Gå til innhold

Steroider og depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Katlibo

Hei.

Dette blir vel gjerne en utfordring for dere å svare på, men jeg håper dere svarer ærlig og ikke negativt bare fordi jeg ikke skal gjøre det.

Jeg har lidd av depresjon etter en periode med steroider, men går på cipramil. Vil jeg for alltid ha denne depresjonen, og hva skjer om jeg begynner igjen sammen med cipramiløen. Skal ikke ta så veldig mye, men jeg vet mye om dop. Bare ikke akuratt det med blandingen av depresjonstabletter i blandingen. Jeg tror da dette vil hindre meg i en ny depresjon. Behøver jeg bli enda mer deprimert andre gangen en første selv om jeg ble det da? Er det ikke en sansynlighet at jeg ikke blir deprimert i det hele? Varer raserianfaller, sjalusi, følelsen av ubetydelighet resten av livet etter at man har hatt det en gang?

Håper dere svarer ærligt og ikke bare sier noe fordi det er fornuftig.¨

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33904-steroider-og-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg vet ikke om det er forsket så mye på sammenhengen mellom anabole steroider og bruk av Cipramil. I alle fall kan ikke jeg svare på spørsmålet ditt.

Men innlegget ditt fikk meg til å lure. Hva er det som får noen frivillig til å ta stoffer som gir dem raserianfall, sjalusi, følelse av ubetydelighet og depresjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33904-steroider-og-depresjon/#findComment-131389
Del på andre sider

Gjest katlibo

Jeg vet ikke om det er forsket så mye på sammenhengen mellom anabole steroider og bruk av Cipramil. I alle fall kan ikke jeg svare på spørsmålet ditt.

Men innlegget ditt fikk meg til å lure. Hva er det som får noen frivillig til å ta stoffer som gir dem raserianfall, sjalusi, følelse av ubetydelighet og depresjon?

Det kan jeg faktisk svare deg på Ottar. Det tanken går ut på er at man kan bli kvitt en del dårlig selvtillit ved bruk av midler som får kroppen til å bli flott. Det som gjør mangen deprimert fra starten av er jo ofte dårlig selvtillit. Det var mitt problem, men jeg var uheldig og fikk depresjon, sjalusi og alt det der etterpå. Da jeg ble deprimert etter at jeg sluttet orket jeg ikke trene på en stund og kroppen beholdt ikke det jeg hadde bygget opp. Meningen var jo å stoppe å bruke dop og holde meg der jeg var.. Og jeg er nå villig til å ta en sjangse til for å få bedre selvtillit og håpe at det denne gangen går bra, da jeg vet litt mer om hvilke tegn jeg skal kjenne etter på. Og uansett så skal jeg trene masse etter at jeg slutter. Husk at i dag betyr kropp veldig mye. Jeg har ingen andre grunner til å bli deppa, for jeg har alt jeg vil, utenom en perfekt kropp. Ja, det er nok mangen som rister på hodet nå og sier jeg er hjelpesløs teit, men for meg betyr det meget mye med perfekt kropp. Jeg vil ikke gå rundt å vite at alle andre er mye finere en meg. Slik er jeg bare.Kanskje dere burde forske litt mer på dette da, så lenge depresjon er et problem for mangen som har brukt steroider. Hvorfor får ikke jenter som går på hormoner for å bli menn depresjon. De har da større doser en vi som trener tar? Hva kan vi gjøre for å unngå depresjon etterpå var egentlig og et spørsmål. Håper du kan svare denne gangen og ikke tenke så mye på hvorfor vi gjør det hvis ikke du kan skjønne det....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33904-steroider-og-depresjon/#findComment-131404
Del på andre sider

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Det kan jeg faktisk svare deg på Ottar. Det tanken går ut på er at man kan bli kvitt en del dårlig selvtillit ved bruk av midler som får kroppen til å bli flott. Det som gjør mangen deprimert fra starten av er jo ofte dårlig selvtillit. Det var mitt problem, men jeg var uheldig og fikk depresjon, sjalusi og alt det der etterpå. Da jeg ble deprimert etter at jeg sluttet orket jeg ikke trene på en stund og kroppen beholdt ikke det jeg hadde bygget opp. Meningen var jo å stoppe å bruke dop og holde meg der jeg var.. Og jeg er nå villig til å ta en sjangse til for å få bedre selvtillit og håpe at det denne gangen går bra, da jeg vet litt mer om hvilke tegn jeg skal kjenne etter på. Og uansett så skal jeg trene masse etter at jeg slutter. Husk at i dag betyr kropp veldig mye. Jeg har ingen andre grunner til å bli deppa, for jeg har alt jeg vil, utenom en perfekt kropp. Ja, det er nok mangen som rister på hodet nå og sier jeg er hjelpesløs teit, men for meg betyr det meget mye med perfekt kropp. Jeg vil ikke gå rundt å vite at alle andre er mye finere en meg. Slik er jeg bare.Kanskje dere burde forske litt mer på dette da, så lenge depresjon er et problem for mangen som har brukt steroider. Hvorfor får ikke jenter som går på hormoner for å bli menn depresjon. De har da større doser en vi som trener tar? Hva kan vi gjøre for å unngå depresjon etterpå var egentlig og et spørsmål. Håper du kan svare denne gangen og ikke tenke så mye på hvorfor vi gjør det hvis ikke du kan skjønne det....

Jeg tror de fleste kvinner foretrekker en mann med litt mage og slappe overarmer som er hyggelig å være sammen med, enn en mann med vaskebrettmage og fin muskulatur som er hissig, irritabel, sjalu og kontrollerende.

Mange sliter med dårlig selvtillit, men løsningen på dette ligger hverken i anabole steroider (eller silikoninnlegg for jentene) men i hvordan man tenker om seg selv og andre. Dersom du kan våge å være deg selv, og ikke måle deg opp mot et ikkeeksisterende mannsideal, tror jeg du kommer lenger enn ved bruken av anabole steroider. Så langt ser det vel helst ut til at de har redusert selvbildet ditt ytterligere og påført deg enda et nederlag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33904-steroider-og-depresjon/#findComment-131479
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...