Gå til innhold

Fra psykiat til åndeutdrivelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på TV nettopp der en kvinnelig psykolog undersøker. Denne gang handlet det om tro og religion som alternativ behandling, en til den averkjente vitenskap for dette.

Hva får en tidligere anerkjent psykiater ( D. Sanderson )

til å drive med åndeutdrivelse der han snakker med både avdøde personer og andre som har bosatt seg i pasientens kropp ?

Han mener også at disse åndene kan være andre steder samtidig som de også er i pasientens kropp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En psykiater kan jo få vrangforestillinger, akkurat som alle andre.

Skrevet

Ja selvfølgelig, men er det bare nok å si det ? Får en vrangforestillinger uten å være syk ?

Skrevet

Ja selvfølgelig, men er det bare nok å si det ? Får en vrangforestillinger uten å være syk ?

Jeg orker ikke en diskusjon om hvorvidt troen på overnaturlige fenomener er sykdom i seg selv eller ikke. Poenget mitt er at psykiatere er som alle andre - noen er overtroiske.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ingen yrkesgrupper er beskyttet mot galskap.

Skrevet

Ingen yrkesgrupper er beskyttet mot galskap.

Dette er ikke galskap, NHD. Men sannhet! En stor andel av psykotiske mennesker er egentlig demonbesatte.

Men de fleste psykiatere vil la seg lure... Vitenskapen forklarer ikke alt, vet du. Det finnes mer mellom himmel og jord enn det du kan vite.

Skrevet

Dette handler ikke om vrangforestillinger!

Skrevet

Det er din mening.

Skrevet

Jeg orker ikke en diskusjon om hvorvidt troen på overnaturlige fenomener er sykdom i seg selv eller ikke. Poenget mitt er at psykiatere er som alle andre - noen er overtroiske.

Ja overtro må vel bare være litt av det te. Dette har også med å uføre en praksis som strider i mot all kunnskap og lærdom som en psykolog har fått, slik det ble nevnt der i serien. Det må sikkert være det samme for psykiater ?

Skrevet

Dette er ikke galskap, NHD. Men sannhet! En stor andel av psykotiske mennesker er egentlig demonbesatte.

Men de fleste psykiatere vil la seg lure... Vitenskapen forklarer ikke alt, vet du. Det finnes mer mellom himmel og jord enn det du kan vite.

Enig! Og den som tror han vet alt,og har alle svarene er ikke særlig vis!

Skrevet

''En stor andel av psykotiske mennesker er egentlig demonbesatte.''

Det tviljer jeg på;)

Skrevet

I så fall får en slutte å kalle seg psykiater.

Gjest Elextra
Skrevet

''En stor andel av psykotiske mennesker er egentlig demonbesatte.''

Tror du virkelig på sånt? Skremmende...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...