Gå til innhold

Norsk resept i Sverige?


candyqueen_83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hvis preparatet har samme navn i Sverige, som det preparatnavn resepten lyder på.

Hmm.. det skal jeg sjekke ut. Hunden vår går på faste medisiner så hadde jo vært fint å få de litt billigere :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du. Men apoteket som er på Nordby-senteret har ikke reseptbelagte medisiner. (Dersom det er dit du planlegger å reise)

Vet om flere som f.eks. har kjøpt hormonspiral der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du. Men apoteket som er på Nordby-senteret har ikke reseptbelagte medisiner. (Dersom det er dit du planlegger å reise)

Vet om flere som f.eks. har kjøpt hormonspiral der.

Blir charlottenberg i såfall. Men de har ikke reseptbelagte medisiner på et apotek? Hørtes rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan du. Men apoteket som er på Nordby-senteret har ikke reseptbelagte medisiner. (Dersom det er dit du planlegger å reise)

Vet om flere som f.eks. har kjøpt hormonspiral der.

Men hormonspiral er vel reseptbelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Er ikke helt sikker på om du kan bruke norsk resept i Sverige, men vet at mange reseptbelagte legemidler i Norge ikke er det i Sverige. Dessuten er mange av legemidlene billigere i Sverige også. Vi kjøper også legemidler til dyr, ormkur (er nå blitt reseptbelagt i Norge) og flåttmiddel til katt. Kan være greit å sjekke ut om akkurat "din" medisin selges over vanlig disk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på om du kan bruke norsk resept i Sverige, men vet at mange reseptbelagte legemidler i Norge ikke er det i Sverige. Dessuten er mange av legemidlene billigere i Sverige også. Vi kjøper også legemidler til dyr, ormkur (er nå blitt reseptbelagt i Norge) og flåttmiddel til katt. Kan være greit å sjekke ut om akkurat "din" medisin selges over vanlig disk!

Er det noe sted på nett man kan finne ut noe om medisiner i sverige da? Ormkur har vi kjøpt i Sverige. Vet ikke om det er lov å ta med seg over grensa men. Tror egentlig ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hormonspiral er vel reseptbelagt?

Der formulerte jeg meg litt dumt.

På Nordby-senteret har de ikke reseptbelagt medisin.

Men jeg vet om flere som har kjøpt hormonspiral I SVERIGE:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der formulerte jeg meg litt dumt.

På Nordby-senteret har de ikke reseptbelagt medisin.

Men jeg vet om flere som har kjøpt hormonspiral I SVERIGE:-)

Åja, hehe :o) Skjønte ikke helt den nei. Da går det vel an da. Ta med resepten neste gang jeg skal til Sverige, og prøve hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe sted på nett man kan finne ut noe om medisiner i sverige da? Ormkur har vi kjøpt i Sverige. Vet ikke om det er lov å ta med seg over grensa men. Tror egentlig ikke det.

Jeg kjøper flottmiddel til katten. Ganske mye billigere der dersom du kjøper 6 pakk. Og uten resept.

Om det er lov å ta det med eller ikke aner jeg ikke. Og ikke vil jeg vite det heller.... (Ikke bra å gjøre noe man VET at ikke er lov:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper flottmiddel til katten. Ganske mye billigere der dersom du kjøper 6 pakk. Og uten resept.

Om det er lov å ta det med eller ikke aner jeg ikke. Og ikke vil jeg vite det heller.... (Ikke bra å gjøre noe man VET at ikke er lov:-)

Jeg var ikke helt sikker, så jeg gjemte ormkuren godt under bilsetet. Haha! Kjipt å bli stoppet, og få gebyr pga en pakke med ormkur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...