Gjest for sikkerhets skyld 0 0 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hvordan er det med å ta med seg medisiner en bruker til land som Italia og Spania? Må en ha noe dokumentasjon, eller kan en bare putte det en bruker i kofferten uten å få noe problemer? Det er litt ymse medisiner det er snakk om. Noe uten resept, men også litt valium og et par paralgin forte. Vil ikke lide med smerter på tur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper 12 196 2 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 http://www.astrazeneca.no/reise/tollen.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
willemo1365380562 105 0 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg får en medisinoversikt av legen som er stemplet. Medisinene skal være i originalpakning, alså ikke i dosett. Dette fungerer fint for meg i tollen. Bekreftelsen er selvfølgelig på engelsk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa 5 869 0 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Ha med deg dokumentasjon fra legen, sjekk på apoteket om det er noen av medisinene som må være oppført på et spesielt skjema, som apoteket ordner for deg (mot en liten avgift). Vi måtte ha det for sterke smertestillende (morfinpreparater) - og det var intet problem i tollen i Frankrike, så lenge papirene var i orden. Heldigvis! Tips: Ha medisinen i håndbagasjen! Da er du sikker på at du ikke mister den... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for sikkerhets skyld 0 0 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Ha med deg dokumentasjon fra legen, sjekk på apoteket om det er noen av medisinene som må være oppført på et spesielt skjema, som apoteket ordner for deg (mot en liten avgift). Vi måtte ha det for sterke smertestillende (morfinpreparater) - og det var intet problem i tollen i Frankrike, så lenge papirene var i orden. Heldigvis! Tips: Ha medisinen i håndbagasjen! Da er du sikker på at du ikke mister den... Så det holder altså ikke med skrivet fra apoteket, en må ha dokumentasjon fra legen i tillegg? Jeg har original emballasjen ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 986 399 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Så det holder altså ikke med skrivet fra apoteket, en må ha dokumentasjon fra legen i tillegg? Jeg har original emballasjen ja. Skrivet fra apoteket holder bare innen EU, du må ha papirer fra legen hvis du skal andre steder. Apotekets skriv koster 150 kr pr medisin. Forresten må du ikke ha på Paralgin Forte, men på Valium, Rivotril og morfinpreparater, men dette vet de på apoteket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for sikkerhetsskyld 0 0 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Skrivet fra apoteket holder bare innen EU, du må ha papirer fra legen hvis du skal andre steder. Apotekets skriv koster 150 kr pr medisin. Forresten må du ikke ha på Paralgin Forte, men på Valium, Rivotril og morfinpreparater, men dette vet de på apoteket. Takker. Dette er jo et EU land. Vet du om en må ha på sobril? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv 0 0 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Skrivet fra apoteket holder bare innen EU, du må ha papirer fra legen hvis du skal andre steder. Apotekets skriv koster 150 kr pr medisin. Forresten må du ikke ha på Paralgin Forte, men på Valium, Rivotril og morfinpreparater, men dette vet de på apoteket. Sitat: "Apotekets skriv koster 150 kr pr medisin." På Alliance Apotek kan en få et kort "Alliance kortet" og da skal en ikke betale for Schengen-attester. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv 0 0 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Du trenger Schengen attest for å ta med Valium men ikke Paralgin forte på reiser innenfor schengen landene. Spor på Apoteket, de har liste over hvilke preparater, som trenger attest. Alliance apotek utsteder disse attestene gratis, hvis du har Alliance kortet, kortet er gratis, og du får det på apoteket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 986 399 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Takker. Dette er jo et EU land. Vet du om en må ha på sobril? Det tror jeg, men hør på apoteket 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for sikkerhets skyld 0 0 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Du trenger Schengen attest for å ta med Valium men ikke Paralgin forte på reiser innenfor schengen landene. Spor på Apoteket, de har liste over hvilke preparater, som trenger attest. Alliance apotek utsteder disse attestene gratis, hvis du har Alliance kortet, kortet er gratis, og du får det på apoteket. Vet du om sobril og valium går for det samme. Jeg har sobril også, hvis det er valium som de ser strengest på. Jeg kunne i tilfelle byttet ut valiumen med sobril. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for sikkerhets skyld 0 0 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Takker. Dette er jo et EU land. Vet du om en må ha på sobril? Der hadde du jo svart allerede:o) Jeg skal gå på apoteket i morgen tidlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 986 399 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Sitat: "Apotekets skriv koster 150 kr pr medisin." På Alliance Apotek kan en få et kort "Alliance kortet" og da skal en ikke betale for Schengen-attester. Det er ikke det apoteket her, vi har to andre, men jeg har ikke reist innenfor Schengen de siste årene og legeattesten har vært gratis. Jeg bruker alltid samme apotek for da kan jeg få ut lista når jeg skal skrive selvangivelsen og trekke den av på sykdomsutgifter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv 0 0 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Vet du om sobril og valium går for det samme. Jeg har sobril også, hvis det er valium som de ser strengest på. Jeg kunne i tilfelle byttet ut valiumen med sobril. Både sobril og valium er klassifisert som narkotika, og begge legemidlene trenger derfor en Schengen attest, hvis de skal medbringes til land innenfor Schengen området. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa 5 869 0 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Så det holder altså ikke med skrivet fra apoteket, en må ha dokumentasjon fra legen i tillegg? Jeg har original emballasjen ja. Det skal holde med skrivet fra apoteket, men jeg tok ingen sjanser... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.