Gå til innhold

Hva lagrer dere i boden?


Gjest superrydder

Anbefalte innlegg

Gjest superrydder

Jeg er ikke så flink til å sette ting i boden. Og bor i liten leilighet. Så det hoper seg opp! Men jeg lurer på hva jeg engetlig kan avse, dvs flytte et par etasjer ned da. Altså ting som man ikke vil kvitte seg med, men som man likevel ikke behøver å lagre i selve leiligheten? Boden min er omtrent tom....leiligheten ganske full. Har endel tekstiler - nytt sengetøy, gardiner f.eks, som ikke brukes (har nok av skift) - men vil det ikke råtne? Det er sikkert masse annet også som kunne frigjort plass, men jeg kommer ikke på noe!! Hva med bøker og blader og dokumenter? Vil de gulne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke samle på alt

Hvis boden er tørr og fuktfri, kan du gpdt oppbevare klær og tekstiler der. Kjøp store pappesker og legg sommertøy der om vinteren og vintertøy om sommeren.

Det samme med sportsutstyr, Alt som er "sesong"-ting er greit å sette vekk.

Gå gjennom kjøkkenskapene, har du ting du bare bruker til jul, rydder du dette vekk resten av året.

Men aller viktigst er å vitte deg med det du aldri bruker, det er jo ikke noe vits i å ha mye mer sengetøy enn du noengang bruker, og om du får en mye større bolig / familie senere, så kan du heller supplere da.. Gi bort det du ikke bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det råtner, gulner eller får kjellerlukt er jo avhengig av kjelleren. Vi har en fantastisk tørr og luktfri kjeller i blokka vår og kan lagre hva som helst der uten problemer.

Men hva boden min inneholder tror jeg snart det må en arkeologisk utgraving til for å finne ut... :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ski- og annet sportsutstyr.

Julepynt og annet sesongpreget som tar litt plass.

Arvegods som man ikke ønsker å fylle leiligheten med, som man heller ikke vil kaste.

Listen er uendelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hamsterlignende tilstander

Nå bor ikke jeg i leilighet, men jeg har like fullt en bod - og et loft og en garasje.... Alt er stappa fullt av diverse ting - som sportsutstyr, motsatt sesongs klær, kakebokser, batterier, verktøy, lyspærer, vin, blomsterpotter, tomflasker, leker etter ungene, gamle gardiner (gud vet hvorfor man ikke bare kaster slikt????), Halloweensaker, julesaker, lysestaker, arvegods, bøker som ikke lenger har plass i bokhylla osv., osv. Listen er uendelig, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær og sko for andre sesonger enn den vi er inne i, turutstyr, soveposer, sekker og bager, tegneserier og bøker som vi ikke har hjerte til å kvitte oss med og som tar stor plass, kjøkkenutstyr som vi bare bruker en sjelden gang, f.eks. den største gryta til fårikålkoking, fondue-settet, julekakebokser, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...