Gå til innhold

snakk om storm i et vannglass


Gjest santiago-pre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Idrettsglad

Hadde dette vært den eneste gangen Mueller slengte med leppa, ville det neppe blitt tatt så voldsomt alvorlig. Dessverre er det ikke det, og det handler vel mer om den berømte dråpen som får begeret til å renne over.

Man skal være sin posisjon bevisst, det gjelder også trenere selv om de blir veldig kompis med utøverne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å vite om han gikk over streken. Vet jo selv at det kan bli sagt mye rart som definitivt kan blir feil tatt opp dersom man tar det ut av sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fire esser

Så du mener at dette er bemerkninger en kvinne må tåle fra en mann som er i en overordnet posisjon for henne? Det mener jammen ikke jeg!

Mueller var en glimrende trener. At han var "uhøvla" i kjeften visste de om FØR de ansatte ham.

Du med dine medsøstre er noen sarte sjeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener at dette er bemerkninger en kvinne må tåle fra en mann som er i en overordnet posisjon for henne? Det mener jammen ikke jeg!

''Så du mener at dette er bemerkninger en kvinne må tåle fra en mann som er i en overordnet posisjon for henne? Det mener jammen ikke jeg!''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mueller var en glimrende trener. At han var "uhøvla" i kjeften visste de om FØR de ansatte ham.

Du med dine medsøstre er noen sarte sjeler.

Så for de som har for vane å slenge litt med leppa, finnes det ingen grenser? Tilsvarende er det greit med grov voldsbruk, dersom man fra før har rykte for å være litt hardhendt?

Arbeidsgiver bør kvitte seg med en som får rekruttene til å bryte sammen og slutte eller nesten slutte, fordi han ikke klarer å la være å bruke grov kjeft på dem. Skøytesporten er ikke så stor at en temperamentsfull flåkjeft kan få glefse folk ut og inn av den uten styring. Dette handler ikke bare om denne siste middagsreplikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fire esser

Så for de som har for vane å slenge litt med leppa, finnes det ingen grenser? Tilsvarende er det greit med grov voldsbruk, dersom man fra før har rykte for å være litt hardhendt?

Arbeidsgiver bør kvitte seg med en som får rekruttene til å bryte sammen og slutte eller nesten slutte, fordi han ikke klarer å la være å bruke grov kjeft på dem. Skøytesporten er ikke så stor at en temperamentsfull flåkjeft kan få glefse folk ut og inn av den uten styring. Dette handler ikke bare om denne siste middagsreplikken.

Dette er vanlig "go-snakk" i dette miljøet, jeg har vært midt oppi det sjøl.

Det har blitt sånn ettervert at det ikke er tillatt med en spøk på kanten. Det er heller ikke tillatt å be en utøver om f.eks. å slanke seg. Hvordan skal dette ende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vanlig "go-snakk" i dette miljøet, jeg har vært midt oppi det sjøl.

Det har blitt sånn ettervert at det ikke er tillatt med en spøk på kanten. Det er heller ikke tillatt å be en utøver om f.eks. å slanke seg. Hvordan skal dette ende?

Det er ikke vanlige råd om vekt og trening som formidles når utøvere som allerede er i norgestoppen, bryter fullstendig sammen etter å ha blitt tilsnakket i alles påhør. De som er avhengige av koseprat og silkehansker, er luket ut lenge før de kommer i noen landslagstropp.

Både aktive og de som følger sporten tett fra sidelinja, mener at det er mange talenter som har forsvunnet ut til venstre pga. denne trenerens væremåte. Saken er like mye et spørsmål om hvordan _det_ skulle ende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mueller var en glimrende trener. At han var "uhøvla" i kjeften visste de om FØR de ansatte ham.

Du med dine medsøstre er noen sarte sjeler.

Det er allikevel grenser for hvordan man kan og _skal_ oppføre seg mot andre mennesker. Vi vet heller ingenting om det er andre kommentarer/hendelser som evt. ligger bak. Regner med at de som har behandlet saken er bedre orientert enn oss.

Fint om du klarer å holde deg til å diskutere sak, uten å komme med drittslenging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlige råd om vekt og trening som formidles når utøvere som allerede er i norgestoppen, bryter fullstendig sammen etter å ha blitt tilsnakket i alles påhør. De som er avhengige av koseprat og silkehansker, er luket ut lenge før de kommer i noen landslagstropp.

Både aktive og de som følger sporten tett fra sidelinja, mener at det er mange talenter som har forsvunnet ut til venstre pga. denne trenerens væremåte. Saken er like mye et spørsmål om hvordan _det_ skulle ende.

Uten å ha satt meg godt inn i denne saken, så synes jeg det er grunn til å sette spørsmålstegn ved hvordan Skøyteforbundet har håndtert trenersituasjonen tidligere. Synes det er spesielt at det skal ende med en krise så kort tid før et stort mesterskap, da det tydeligvis har vært nok av episoder som kunne "felt ham" tidligere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som utøver i dette miljøet burde Haugli ha tålt dette. Men, noen sarte sjeler er det blant oss, dessverre.

Er man en sart sjel dersom en misliker at en autoritetsperson framfor en masse mennesker spør om det er sant at en er god til å suge kuk? Ærlig talt, det får da være måte på apeoppførsel fra voksne menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å ha satt meg godt inn i denne saken, så synes jeg det er grunn til å sette spørsmålstegn ved hvordan Skøyteforbundet har håndtert trenersituasjonen tidligere. Synes det er spesielt at det skal ende med en krise så kort tid før et stort mesterskap, da det tydeligvis har vært nok av episoder som kunne "felt ham" tidligere også.

Jeg er heller ikke direkte imponert over håndteringen. Virker som om man var ute etter et påskudd.

Men det er nok begrenset hva vi egentlig vet om sakens detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For en tullebukk

Så du mener at dette er bemerkninger en kvinne må tåle fra en mann som er i en overordnet posisjon for henne? Det mener jammen ikke jeg!

Helt enig med deg!! Fint at han ble sparka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For en tullebukk

Mueller var en glimrende trener. At han var "uhøvla" i kjeften visste de om FØR de ansatte ham.

Du med dine medsøstre er noen sarte sjeler.

Dette er ikke snakk om sarte sjeler. Her er det snakk om at en TRENER ikke skal snakke slik til "elevene"sine. Her skal det være respekt. Vi andre får heller tåle litt "griseprat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...