Gå til innhold

Hunderasen Golden retriver


Gjest kkkkklp

Anbefalte innlegg

Er de vanskelige å gå tur med? Lærer de noen gang å gå så fint som Cæsar Hundehviskeren sine hunder?

Vår "lille" er en vims! Men vi har ikke gått dresurkurs med ham.. MÅ vi det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår gikk da hvertfall ganske pent. Men de er jo vimsekopper når de er unge :o) Dere MÅ ikke gå kurs, men hvis dere ikke har veldig lang erfaring med hunder anbefales det virkelig. For å trene opp dere selv til å bli gode hundeeiere :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale dressurkurs, med mindre dere er veldig erfarne med valpedressur.

Golden kan bli kjempegodt oppdratt, og kan gå flott i bånd - de trenger bare kyndig veiledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dressurkurs er bra

Jeg vil anbefale dressurkurs. Hadde en golden som gikk pent som bare det. Hans skulder var hele tiden ved mitt kne. Med og uten bånd. Når jeg sa "Fot" så gikk han sånn. Når jeg sa "Fri" sprang han max 50 meter fra meg. Men jeg overtok han som voksen hund og har ingen erfaring med dressur. Men det var en nytelse å ha en så veldressert hund.

Sa jeg sitt så satt han til han fikk annen beskjed. Sa jeg "dekk" så lå han til han fikk annen beskjed.

Jeg kunne si "Dekk" og gå i fra han. Ut av synsfeltet hans og når jeg kom tilbake lå han å ventet. Han reiste seg ikke før jeg ga beskjed om det.

Det er lett å ha hund når det er sånn:) Så gå dressurkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å gå dressurkurs, med mindre du allerede er ekspert på hundedressur.

På dressurkurs lærer du hvordan du skal lære opp hunden, og får mange nyttige tips på veien.

Golden retrievere er intelligente og kan helt klart lære å gå pent i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...