candyqueen_83 Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Er det lov å handle medisiner med norsk resept i Sverige? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Ja, hvis preparatet har samme navn i Sverige, som det preparatnavn resepten lyder på. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Skrevet 29. november 2009 Ja, hvis preparatet har samme navn i Sverige, som det preparatnavn resepten lyder på. Hmm.. det skal jeg sjekke ut. Hunden vår går på faste medisiner så hadde jo vært fint å få de litt billigere ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Det var ikke lov før, men det kan jo ha forandra seg 0 Siter
Speak Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Ja, det kan du. Men apoteket som er på Nordby-senteret har ikke reseptbelagte medisiner. (Dersom det er dit du planlegger å reise) Vet om flere som f.eks. har kjøpt hormonspiral der. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Skrevet 29. november 2009 Ja, det kan du. Men apoteket som er på Nordby-senteret har ikke reseptbelagte medisiner. (Dersom det er dit du planlegger å reise) Vet om flere som f.eks. har kjøpt hormonspiral der. Blir charlottenberg i såfall. Men de har ikke reseptbelagte medisiner på et apotek? Hørtes rart ut. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Skrevet 29. november 2009 Ja, det kan du. Men apoteket som er på Nordby-senteret har ikke reseptbelagte medisiner. (Dersom det er dit du planlegger å reise) Vet om flere som f.eks. har kjøpt hormonspiral der. Men hormonspiral er vel reseptbelagt? 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 30. november 2009 Skrevet 30. november 2009 Er ikke helt sikker på om du kan bruke norsk resept i Sverige, men vet at mange reseptbelagte legemidler i Norge ikke er det i Sverige. Dessuten er mange av legemidlene billigere i Sverige også. Vi kjøper også legemidler til dyr, ormkur (er nå blitt reseptbelagt i Norge) og flåttmiddel til katt. Kan være greit å sjekke ut om akkurat "din" medisin selges over vanlig disk! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Skrevet 30. november 2009 Er ikke helt sikker på om du kan bruke norsk resept i Sverige, men vet at mange reseptbelagte legemidler i Norge ikke er det i Sverige. Dessuten er mange av legemidlene billigere i Sverige også. Vi kjøper også legemidler til dyr, ormkur (er nå blitt reseptbelagt i Norge) og flåttmiddel til katt. Kan være greit å sjekke ut om akkurat "din" medisin selges over vanlig disk! Er det noe sted på nett man kan finne ut noe om medisiner i sverige da? Ormkur har vi kjøpt i Sverige. Vet ikke om det er lov å ta med seg over grensa men. Tror egentlig ikke det. 0 Siter
Speak Skrevet 30. november 2009 Skrevet 30. november 2009 Men hormonspiral er vel reseptbelagt? Der formulerte jeg meg litt dumt. På Nordby-senteret har de ikke reseptbelagt medisin. Men jeg vet om flere som har kjøpt hormonspiral I SVERIGE:-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Skrevet 30. november 2009 Der formulerte jeg meg litt dumt. På Nordby-senteret har de ikke reseptbelagt medisin. Men jeg vet om flere som har kjøpt hormonspiral I SVERIGE:-) Åja, hehe ) Skjønte ikke helt den nei. Da går det vel an da. Ta med resepten neste gang jeg skal til Sverige, og prøve hvertfall. 0 Siter
Speak Skrevet 30. november 2009 Skrevet 30. november 2009 Er det noe sted på nett man kan finne ut noe om medisiner i sverige da? Ormkur har vi kjøpt i Sverige. Vet ikke om det er lov å ta med seg over grensa men. Tror egentlig ikke det. Jeg kjøper flottmiddel til katten. Ganske mye billigere der dersom du kjøper 6 pakk. Og uten resept. Om det er lov å ta det med eller ikke aner jeg ikke. Og ikke vil jeg vite det heller.... (Ikke bra å gjøre noe man VET at ikke er lov:-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Skrevet 30. november 2009 Jeg kjøper flottmiddel til katten. Ganske mye billigere der dersom du kjøper 6 pakk. Og uten resept. Om det er lov å ta det med eller ikke aner jeg ikke. Og ikke vil jeg vite det heller.... (Ikke bra å gjøre noe man VET at ikke er lov:-) Jeg var ikke helt sikker, så jeg gjemte ormkuren godt under bilsetet. Haha! Kjipt å bli stoppet, og få gebyr pga en pakke med ormkur. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.