Gå til innhold

Julemesse - for et pes!


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg har gode og fine minner fra da jeg var liten og vi var på julemesse: Kjempespennende og gå rundt og kikke på alle gevinstene, drømme seg bort og ønske seg noe, tenke fryktelige tanker om at en også kunne vinne kaffesett og hekleduker osv - og drive med strømmen av alle menneskene som kjadret og pratet, og følge spent med på åresalg osv smågevinster....

Etter at jeg selv fikk barn, er det årets pine å komme seg gjennom den obligatoriske julemessa i kirka. I fjor "glemte jeg" å fortelle ungene at det var julemesse (fordi jeg husket med gru hvor slitsomt det var året før) - men i år skulle de både synge med koret og spille med korpset på familiemøtet klokka 14 - så jeg fant ut at vi måtte delta der i alle fall.

Jeg drøde så lenge jeg kunne (de åpnet 11) - og jeg, mine tre + en nabogutt var der 13.30. STAPPFULL av mennesker, og jeg hadde bare lyst til å rygge ut... Ikke ett ledig bord, ikke en ledig stol...

Vel - korpsjenta fant sine korpsvenner, minstejenta fant sine korvenner, og de to guttene surret yre rundt og så på gevinster, hjemelagede ting og virkelig nøt folkehavet (slik jeg selv gjorde for 30 år siden).

Heldigvis begynte møtet ganske fort, og det var faktisk veldig flott å høre skolemusikkorpset spille (t.o.m. aspirantene spilte en sang) og barnekoret synge!!!!

Men da møtet var slutt, gav jeg beskjed om at vi skulle kjøpe litt mat i kaf\en, og kjøpe noen lodd, og så gå hjem.

MEN.... Ungene storkoste seg og ville ikke gå. Mor syntes det var pyton og kavete. Etter en stund var det ikke så tett med folk lenger, og jeg trodde at da var det greit å gå. Men da hadde jo krapylene fått det for seg at de ville vente på trekningen i hovedlotteriet - og "vi KUNNE jo ikke gå før vi hørte om vi hadde vunnet...."

Vel - jeg resignerte, og pinte meg gjennom den siste timen. Vi vant ingenting. Men ungene var storfornøyde, og jeg syntes jeg hadde gjort en skikkelig innsats for barna...

Jammen godt at det er et helt år til neste gang. Og da skal jeg gå med en gang møtet er over!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...