Gå til innhold

Rektoskopi


Gjest har du tatt det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest noe ubehagelig ja

Jeg har tatt rektoskopi to ganger - først hos fastlegen (da lå jeg i GU-stol), og så hos spesialist (da lå jeg på siden).

Hos fastlegen var det bare psykisk ubehagelig og ikke noe vondt (mener jeg å huske) - mens hos spesialisten var det litt vondt, men ikke mye. Dette er nok forskjellig fra person til person - min mor syntes det var veldig vondt med rektoskopi da hun gjorde det.

Jeg tok også coloskopi, og det var vondt. Skulle ut og reise direkte fra sykehuset, så de ville ikke gi meg så mye smertestillende. Da min mor gjorde det fikk hun såpass mye smertestillende at hun ikke merket noe til undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempemorsomt!

Jeg fikk beskjed om ikke å spise noe på morgenen og fikk et miniklystèr på sykehuset før undersøkelsen. Da går du på dass og stikker en sånn ballongspiss opp i arslet, sprøyter inn middelet, kniper igjen til du blir blå i trynet før lykken setter inn og du slipper det du har ut i skåla. Det er nesten orgasmisk! Nå var det ikke så mye som kom ut, jeg skulle jo sjekkes pga mageproblemer og da hadde jeg allerede vært på dass et par tre ganger før jeg kom til sykehuset.

Jeg ble plassert i fødeposisjon og selve undersøkelsen gikk fullstendig smertefritt. Mind you, jeg har tatt røntgen colon og koloskopi tidligere, så alle hemninger vedrørende analen min er fullstendig fraværende.

Du kan følge med på en TV når de undersøker, og ved et tidspunkt kunne jeg se lyset fra røret gjennom huden.

Jo mindre dritt du har i tarmen, jo lengre opp i tarmsystemet kan de undersøke. På meg var de nesten gjennom hele tarmen.

Nå har jeg fått nye tarmproblemer (det er nesten 10 år siden sist), så jeg må muligens gjennom det samme èn gang til. Det bekymrer meg null og niks.

Så enkelt som det er å dytte ting og tang opp i arslet på meg, så burde jeg egentlig vært homo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempemorsomt!

Jeg fikk beskjed om ikke å spise noe på morgenen og fikk et miniklystèr på sykehuset før undersøkelsen. Da går du på dass og stikker en sånn ballongspiss opp i arslet, sprøyter inn middelet, kniper igjen til du blir blå i trynet før lykken setter inn og du slipper det du har ut i skåla. Det er nesten orgasmisk! Nå var det ikke så mye som kom ut, jeg skulle jo sjekkes pga mageproblemer og da hadde jeg allerede vært på dass et par tre ganger før jeg kom til sykehuset.

Jeg ble plassert i fødeposisjon og selve undersøkelsen gikk fullstendig smertefritt. Mind you, jeg har tatt røntgen colon og koloskopi tidligere, så alle hemninger vedrørende analen min er fullstendig fraværende.

Du kan følge med på en TV når de undersøker, og ved et tidspunkt kunne jeg se lyset fra røret gjennom huden.

Jo mindre dritt du har i tarmen, jo lengre opp i tarmsystemet kan de undersøke. På meg var de nesten gjennom hele tarmen.

Nå har jeg fått nye tarmproblemer (det er nesten 10 år siden sist), så jeg må muligens gjennom det samme èn gang til. Det bekymrer meg null og niks.

Så enkelt som det er å dytte ting og tang opp i arslet på meg, så burde jeg egentlig vært homo.

''På meg var de nesten gjennom hele tarmen.''

He, he, ser liksom for meg at den kommer opp i halsen.....

først da kan man si at hele fordøyelseskanalen er nøye undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På meg var de nesten gjennom hele tarmen.''

He, he, ser liksom for meg at den kommer opp i halsen.....

først da kan man si at hele fordøyelseskanalen er nøye undersøkt.

Da hadde jeg blitt lett forundret. Han kom frem til tynntarmen og den er visstnok ganske nær magen. Jeg har svelget slangen også og da tok de tynntarmsbiopsi, så hadde de gjort det samtidig så kunne de hilst på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...