Gå til innhold

Det ble ei dyr bukse


Gjest Føler meg lurt

Anbefalte innlegg

Gjest Føler meg lurt

Jeg bestilte ei arbeidsbukse fra ei side på nettet. Den kostet 219 kr. I mailen stod det det frakt ink gebyr :125 kr. Netto 344 kr. Og MVA 86 kr. Netto 430 kr

Under stod det :Leveringstype: Frakt tilkommer og blir endelig tillagt i fakturaen. Frakt er foreløpig satt til kr 80,- men dette vil variere opp eller ned utifra vekt.

Jeg tenkte at 1 bukse veier ikke så mye så da blir det ikke mye.

Men i dag kom pakken.610 kr skulle dem ha. Synes at det var veldig dyrt for 1 bukse som kostet 219 kr.Den ble sendt i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg returnert buksen og bedt om alle pengene tilbake. du har angrefrist for ting på nettet.

I og med at de ikke har oppgitt fullstendige priser til deg har mener jeg de burde betale alle omkostninger, inkl. returen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Føler meg lurt

Da ville jeg returnert buksen og bedt om alle pengene tilbake. du har angrefrist for ting på nettet.

I og med at de ikke har oppgitt fullstendige priser til deg har mener jeg de burde betale alle omkostninger, inkl. returen.

Men det stod jo at pris på frakt kan variere opp eller ned. Men hvor mye kostet det å sende ei bukse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det stod jo at pris på frakt kan variere opp eller ned. Men hvor mye kostet det å sende ei bukse?

Hvis den er sendt med vanlig post, så har det neppe kostet så mye som du har betalt. Sjekk prisene på posten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er svært vanlig ved nettsalg at de beregner alt for mye i fraktkostnader. Ting som er lette nok til å sendes som brev blir belastet med postens minstesats på litt under 100-lappen bl.a. Så jeg tror at dette er en måte å tjene noen ekstra kroner på.

Jeg kjøpte en gang noe gjennom QXL, og betalte den oppgitte prisen, inklusive fraktkostnaden. Da pakken kom så så jeg at portoen var betydelig lavere enn det jeg hadde betalt. Jeg sa i fra, og fikk tilbake pengene.

På den andre siden så har vi jo de da som sender fraktfritt, eller med fast fraktpris. Jeg er imponert når jeg mottar over 100 kilo kattesand levert på døra for 98 kr. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er svært vanlig ved nettsalg at de beregner alt for mye i fraktkostnader. Ting som er lette nok til å sendes som brev blir belastet med postens minstesats på litt under 100-lappen bl.a. Så jeg tror at dette er en måte å tjene noen ekstra kroner på.

Jeg kjøpte en gang noe gjennom QXL, og betalte den oppgitte prisen, inklusive fraktkostnaden. Da pakken kom så så jeg at portoen var betydelig lavere enn det jeg hadde betalt. Jeg sa i fra, og fikk tilbake pengene.

På den andre siden så har vi jo de da som sender fraktfritt, eller med fast fraktpris. Jeg er imponert når jeg mottar over 100 kilo kattesand levert på døra for 98 kr. :-)

''Jeg er imponert når jeg mottar over 100 kilo kattesand levert på døra for 98 kr. :-)''

Kjøper du kattesand på nettet?? Fortell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg er imponert når jeg mottar over 100 kilo kattesand levert på døra for 98 kr. :-)''

Kjøper du kattesand på nettet?? Fortell...

Ja, det gjør jeg, og kattemat også :-) Og den blir kjørt helt inn til trappa mi av verdens hyggeligste sjåfør:-):

https://morene2.secure.flexiweb.no/

Jeg bestiller som regel 6 poser a 18 kg, og frakten er kr. 98,00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Men det stod jo at pris på frakt kan variere opp eller ned. Men hvor mye kostet det å sende ei bukse?

''Men hvor mye kostet det å sende ei bukse?''

"Smartpost" (ferdigemballert) koster 115,- Sendes den som uregistrert "brev" ca. halvparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hundemat :o) Fritt levert på døra eller posten :o)

Hva kjøper du da da? Jeg vet om et sted som leverer kattemat fraktfritt, og det er et tysk merke. Men kattene mine liker det ikke :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjøper du da da? Jeg vet om et sted som leverer kattemat fraktfritt, og det er et tysk merke. Men kattene mine liker det ikke :-(

Vi forer hovedsakelig på Vom og hundemat da, bruker kun tørrfor som litt tillegg. Akkurat nå bruker jeg Josera, men vet Handlers leverer Olivers, Belcando og Bewi dog. Man får også Hills, RC osv fra 4beint.no tror jeg.

Vet ikke om det samme gjelder kattemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjøper du da da? Jeg vet om et sted som leverer kattemat fraktfritt, og det er et tysk merke. Men kattene mine liker det ikke :-(

Det gjelder visst Josera kattemat og, men det er det de ikke spiser eller? Min hund er kresen, men det er et av merkene han spiser (foreløbig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi forer hovedsakelig på Vom og hundemat da, bruker kun tørrfor som litt tillegg. Akkurat nå bruker jeg Josera, men vet Handlers leverer Olivers, Belcando og Bewi dog. Man får også Hills, RC osv fra 4beint.no tror jeg.

Vet ikke om det samme gjelder kattemat.

Josera var merket som ble levert fraktfritt, ja. Og det likte ikke mine katter. Jeg har også bestilt fra 4-beint, men plutselig hadde de ikke så mye kattemat å velge mellom lenger. Jeg bruker Royal Canin til mine, og fant til slutt en annen leverandør enn 4-beint, heldigvis. Jeg bestiller 10-kilos-sekker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott ! Takk for tipset:-)

Leste om kattematen fra 1st choice. Er det kun for innekatter? Visste ikke at ute-og innekatter har forskjellig behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste om kattematen fra 1st choice. Er det kun for innekatter? Visste ikke at ute-og innekatter har forskjellig behov?

Jo, det er klart at det er forskjell på aktivitetsnivået til inne- og utekatter. Og det er forskjell på yngre og eldre katter. Jeg prøver å kjøpe for som passer til mine katter, selv om de ikke er like. Men ingen av dem har helseproblemer enda, heldigvis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er klart at det er forskjell på aktivitetsnivået til inne- og utekatter. Og det er forskjell på yngre og eldre katter. Jeg prøver å kjøpe for som passer til mine katter, selv om de ikke er like. Men ingen av dem har helseproblemer enda, heldigvis:-)

Jo, alder skjønner jeg og, men tenkte fettprosent osv var omtrent likt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo ha plusset på både frakt inkl gebyr og reell frakt + noe til! Portoen vi betaler er nå inkl frakt, så du skal heller ikke betale moms av moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...