Gå til innhold

Hundekjennere - border collie?


fyrlykt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke rasen så godt - men en rasevalp får en vel neppe til 3500 kroner. Den er nok ikke registerert i NKK heller, og burde vel strengt tatt være både vaksinert og chippet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg vil si at det så ut som en typisk border collie. De finnes da i mange varianter av sort/hvitt og dette er kanskje den jeg har sett mest av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg kjenner ikke rasen så godt - men en rasevalp får en vel neppe til 3500 kroner. Den er nok ikke registerert i NKK heller, og burde vel strengt tatt være både vaksinert og chippet!

''men en rasevalp får en vel neppe til 3500 kroner.''

Border Collie valper ligger gjerne på den prisen av en eller annen grunn. Selv om de både er renraset,vaksinert og chippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men en rasevalp får en vel neppe til 3500 kroner.''

Border Collie valper ligger gjerne på den prisen av en eller annen grunn. Selv om de både er renraset,vaksinert og chippet.

En aldrende border collie? Kjennetegn: rynker snuten, og vil gjerne bite fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

En aldrende border collie? Kjennetegn: rynker snuten, og vil gjerne bite fremmede.

Av en eller annen grunn liker jeg ikke rasen border collie, så jeg kan bare signere her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av en eller annen grunn liker jeg ikke rasen border collie, så jeg kan bare signere her...

Kanskje en av grunnene er akkurat det jeg nevnte(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På border collie er alle farger tillatt, kombinert med hvitt. Sort og hvitt foretrekkes. Så ut i fra det er det umulig å si om de er renraset. Som du, har jeg aldri sett en border collie uten hvitt bliss rundt snuten og opp mellom øynene, men det er visst ikke noe rasekrav...

Men stakkars valp. Ikke vaksinert og chippet, kan sendes med transport hvor som helst.. Huff! Jeg liker at oppdrettere ser an valpekjøperne en liten smule, jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På border collie er alle farger tillatt, kombinert med hvitt. Sort og hvitt foretrekkes. Så ut i fra det er det umulig å si om de er renraset. Som du, har jeg aldri sett en border collie uten hvitt bliss rundt snuten og opp mellom øynene, men det er visst ikke noe rasekrav...

Men stakkars valp. Ikke vaksinert og chippet, kan sendes med transport hvor som helst.. Huff! Jeg liker at oppdrettere ser an valpekjøperne en liten smule, jeg....

Og jeg liker at valpekjøpere ser an oppdrettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men en rasevalp får en vel neppe til 3500 kroner.''

Border Collie valper ligger gjerne på den prisen av en eller annen grunn. Selv om de både er renraset,vaksinert og chippet.

Ok, det visste jeg ikke. Er det fordi de har rykte på seg for å være så krevende eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest overlærer Saugestad

Tar man utgangspunkt i annonser på Finn står det virkelig dårlig til med norskkunnskapene i det ganske land. Slikt er trist å se for en gammel norsklærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg liker at valpekjøpere ser an oppdrettere!

Ja, det også. :-)

Her manglet visst begge deler, og jeg fikk så vondt av den valpen...

*bløthjertet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På border collie er alle farger tillatt, kombinert med hvitt. Sort og hvitt foretrekkes. Så ut i fra det er det umulig å si om de er renraset. Som du, har jeg aldri sett en border collie uten hvitt bliss rundt snuten og opp mellom øynene, men det er visst ikke noe rasekrav...

Men stakkars valp. Ikke vaksinert og chippet, kan sendes med transport hvor som helst.. Huff! Jeg liker at oppdrettere ser an valpekjøperne en liten smule, jeg....

Jeg kaller ikke dette en oppdretter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Min første tanke er at dette ikke er en border collie, men er selvfølgelig ikke 100% sikker. Det jeg derimot er temmelig sikker på er at denne hunden er smuglet inn fra utlandet. Det er derfor den både er uvaksinert og uchippet. Går man videre i annonsen og ser språket og måten man kan behandle dyr på, sende i "posten" er jeg enda mer sikker. Alle som tenker seg en hund bør holde seg langt unna denne typen annonser, ellers kan man risikere å få seg en alvorlig smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...