Detaind 114 0 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Har i år bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe julegaver til verken familie eller venner. Vil heller bruke pengene på noen som virkelig trenger det. Men hvem jeg bør gi det til er jeg usikker på. Er jo redd barna, SOS barnebyer og Plan jeg har mest kjennskap til. Noen som har litt mer peiling på disse organisasjonene og hva pengene går til ? Vil at pengene skal bli brukt på en bra måte og ikke bare gå rett i lomma på hovedkontoret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 825 5 415 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg tror jeg ender opp med Unicef, men det er noe krøll med Bankenes Betalingssentral i kveld så jeg har ikke fått gjort det. Vurderte også Kirkens Nødhjelps aksjon "Gaver som forandrer verden". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan 55 673 1 428 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg er veldig for veldedighet, og at man i disse fråtsetider også tenker på dem som ikke har så mye som oss. Mulig du er en skikkelig asket når det gjelder deg selv, men jeg kjenner en som hvert år snakker om at h*n synes det er noe stort tull å kjøpe gaver til familien og at man heller burde gi bort pengene til et godt formål. Men vedkommende kjøper seg stadig vekk nye klær og ting og tang selv. Da synes jeg faktisk at man burde starte "with the man in the mirror" og heller kjøpe geiter osv for noen av de pengene man ville brukt på seg selv, fremfor å være veldedig på andres vegne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Detaind 114 0 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Jeg er veldig for veldedighet, og at man i disse fråtsetider også tenker på dem som ikke har så mye som oss. Mulig du er en skikkelig asket når det gjelder deg selv, men jeg kjenner en som hvert år snakker om at h*n synes det er noe stort tull å kjøpe gaver til familien og at man heller burde gi bort pengene til et godt formål. Men vedkommende kjøper seg stadig vekk nye klær og ting og tang selv. Da synes jeg faktisk at man burde starte "with the man in the mirror" og heller kjøpe geiter osv for noen av de pengene man ville brukt på seg selv, fremfor å være veldedig på andres vegne. Har sett på kirkens nødhjelp, kjøper jeg en geit, så vil jo den få et barn og det barnet blir gitt til en ny familie. Heller litt mot de gavene som forandrer verden. Å gi penger er en ting, men å faktisk gi en ting eller ett dyr. Skaper noe helt annet. Takk for tipset om unicef. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion 13 082 0 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg er veldig for veldedighet, og at man i disse fråtsetider også tenker på dem som ikke har så mye som oss. Mulig du er en skikkelig asket når det gjelder deg selv, men jeg kjenner en som hvert år snakker om at h*n synes det er noe stort tull å kjøpe gaver til familien og at man heller burde gi bort pengene til et godt formål. Men vedkommende kjøper seg stadig vekk nye klær og ting og tang selv. Da synes jeg faktisk at man burde starte "with the man in the mirror" og heller kjøpe geiter osv for noen av de pengene man ville brukt på seg selv, fremfor å være veldedig på andres vegne. Helt enig;) Men det _er_ vanskelig å kjøpe en ku til ens sønn! Eller kanskje jeg ikke kjenner min sønn nok.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Detaind 114 0 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Jeg er veldig for veldedighet, og at man i disse fråtsetider også tenker på dem som ikke har så mye som oss. Mulig du er en skikkelig asket når det gjelder deg selv, men jeg kjenner en som hvert år snakker om at h*n synes det er noe stort tull å kjøpe gaver til familien og at man heller burde gi bort pengene til et godt formål. Men vedkommende kjøper seg stadig vekk nye klær og ting og tang selv. Da synes jeg faktisk at man burde starte "with the man in the mirror" og heller kjøpe geiter osv for noen av de pengene man ville brukt på seg selv, fremfor å være veldedig på andres vegne. Jeg feirer ikke jul. Så vil heller bruke pengene på noe viktig, enn å sløse dem bort på ingenting. Det er når man er alene med seg selv at man forstår hva som betyr noe her i verden. Jula gir meg kanskje ikke noe, men kan da skape noe for andre. De pengene vil jo uansett ikke gjøre meg lykkelig, har alt jeg trenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion 13 082 0 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg feirer ikke jul. Så vil heller bruke pengene på noe viktig, enn å sløse dem bort på ingenting. Det er når man er alene med seg selv at man forstår hva som betyr noe her i verden. Jula gir meg kanskje ikke noe, men kan da skape noe for andre. De pengene vil jo uansett ikke gjøre meg lykkelig, har alt jeg trenger. Ingenting er vel bedre enn det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace 12 952 1 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 http://www.adopsjonsforum.no//index.aspx?article=2754541 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! 5 810 0 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 hadde heller gitt gaver til familie,enn å gi de bort til organisasjoner altså... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion 13 082 0 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 http://www.adopsjonsforum.no//index.aspx?article=2754541 Har min;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Detaind 114 0 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 http://www.adopsjonsforum.no//index.aspx?article=2754541 Takk for tips, skjønner det er mye å sette seg inn i her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly 24 735 311 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 http://www.bymisjon.no/templates/Page____22077.aspx http://www.givemefive.no/ http://www.utviklingsfondet.no/Utviklingsfondet_-_forsiden/Stott_Utviklingsfondets_arbeid/Utviklingsfondets_narbutikk/?module=Webshop;action=ProductGroup.publicOpen;id=12; http://www.care.no/Stott-CARE/Alternative-gaver/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firepile 0 0 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 http://www.frelsesarmeen.no/gi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins 14 565 2 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg er veldig for veldedighet, og at man i disse fråtsetider også tenker på dem som ikke har så mye som oss. Mulig du er en skikkelig asket når det gjelder deg selv, men jeg kjenner en som hvert år snakker om at h*n synes det er noe stort tull å kjøpe gaver til familien og at man heller burde gi bort pengene til et godt formål. Men vedkommende kjøper seg stadig vekk nye klær og ting og tang selv. Da synes jeg faktisk at man burde starte "with the man in the mirror" og heller kjøpe geiter osv for noen av de pengene man ville brukt på seg selv, fremfor å være veldedig på andres vegne. Veldig enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV 4 709 0 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg er veldig for veldedighet, og at man i disse fråtsetider også tenker på dem som ikke har så mye som oss. Mulig du er en skikkelig asket når det gjelder deg selv, men jeg kjenner en som hvert år snakker om at h*n synes det er noe stort tull å kjøpe gaver til familien og at man heller burde gi bort pengene til et godt formål. Men vedkommende kjøper seg stadig vekk nye klær og ting og tang selv. Da synes jeg faktisk at man burde starte "with the man in the mirror" og heller kjøpe geiter osv for noen av de pengene man ville brukt på seg selv, fremfor å være veldedig på andres vegne. Veldig enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.