Gå til innhold

Fastlegen min


Gjest flørter med meg

Anbefalte innlegg

Gjest flørter med meg

flørter med meg på kontoret.

Vi bor på et lite sted, jeg vet at flere han har hatt forhold til de par årene han har vært her.

Kan han miste retten til å være lege for sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Balansen er hårfin. Det kommer an på behandlingsforholdets art, tid mellom siste behandlingskontakt og første private kontakt osv.

Han mister nok ikke lisensen grunnet kun flørting. Det må være noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balansen er hårfin. Det kommer an på behandlingsforholdets art, tid mellom siste behandlingskontakt og første private kontakt osv.

Han mister nok ikke lisensen grunnet kun flørting. Det må være noe mer.

...og så spørs det jo hva som legges i begrepet flørting da.

Ser plutselig for meg noen scener fra gode, gamle Matador med den gamle peppermøen Misse som trodde alle menn flørtet med henne...

Ehh. Ikke at jeg påstår at trådstarter er sprø, altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flørter med meg

''Vi bor på et lite sted, jeg vet at flere han har hatt forhold til de par årene han har vært her.''

Hva betyr det?

Han har hatt kortvarige forhold til flere jenter som han har truffet på kontoret sitt. Etter at de har hatt time hos han har han gjerne tatt kontakt på et utested fordi han har kjent dem igjen. (det er hva de har sagt til meg)

Han er veldig populær blandt damene her i bygda, selv er jeg skeptisk til rundbrenneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har hatt kortvarige forhold til flere jenter som han har truffet på kontoret sitt. Etter at de har hatt time hos han har han gjerne tatt kontakt på et utested fordi han har kjent dem igjen. (det er hva de har sagt til meg)

Han er veldig populær blandt damene her i bygda, selv er jeg skeptisk til rundbrenneren.

Du framstiller han som den rundbrenneren.

Men er det sånn at bygda er så liten at det bare er EN lege der?

Og de han flørter med og er sammen med er vel i en viss voksen alder? Sånn at det ikke foregår noen overgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Han har hatt kortvarige forhold til flere jenter som han har truffet på kontoret sitt. Etter at de har hatt time hos han har han gjerne tatt kontakt på et utested fordi han har kjent dem igjen. (det er hva de har sagt til meg)

Han er veldig populær blandt damene her i bygda, selv er jeg skeptisk til rundbrenneren.

Det er ikke lovlig, men du bør ha gode bevis før du anmelder. Ikke fordi han er lege, men for å bevise vedkommendes skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshinesilkyfashion

Flørting er vel ikke grunn til å gi ham sparken/frata lisens,

men det går en grense mellom flørting og sextrakassering, enten denne er verbal eller fysisk.

Leger er noen luringer, vet om flere på sykehuset jeg jobber som er noen skikkelig kåtinger...

Men - det er en etisk regel som sier at en lege ikke skal misbruke pasient-lege forholdet, de skal ikke innlede noe forhold av noe slag med sine pasienter.

Dette gjelder også sykepleiere og hjelpepleiere... skjønt jeg kjenner en hjelpepleier som har flørtet og blitt sammen med minst to pasienter :D

Joda, pasienten bestemmer selvsagt selv, om d er ok for ham... men grunnen til at slike regler finnes er at de misbruker sin autoritet. det er lett å falle for behandleren sin, da man får et ganske nært forhold på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshinesilkyfashion

Hvor er han fra? er han utenbysfra? Er han gift/samboer?

Jeg kjenner en sånn flørtelege som nå er "utplassert" som fastlege i en bygd i huttiheita, og han har samboer... men med flere på si... så tenkte meg at nå lever han nok i sus og dus mens samboeren går rundt her intetanende.

Alle vet unntatt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...