jeg. Synes imidlertid ofte at bildene har vært av halvdårlig kvalitet, og nå husker jeg ikke om noen av leverandørene er bedre enn de andre.

Gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

N-foto har bra utvalg av form og farger på kortene, og du kan selv bestemme mye av hvordan kortet ditt skal set ut. Du kan selv sette inn ett eller flere bilder, legge til pynt som julegave, snøkrystall, osv. Og du kan bestemme om kortet skal ha 1, 2, 3 eller 4 sider...

Oppdaget det litt seint for mitt vedkommende. Hadde allerede bestilt hos Extrafilm da jeg så at det virket myyye bedre hos N-foto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig påminnelse:-)

Jeg ønsker i år å bare få kopiert opp bilder i str 9x13, og så lime dem inn i de allerede innkjøpte Unicef-kortene. Vet du hvilken leverandør spom er best på det uten å være kriminelt dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år har jeg lastet ned en gratis-versjon av Photoshop Elements. Så har jeg kjøpt fotopapir på Clas Olsson. Kr. 109 (?) for 100 A4 ark. Så i år lager jeg julekortene selv + at snuppa lager kalendergaver til besteforeldre. (Med bilder ho har tatt gjennom året)

Tror at jeg også kommer til å lage et par kalendere til min venninne (med bilder av turer osv. vi har vært på sammen) + til min bestemor.

Veldig artig og veldig vellykket. Kalenderene har blitt superflotte. (Oppskrift på hvordan disse lages var i DigitaFoto sitt siste blad. Med den oppskriften så fikk jeg det til nesten med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg lastet ned en gratis-versjon av Photoshop Elements. Så har jeg kjøpt fotopapir på Clas Olsson. Kr. 109 (?) for 100 A4 ark. Så i år lager jeg julekortene selv + at snuppa lager kalendergaver til besteforeldre. (Med bilder ho har tatt gjennom året)

Tror at jeg også kommer til å lage et par kalendere til min venninne (med bilder av turer osv. vi har vært på sammen) + til min bestemor.

Veldig artig og veldig vellykket. Kalenderene har blitt superflotte. (Oppskrift på hvordan disse lages var i DigitaFoto sitt siste blad. Med den oppskriften så fikk jeg det til nesten med en gang.

Sikkert superflott, og vi har også fotoskriver (mest brukt av min mann), men må innrømme at jeg ofte velger enkleste måte å gjøre ting på. Men har man tid og synes det er gøy er det selvfølgelig bedre å lage selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert superflott, og vi har også fotoskriver (mest brukt av min mann), men må innrømme at jeg ofte velger enkleste måte å gjøre ting på. Men har man tid og synes det er gøy er det selvfølgelig bedre å lage selv!

Jeg har nok hatt litt for mye tid i det siste da jeg har vært hjemme med sykt barn....

Og det tar jo litt tid.

Jeg hadde tenkt til å lage kalenderne hos en fotobutikk, men er strålende fornøyd med å ha fikset det selv. Det var også et spark bak for å begynne å lære å redigere bilder. Så nå slipper gubben å ha blått øye på julekortet. Det har jeg "sminket bort" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig påminnelse:-)

Jeg ønsker i år å bare få kopiert opp bilder i str 9x13, og så lime dem inn i de allerede innkjøpte Unicef-kortene. Vet du hvilken leverandør spom er best på det uten å være kriminelt dyr?

Jeg har brukt Japan Photo til det, og synes det var billig og bra. Men jeg har ikke egentlig sammenlignet priser, totalsummen blir uansett ganske lav når det ikke er enorme mengder bilder som skal kopieres opp, og jeg gidder sjelden å bruke tid på å sammenligne priser når jeg bare kan spare en tier eller to totalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok hatt litt for mye tid i det siste da jeg har vært hjemme med sykt barn....

Og det tar jo litt tid.

Jeg hadde tenkt til å lage kalenderne hos en fotobutikk, men er strålende fornøyd med å ha fikset det selv. Det var også et spark bak for å begynne å lære å redigere bilder. Så nå slipper gubben å ha blått øye på julekortet. Det har jeg "sminket bort" :-)

''Så nå slipper gubben å ha blått øye på julekortet. Det har jeg "sminket bort" :-)

''

Haha! Kunne trengt å fikse både det ene og det andre på meg selv på bildene - dette må jeg lære meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så nå slipper gubben å ha blått øye på julekortet. Det har jeg "sminket bort" :-)

''

Haha! Kunne trengt å fikse både det ene og det andre på meg selv på bildene - dette må jeg lære meg! :D

Jeg har bare så vidt begynt å teste det. Men det er virkelig kjempeartig. Jeg elsker også å ta bilder, og nå kan jeg jo lære meg å gjøre dem mye bedre etterpå. Så jeg ser vel for meg at jeg blir sittende noen timer foran skjermen framover.

Gratisversjonen varer i 30 dager, men jeg kommer nok til å kjøpe det etterpå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Japan Photo til det, og synes det var billig og bra. Men jeg har ikke egentlig sammenlignet priser, totalsummen blir uansett ganske lav når det ikke er enorme mengder bilder som skal kopieres opp, og jeg gidder sjelden å bruke tid på å sammenligne priser når jeg bare kan spare en tier eller to totalt :)

Helt enig med deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok hatt litt for mye tid i det siste da jeg har vært hjemme med sykt barn....

Og det tar jo litt tid.

Jeg hadde tenkt til å lage kalenderne hos en fotobutikk, men er strålende fornøyd med å ha fikset det selv. Det var også et spark bak for å begynne å lære å redigere bilder. Så nå slipper gubben å ha blått øye på julekortet. Det har jeg "sminket bort" :-)

*he he* Noe slikt skulle vi hatt for en del år siden, da junior omtrent på disse tider presterte å kræsje med et håndballmål mens han var på allidrett og fikk _det_ blåøyet...;-) Det ble ikke til at vi tok julekortbilder det året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...