Gå til innhold

Ønsker oss barn...


Druzilla

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan svare meg på dette?Jeg har vært sammen med kjæresten min i 5mnd. nå,og vi har snakket om at vi har lyst på barn en gang i framtiden.Han har en sønn på 4 år fra før av som er i fosterhjem.Han har forandret seg veldig i det siste,etter vi ble sammen,til det bedre.Det jeg lurer på er om det at han har en sønn i fosterhjem har noe å si for om vi får beholde et barn vi får sammen?Det har vel heller med hvordan han oppfører seg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel an på hvorfor barnet er i fosterhjem? Det kan jo være så mange grunner til det.

Det er mest på grunn av moren etter det han har sagt,men har jo bare hørt en side av saken.I tilegg til problemer han hadde tidligere som han har ordna opp i nå.Vil bare ikke risikere å bli tatt fra barnet,derfor jeg spør.Nå er det jo en god stund fram i tid uansett da,mye kan forandre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest på grunn av moren etter det han har sagt,men har jo bare hørt en side av saken.I tilegg til problemer han hadde tidligere som han har ordna opp i nå.Vil bare ikke risikere å bli tatt fra barnet,derfor jeg spør.Nå er det jo en god stund fram i tid uansett da,mye kan forandre seg.

''Det er mest på grunn av moren etter det han har sagt,men har jo bare hørt en side av saken''

Mener ikke å generalisere å si at du ikke bør få barn med en som allerede har et barn i fosterhjem, men jeg reagerer på denne setningen - ønsker du virkelig å få barn med en du vet så lite om!?

Forøvrig vil ikke det barn bli sendt i fosterhjem om det har en mor (og/eller far) som er skikket til å ta seg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke noe trøst her

''Det er mest på grunn av moren etter det han har sagt,men har jo bare hørt en side av saken''

Mener ikke å generalisere å si at du ikke bør få barn med en som allerede har et barn i fosterhjem, men jeg reagerer på denne setningen - ønsker du virkelig å få barn med en du vet så lite om!?

Forøvrig vil ikke det barn bli sendt i fosterhjem om det har en mor (og/eller far) som er skikket til å ta seg av det.

Helt enig med deg her!! Har et barn en av foreldrene i noenlunde skikket tilstand blir det aldri sendt i fosterhjem. Da vil barnet bo hos denne foreldren som er ordentlig og kan ta vare på og gi omsorg normalt.

Her er mine varsellys på for fullt hadde jeg vært druzilla. Beklager druzilla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Har han forandret seg så veldig, så kan han jo prøve å få lov til å ha barnet sitt boende hos seg, i stedet for at det bor i fosterhjem.

Prosessen vil gi deg en pekepinn på om mannen er verdt å satse på å få barn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han forandret seg så veldig, så kan han jo prøve å få lov til å ha barnet sitt boende hos seg, i stedet for at det bor i fosterhjem.

Prosessen vil gi deg en pekepinn på om mannen er verdt å satse på å få barn med.

Dersom barnet har bodd i fosterhjem i mange år, og har et stabilt og trygt hjem der, så kan det godt hende faren er en bedre far ved å la være å sette i gang en prosess for å få ham til seg. Det betyr ikke at han nå, eller noen år frem i tiden, ikke er skikket til å få flere barn i et stabilt forhold.

Det er selvsagt noe annet dersom barnet nå har en ustabil tilværelse og har blitt flyttet fra fosterhjem til fosterhjem. Men barnets beste må være hovedfokus, ikke farens behov for å måtte "bevise" at han er skikket som far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han har forandret seg veldig i det siste,etter vi ble sammen,til det bedre.''

Altså i løpet av de siste 5 mndr.? Det er ikke lang tid. Man trenger noen år, en hel del triviell hverdag og litt solid motgang for å vite om noen er varig forandret.

Ha is i mangen og vent i hvert fall et par år. Se at han klarer å ta vare på det barnet han allerede har over noen år før dere får barn sammen.

Per i dag er ikke statistikken på din side.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...