Gå til innhold

Ekteskapsrådgivning - Solveid V. eller andre


Isabella

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet innlegg her tidligere. Har også vært på forum for psykiatri. Etter en beskrivelse av mannen min der, fikk jeg tilbake melding om at han antakelig har en schizoid personlighet.

Jeg har nå ringt til familierådgivningskontoret og bestilt time til ekteskapsrådgivning.

Er det noen som kan fortelle meg hva som vil skje når vi kommer dit? Vil han prate med oss sammen? Hver for seg? Er det noen der ute som føler de har blitt hjulpet gjennom rådgivning?

Takk for tidligere svar Solveid Vennesland.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Siden dere begge møter opp på Familiekontoret, antar jeg at terapeuten vil snakke med dere sammen, i alle fall første gang. Dersom det er hensiktsmessig, f.eks. ved at dere hver for seg ønsker å beskrive problemene og samlivet, uten den andre til stede, er det vanlig at dere kan komme hver deres gang.

Det kommer helt an på sakens art. Jeg forstår at det handler om psykiske lidelser hos dere og antakelig virkningene det får for samlivet deres. Da vil det kanskje også være aktuelt med samarbeid med lege eller psykiater. Det får dere drøfte med terapeuten på familiekontoret.

Jeg håper dere blir godt mottatt og får hjelp på Familiekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...