Gjest Uheldig-gutt 0 0 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hei! Har nettop vært i en bilulykke og tenker veldi mye på det. Det gikk heldigvis bra med alle bortsett fra frontruten min. Fikk beslaglagt førerkortet midlertidig mens de etterforsker og skal avhøre meg. Men noe jeg tenker mye på er medsinene jeg går på. Må ha tillatelse fra fylkeslegen for å kjøre pga. medisinene og min psykiske sykdom. Bruker Remeron 30 mg og Zyprexa 10 mg om kvelden. Dette er samme som sist gang jeg fikk fornyet førerkortet. Som eventueltmedisin så bruker jeg Stesolid 10 mg ved behov mot angst. Er så klart nøye med å ikke ta medisin når jeg skal kjøre, og venter til jeg har lov til å kjøre igjen. Men bekymrer meg litt for om de kanskje bruker for mye Stesolid. Kan dette være grunn til å inndra førerkortet? Siste månedene har jeg brukt rundt 1 måned på en boks (25 tabletter, 5 mg). Hvordan er reglene her? NHD? Er dette for høyt forbruk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Her kan jeg berolige deg med at du er akkurat innenfor grensen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zyprexus 199 3 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Her kan jeg berolige deg med at du er akkurat innenfor grensen :-) Takker for svar! Betryggende å høre! Hva er egentlig grensen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Takker for svar! Betryggende å høre! Hva er egentlig grensen? Grensen er 10 mg døgndose forutsatt monoterapi (at dette er den eneste medisinen som har tilsvarende sløvende virkning). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uheldig-gutt 0 0 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Grensen er 10 mg døgndose forutsatt monoterapi (at dette er den eneste medisinen som har tilsvarende sløvende virkning). Blir Zyprexa og Remeron regnet som sånne tillegsmedisiner? De har jo begge rød varseltrekant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det tror jeg 0 0 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Blir Zyprexa og Remeron regnet som sånne tillegsmedisiner? De har jo begge rød varseltrekant. Det blir de nok. Derfor burde du sikkert holde deg til en tablett i døgnet for sikkerhets skyld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uheldig-gutt 0 0 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det blir de nok. Derfor burde du sikkert holde deg til en tablett i døgnet for sikkerhets skyld. Hva mener du som saken NHD? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hva mener du som saken NHD? For sikkerhets skyld bør du holde deg til 5mg. Antar at du tar Zyprexa og Remeron på kvelden, så det er om natten og tidlig på morgenen at den sammenlagte effekten er mest uttalt. Utover dagen er den klart mindre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zyprexabruker 0 0 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 For sikkerhets skyld bør du holde deg til 5mg. Antar at du tar Zyprexa og Remeron på kvelden, så det er om natten og tidlig på morgenen at den sammenlagte effekten er mest uttalt. Utover dagen er den klart mindre. Jeg blir likeglad og trøtt av zyprexa jeg. Burde kanskje ikke vært lov å ha for mye av det i blodet når man kjører.??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.