Gjest Uffameien Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg har de siste par månedene slitt med en ubehagelig følelse i anus-området. Det er ikke smerter, men det kjennes ut som ringmuskelen på den ene siden er slappere enn på den andre siden. Den ligger lengre ned også, noe min mann også kan kjenne når jeg har spurt han om han kan kjenne etter med hånden. Jeg har ikke problemer med avføring eller luft, men det kjennes som "det er noe der", særlig når jeg ligger i sengen. Jeg har ikke hemoroider. Jeg har født to barn, det siste for 7 år siden. Jeg husker at ringmusklene var veldig "strekte" etter fødslene, men har trente bekkenbunnen godt og har ikke merket noe til dette før nå. Har ingen problemer med "slapp vagina". Praktiserer ikke analsex, så det er ikke forklaringen... Hva kan dette komme av? Vil bekkenbunnøvelser kunne hjelpe over tid eller må jeg ha annen behandling? Synes dette er flaut å ta opp med fastlegen. Bør jeg gå til en gynekolog, eller er det andre jeg kan kontakte uten å måtte få henvisning fra fastlegen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/338970-slapp-ringmuskel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Det kan ha skjedd en skade på endetarmens lukkemuskel under fødsel som først viser seg nå. Hvis du ikke har noe problem, behøver du ikke å gå til lege, men trening kan være greit. Kjenn med fingeren om du klarer å trekke muskelen sammen. Det betyr at det kan hjelpe med trening. Vennlig hilsen Mette H Moen PS hvis det skal opereres på lukkemuskelen, vil det i mange tilfeller være kirurger som gjør det, ikke gynekologer. Det ser ikke ut til å være nødvendig np 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/338970-slapp-ringmuskel/#findComment-2856656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.